Sirluki Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Witam, mam problem :) Mam problem, nie wiem czy poważny, ponieważ w ogóle go nie rozumiem. Mianowicie: Mam w grze obj_enemy i wstawiam go kilkakrotnie w roomie. Problem polega na tym, że gdy chce zniszczyć obj_enemy niszczy wszystkie w roomie. Create: GML enemy_id = id Step obj_enemy: GML if (hp <= 0) { with (enemy_id) instance_destroy(); } Od razu podkreślę, że samo: GML if (hp <= 0) instance_destroy(); nie pomaga. Nie wiem na czym polega problem, ponieważ zapisuję do zmiennej id obiektu i chcę niszczyć obiekt o danym id. Kiedy w stepie w miejsce enemy_id wpiszę konkretną liczbę, to niszczy tylko jeden obiekt, ale nie chcę do każdego obiekt wpisywać danej liczby, bo tych obiektów będzie za dużo. Próbowałem też: GML with (self) instance_destroy(); i wiele innych... Możecie mi powiedzieć co źle robię? :) Sprawdziłem też, czy poprawnie wyświetla id obiektów i jest poprawnie: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2008 To zależy od tego jak chcesz je niszczyć czy najbliższego, najdalszego może grupę? EDIT: właciwie to poco wstawiłeś coś takiego GML if (hp <= 0) { with (enemy_id) instance_destroy(); } w objecie enemy GML if (hp <= 0) instance_destroy(); zrób tak poprostu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sirluki Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2008 To zależy od tego jak chcesz je niszczyć czy najbliższego, najdalszego może grupę? Nie rozumiem :huh: Chcę niszczyć po prostu tego, którego hp <= 0 :) EDIT: właciwie to poco wstawiłeś coś takiego GML if (hp <= 0) { with (enemy_id) instance_destroy(); } w objecie enemy GML if (hp <= 0) instance_destroy(); zrób tak poprostu Od razu podkreślę, że samo: GML if (hp <= 0) instance_destroy(); nie pomaga. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boro Casso Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2008 może GML with (enemy_id){ if (hp <= 0) instance_destroy(); } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sirluki Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2008 może GML with (enemy_id){ if (hp <= 0) instance_destroy(); } Też nie :mellow: Może ma coś do tego kod: GML instance_activate_all(); instance_deactivate_region(view_xview[0],view_yview[0], view_wview[0],view_hview[0],false,true); Sam już nie wiem. Cały czas nisczy wszystkie obj_enemy :blink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2008 o lol to dlatego bo ty ich wcale nie niszczysz tylko tymczasowo je usuwasz. usuwasz wszystko co widzisz na ekranie a to co jest poza ekranem jest aktywne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sirluki Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2008 o lol to dlatego bo ty ich wcale nie niszczysz tylko tymczasowo je usuwasz. usuwasz wszystko co widzisz na ekranie a to co jest poza ekranem jest aktywne. ? :huh: Kod: GML instance_activate_all(); instance_deactivate_region(view_xview[0],view_yview[0], view_wview[0],view_hview[0],false,true); Mam w obj_control. On deaktywuje wszystko co mam poza viewem. A teraz mam kilka obj_enemy w viewie, i chce żeby ten, którego hp <= 0 usuwal sie. Ale gdy hp <= 0 usuwa wszystkie obj_enemy w viewie. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Nie rozumiem :huh: Chcę niszczyć po prostu tego, którego hp <= 0 :) No to po co ci w create id pojedynczego objektu? :boxed: usun create i w step daj zamiast enemy_id obj_enemy ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasspore Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2008 A może k***a te klocki. W step if hp<0 /\ destroy_position x,y \/ Ps nie sprawdzałem i niewiem czy działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2008 lol co ty z klockami wyjeżdżasz to nie lego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Chociaż... klocki to nie zły pomysł ale ciężka kombinacja... sprawdź moje :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasspore Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Czasami najprostrze rozwiązania są najlepsze. Ktoś tak powiedział. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sirluki Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Chociaż... klocki to nie zły pomysł ale ciężka kombinacja... sprawdź moje :D Nie trzeba :) Zrobiłem mały test i rysowałem hp obj_enemy aby sprawdzić jak zmienia się ich życie. Miałem niewielki błąd w kodzie od walki i dlatego wyglądało tak, jakby były usuwane wszystkie obiekty a nie jeden. Dzięki wszystkim za pomoc :) Zamykam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi