Skocz do zawartości

Kolizja, i warunek kolizji :P


Slax

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Mam problem, otóż mam metę do gry wyścigowej mam pewien problem.

meta.png

Jak zrobić tak jak na obrazku by móc "wjechać" na metę z dołu? I jak wjedziemy (od dołu) odgrywał się warunek global.p_win= 1 ?? Liczę na pomoc z waszej strony :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj tak: (nie jestem pewien czy zadziała.

 

Obiekt meta:

 

Step:

GML
if collision_line(bbox_left,bbox_bottom,bbox_right,bbox_bottom,obiekt,false,true)

{

global.p_win= 1;

}

 

Za obiekt podstaw nazwę obiektu samochód czy co tam co przekracza tą metę ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale się czepiłeś. :P Jakby ktoś tak zrobił to by jeszcze gorszy czas miał :P

 

No to mierzyć kolizję do jakiegoś obiektu o rozmiarze 3x3 będącego cały czas dokładnie na środku samochodu.

 

PS: Nie wiem też, jak te twoje autka mają pomykać, ale przydałoby się zabezpieczenie przed przeskoczeniem mety :P Ale to zależy, na jak dokładnej mecie ci zależy.

 

Edit: Albo dla pewności: na tyle ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...