Maximal Opublikowano 5 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2005 Robię grę, i właśnie opracowuję mechanizm poruszania ludkiem i strzelania. Nie będę wszystkiego opisywał, ale w uploadzie jest plik z przykładem. Oto mój problem: Co mam zrobić, aby była zachowywana stała odległość między ludkiem, a celownikiem? A, i jeszcze sterowanko do przykładu: strzał: lewy przycisk myszki page up: chodzenie skręcanie: myszka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zakol Opublikowano 5 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2005 obiekt 'celownik' [step]: x+=object_duch.x-object_duch.xprevious; // object_duch to ten duszek :] y+=object_duch.y-object_duch.yprevious; Tyle, że musisz zmienić engine poruszania celownika. Nie może być np. x=mouse_x. Zrób coś takiego, że pozycja celownika będzie się zmieniać przy ruchu myszki, po czym odstawi ją na jakąś stałą pozycję i tak przy każdym ruchu kursora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 5 Października 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2005 Zrób coś takiego, że pozycja celownika będzie się zmieniać przy ruchu myszki, po czym odstawi ją na jakąś stałą pozycję i tak przy każdym ruchu kursora. Hmm... tylko ja nie bardzo wiem jak to zrobić... :P Mógłbyś mi jakiś przykładzik podać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 5 Października 2005 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 5 Października 2005 Stała odległość w jakim sensie? Zrobiłem dwa przykłady: https://gmclan.org/up1_3_celowniki.html Obiekty "draw" możesz wywalić, bo one tylko rysują na czerwono dopuszczalną przestrzeń celownika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radSun Opublikowano 5 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2005 Według mnie ten drugi przykład lepszy bo w pierwszym dziwnie się kręci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zakol Opublikowano 5 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2005 Przykład Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 5 Października 2005 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 5 Października 2005 radSun: Jednak żaden z tych. Zakol pokazał o co chodziło Maximalowi. Następnym razem proszę precyzyjniej opisywac problem. ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 5 Października 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2005 Prztestowałem wszystkie przykłady. No, więc po kolei: Ranma-man: twoje przykłady to prawie to o co mi chodziło :P Ale i tak dzięki! Zakol: O to mi właśnie chodziło! :thumbsup: Następnym razem proszę precyzyjniej opisywac problem. ;) Sorry, Ranma, ja nigdy nie miałem wielkich zdolności redaktorskich :D Wszystkim, którzy pomogli wielkie THX! :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi