Slax Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Cześć. Mam problem, otóż mam metę do gry wyścigowej mam pewien problem. Jak zrobić tak jak na obrazku by móc "wjechać" na metę z dołu? I jak wjedziemy (od dołu) odgrywał się warunek global.p_win= 1 ?? Liczę na pomoc z waszej strony :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2008 hmm może: GML if direction>0 && direction>180 global.p_win= 1 ? chociaż nie wiem czy będzie działać. możesz też sprawdzić coś takiego: GML //przy kolizji if y>meta.y global.p_win= 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slax Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2008 przykro mi ale nic się nie dzieje :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2008 najlepiej se zrób jakieś checkpointy i potem sprawdzaj przy mecie czy checkpoint dostały przejechane ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slax Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2008 najlepiej se zrób jakieś checkpointy i potem sprawdzaj przy mecie czy checkpoint dostały przejechane ;p Jeżeli jest to jedyne wyjście to ok. Ale jeszcze nie zamykam i czekam na odpowiedź :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Jeżeli jest to jedyne wyjście to ok. Ale jeszcze nie zamykam i czekam na odpowiedź :P To nie jedyne wyjście inne mogą by niedokładne ale wg mnie to jest najwygodniejsze :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomalas Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Spróbuj tak: (nie jestem pewien czy zadziała. Obiekt meta: Step: GML if collision_line(bbox_left,bbox_bottom,bbox_right,bbox_bottom,obiekt,false,true) { global.p_win= 1; } Za obiekt podstaw nazwę obiektu samochód czy co tam co przekracza tą metę ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slax Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Również nie działa :( Ale ok. Zrobię checkpointy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Zależy, jak masz zrobiony system ruchu, ale zwykłe GML if(vspeed < 0) powinno wystarczyć ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2008 To nie wystarczy bo można się zatrzymać na mecie i będąc na niej cofnąć wtedy ten warunek przepuści to zabezpieczenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Ale się czepiłeś. :P Jakby ktoś tak zrobił to by jeszcze gorszy czas miał :P No to mierzyć kolizję do jakiegoś obiektu o rozmiarze 3x3 będącego cały czas dokładnie na środku samochodu. PS: Nie wiem też, jak te twoje autka mają pomykać, ale przydałoby się zabezpieczenie przed przeskoczeniem mety :P Ale to zależy, na jak dokładnej mecie ci zależy. Edit: Albo dla pewności: na tyle ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się