Skocz do zawartości

Zablokowane Skok z widokiem od góry


Ali

Rekomendowane odpowiedzi

Zrób zmienną która przechowuje czy postać jest w fazie skoku czy nie. Jeżeli tak to niech przenika przez obiekty albo niech tracą na chwile swą solidność.

I gdy ta zmienna jest różna od zera to niech sie graczowi sprit zwiększa powoli żeby było że niby się przybliża do kamery :P

Ja tak w Triplo Kuglu zrobiłem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no cóż nie udało się ale spróbuj że na początku gry kolizja=true a po kolizji z tym objektem daj że po naciśnięciu (skoku)

kolizja=false i tam zmiana sprita i speeda i później w przeciwnym wypadku kolizja=true

i wpisz że if kolizja+true speed=0 (pewnie źle jak kto moze niech poprawi)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ehh, Platyna przecież wszystko Ci napisał <_< wystarczy to tylko przerzucić na kod:

GML
//create

skacze=false

//w evencie naciśnięcia przycisku odpowiedzialnego za skok

skacze=true

sprite_index=spr_skacze // to potrzebne jeżeli masz animację skoku

//w animation end

if sprite_index=spr_skacze

{

sprite_index=spr_stoi

skacze=false

}

//w kolizji ze skrzynką

if skacze=false speed=0 //akcja, kiedy heros nie skacze

else

{

//akcja kiedy skacze

}

tutaj podałem Ci tylko zarys tego, jak to zrobić.

Pomyśl, pokombinuj

Choć możesz też zrobić to bez zmiennej, sprawdzając po prostu sprite_index

 

E: chyba trochę namieszałem z kodem, ale powinieneś skumać jak to zrobić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób to co dał lenin + parenty, zrób jakiś obiekt np. obj_doprzeskoczenia i każdemu obiektowi, przez który ma sie dać przeskoczyć i już, a co do kodu lenina, żeby jeszcze się poruszył, pewnie nie będziesz wiedział jak to zrobić więc:

GML
//create

skacze=false

//w evencie naciśnięcia przycisku odpowiedzialnego za skok

skacze=true

sprite_index=spr_skacze // to potrzebne jeżeli masz animację skoku

//w animation end

if sprite_index=spr_skacze

{

sprite_index=spr_stoi

skacze=false

speed=0

}

//w kolizji ze skrzynką

if skacze=false speed=0 //akcja, kiedy heros nie skacze

else

{

speed=3 //speed postaci, gdy skacze

}

 

PS: jak już będziesz mieć ten parent, to zrób kolizje z tym parentem :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a że się spytam co to parent??

 

mam kod chodzenia:

 

if keyboard_check(ord('A'))x-=4

if keyboard_check(ord('D')) x+=4

if keyboard_check(ord('W'))y-=4

if keyboard_check(ord('S')) y+=4

 

jak do tego dodać zmianę spritów ??

np.

Wciskam A sprit do chodzenia w lewo

Wciskam D sprit do chodzenia w prawo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...