Ali Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2008 czy da się zrobić skok w grze z widokiem jak w GTA 2 ?? chcę aby ten skok obejmował jedynie nie które obiekty proszę o kod lub klocki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2008 czy da się zrobić skok w grze z widokiem jak w GTA 2 ?? oczywiście, wystarczy odpowiednia animacja skoku i ewentualne zmniejszenie depthu ;) chcę aby ten skok obejmował jedynie nie które obiekty Że co? ;O Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Zrób zmienną która przechowuje czy postać jest w fazie skoku czy nie. Jeżeli tak to niech przenika przez obiekty albo niech tracą na chwile swą solidność. I gdy ta zmienna jest różna od zera to niech sie graczowi sprit zwiększa powoli żeby było że niby się przybliża do kamery :P Ja tak w Triplo Kuglu zrobiłem :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ali Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2008 co że co ?? o to chodzi żebym mógł przeskoczyć np. przez skrzynkę ale nie przez dom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zalu Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2008 pokombinuj z true i flase Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ali Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2008 dużo mi to dało pokombinuj z true i false dlatego napisałem że nie umiałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zalu Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2008 no cóż nie udało się ale spróbuj że na początku gry kolizja=true a po kolizji z tym objektem daj że po naciśnięciu (skoku) kolizja=false i tam zmiana sprita i speeda i później w przeciwnym wypadku kolizja=true i wpisz że if kolizja+true speed=0 (pewnie źle jak kto moze niech poprawi) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ali Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2008 dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2008 ehh, Platyna przecież wszystko Ci napisał <_< wystarczy to tylko przerzucić na kod: GML //create skacze=false //w evencie naciśnięcia przycisku odpowiedzialnego za skok skacze=true sprite_index=spr_skacze // to potrzebne jeżeli masz animację skoku //w animation end if sprite_index=spr_skacze { sprite_index=spr_stoi skacze=false } //w kolizji ze skrzynką if skacze=false speed=0 //akcja, kiedy heros nie skacze else { //akcja kiedy skacze } tutaj podałem Ci tylko zarys tego, jak to zrobić. Pomyśl, pokombinuj Choć możesz też zrobić to bez zmiennej, sprawdzając po prostu sprite_index E: chyba trochę namieszałem z kodem, ale powinieneś skumać jak to zrobić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ali Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2008 jednak proszę o przykład :D lenin w kodzie dałeś - skacze - to znaczy że sam muszę zrobić te skakanie w innym skrypcie?? mam noobowskie pytanie jak w kodzie if (keyboard_check(vk_right); zamiast right chę mieć 'W' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2008 ord('W') Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ali Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2008 aha dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Zrób to co dał lenin + parenty, zrób jakiś obiekt np. obj_doprzeskoczenia i każdemu obiektowi, przez który ma sie dać przeskoczyć i już, a co do kodu lenina, żeby jeszcze się poruszył, pewnie nie będziesz wiedział jak to zrobić więc: GML //create skacze=false //w evencie naciśnięcia przycisku odpowiedzialnego za skok skacze=true sprite_index=spr_skacze // to potrzebne jeżeli masz animację skoku //w animation end if sprite_index=spr_skacze { sprite_index=spr_stoi skacze=false speed=0 } //w kolizji ze skrzynką if skacze=false speed=0 //akcja, kiedy heros nie skacze else { speed=3 //speed postaci, gdy skacze } PS: jak już będziesz mieć ten parent, to zrób kolizje z tym parentem :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ali Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2008 a że się spytam co to parent?? mam kod chodzenia: if keyboard_check(ord('A'))x-=4 if keyboard_check(ord('D')) x+=4 if keyboard_check(ord('W'))y-=4 if keyboard_check(ord('S')) y+=4 jak do tego dodać zmianę spritów ?? np. Wciskam A sprit do chodzenia w lewo Wciskam D sprit do chodzenia w prawo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Hęe... parent = rodzic, czyli te objekty, do przeskoczenia są jakby kierowane, przez parenta, oszczędzisz czasu używając parenta ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2008 https://gmclan.org/up152_11_gtaview.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ali Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2008 dzięki ci Tymon ale gdzie się ustawia wysokość skoku?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2008 zspeed = 4 - to wysokość... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ali Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2008 aha zamykam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi