Skocz do zawartości

Pauza


Mideooo

Rekomendowane odpowiedzi

  • Administratorzy

w draw

if keyboard_check(ord('P'))
{
draw_text(320,240,'Pauza');
screen_redraw();
screen_refresh();
keyboard_wait();
}

 

Dodam też, że gybyś czytał helpa, to tam jest napisane:

Now you should also realize why you cannot use drawing actions or functions in other events than drawing events. They will draw things on the internal image but these won't be visible on the screen. And when the drawing events are performed, first the room background is drawn, erasing all you drew on the internal image. But when you use screen_refresh() after your drawing, the updated image will become visible on the screen. So, for example, a script can draw some text on the screen, call the refresh function and then wait for the player to press a key, like in the following piece of code.

 

 

{

  draw_text(screen_width/2,100,'Press any key to continue.');

  screen_refresh();

  keyboard_wait();

}

 

Please realize that, when you draw in another event than the drawing event, you draw simply on the image, not in a view! So the coordinates you use are the same as if there are no views. Be careful when using this technique. Make sure you understand it first and realize that refreshing the screen takes some time.

 

Więc powtarzam już n-ty raz Czytać, czytać i jeszcze raz czytać HELPA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...