Bixon Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Postanowiłem wykorzystać w grze przykład inventory zrobiony przez David Darka (na jakiś czas, potem przejść na tablice). Link do przykładu - https://forum.gmclan.org/index.php?showtopi...mp;hl=inventory No i teraz kwestia tego, żeby itemy zatrzymywały się w plecaku na dłużej. Tj. jak idę w dół i w tą samą stronę przesuwa się view, to żeby itemy też szły. Próbowałem to rozwiązać tak : GML if w_plecaku = 1 && x = o_plecak1.x { x = o_plecak1.x; y = o_plecak1.y; } else if w_plecaku = 1 && x = o_plecak2.x { x = o_plecak2.x; y = o_plecak2.y; } else if w_plecaku = 1 && x = o_plecak3.x { x = o_plecak3.x; y = o_plecak3.y; } else if w_plecaku = 1 && x = o_plecak4.x { x = o_plecak4.x; y = o_plecak4.y; } Ale gm najprawdopodobniej nie nadąża, i przedmioty zjeżdżają w dół, po czym gdy trafią na jakikolwiek ze slotów, zatrzymują się przy nim, po czym przy przesuwaniu viewa znowu odjeżdżają i tak w kółko. Jak można to inaczej rozwiązać ? I drugie pytanie, jak upłynnić przesuwanie obiektu za viewem ? W step obiektu mam wpisane: GML x = view_xview[0] y = view_yview[0] + 450; Ale strasznie nim trzęsie przy poruszaniu viewa. Tak jakby nie nadążał. Pozdrawiam ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2008 daj ostani kod do draw. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bixon Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Po wpisaniu go do draw, obiekt w ogóle się nie pokazuje na planszy... A w step - tak. Tyle że strasznie nim trzęsie przy przesuwaniu się viewa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomalas Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Obiekty zawsze "nie nadążają" musisz po prostu rysować przez draw item na konkretnych pozycjach. x + view_xview[0] y + view_yview[0] + 450 Daj odpowiedniego drawa i za x podstaw pierwszą linijkę kodu a y do druga np.: obiekt ustaw bez sprita zrób obiekt DRAW i tam draw_sprite(nazwa_sprita,0,x + view_xview[0],y + view_yview[0] + 450); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bixon Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2008 No tak, ale w takim wypadku muszę tworzyć dwa obiekty dla każdej rzeczy? Bo np. miecz leżąc na ziemi nie może korzystać z viewów, a będąc w slocie tak. ------------------------------- EDIT Dobra, udało mi się ustawić tak, że działa, tylko mam teraz jeszcze jeden problem z rysowaniem rzeczy na np. panelu. Wszystko ładnie chodzi, ale sloty itemów nie chcą się wyświetlać. Czy może być taki kod ? GML draw_sprite(spr_inventory,0,x + o_paneldol.x + 750,y + o_paneldol.y + 30); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się