LolikZabijaka Opublikowano 4 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2008 cześć mam WIELKI problem odkryłem w swojej grze że przy zmiennej "laduj" zamiast ładować trzymaną przeze mnie broń ładuję wszystkie bronie teraz pokaże wam jak wygląda kod który dostałem : Zmienne początkowe poszczególnych broni : GML mabron[0]=0 //nic nie mam w rekach mabron[0]=1 // colt 1911 mabron[0]=2 // rewolwer mabron[0]=3 // tommy gun Zmienna na ładowanie : GML if mabron[0]=1 { if ( magazynek[0]< magazynek_max[0] && ammo[0]!=0 && laduj=false) { laduj=true alarm[1]=35 sound_play(s_reload) instance_create(x,y,object64) sprite_index=(sprite132) } } ammo[0] i magazynek [0] to zmienne dotyczące amunicji i zapasu sa podzielone na ammo[1] itd Alarm1 GML if !( magazynek[0] < magazynek_max[0] ) exit if ammo[0] = 0 exit laduj=false if ( ammo[0] >= magazynek_max[0] ) { ammo[0] -= magazynek_max[0] magazynek[0] = magazynek_max[0] } else { magazynek[0] = ammo[0] ammo[0] = 0 } jeśli nie rozumiecie mojego problemu proszę pisać bo chodzi mi o to że jesli jest np mabron1 to zeby ładowało tylko ammo[0] i magazynek [0] a nie wszystko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Egzekutor Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2008 to sprubój zrobić kod ładowania osobno do każdej broni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Broń w rękach zapisuj tak: GML bron = 0; bron = 1; bron = 2; // itd. Amunicję itd: GML ammo[bron] = 0; Dzięki czemu będzie się odnosić do odpowiedniej broni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LolikZabijaka Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2008 ok spróbuję:P GML ammo[bron] = 0; ja w ten kod wpisać numeracje dla danej broni (1,4,5 itd.) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomalas Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Na moje lepiej bronie jako tablice: GML bron[0]=0 //nic nie mam w rekach bron[1]=1 // colt 1911 bron[2]=0 // rewolwer bron[3]=0 // tommy gun W tym momencie postać ma wyekwipownego colta 1911 przy zmianie broni ta którą postać ma wyekwipowaną ustawiasz na 1 resztę na 0. Jeżeli chodzi o amunicje to: GML bron[1,0]=30 // amunicja colt 1911 bron[2,0]=47 // amunicja rewolwer bron[3,0]=32 // amunicja tommy gun Oczywiście podałem przykładową ilość amunicji. Dopasuj to do swojego skryptu. Przy dodawaniu czy odejmowaniu amunicji traktujesz tablice jako zmienną. Można jeszcze to bardziej komplikować żeby bardziej "zautomatyzować" kod no ale to już Twoja w tym głowa ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LolikZabijaka Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2008 a nie ma innej metody na przykład nadać numery zmiennej "ładuj" ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomalas Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Ale nie rozumiesz tabeli czy co ? Bo tak jest najprościej kombinuj z tymi tabelami dwuwymiarowymi według mnie najlepszy sposób na takie coś. Jak nie rozumiesz tabeli to zajrzyj do dokumentacji i próbuj coś innego ,aż zrozumiesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2008 a nie ma innej metody na przykład nadać numery zmiennej "ładuj" ?? Jeżeli tak bardzo chcesz na zmiennych, to bronie zapisuj do zmiennych tak, jak Ci napisał Nobody. A amunicję GML ammo0=20 //amunicja dla pierwszej broni ammo1=40 //i dla drugiej //itd i na nich sobie operuj przy strzelaniu i ładowaniu i będzie dobrze ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LolikZabijaka Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2008 a co nie jest tak nie widzicie kodu wszystko jest ponumerowane :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomalas Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2008 a co nie jest tak nie widzicie kodu wszystko jest ponumerowane :P To są wartości a nie zmienne... Trudno zrobić oddzielne ładowanie musisz użyć wtedy dużo warunków... Najlepiej na tablicach mówię Ci to to samo jakbyś używał kilku zmiennych ponumerowanych... nawet lepsze... Edit: Patrze na ten Twój kod i chciałeś użyć tablic ale źle je wykorzystałeś troszkę... Może zrobię zaraz przykład jak będę miał czas.... Masz: https://gmclan.org/up603_12_przyklad_przeladowanie.html Taki niekompletny przykład jeżeli chodzi o inne sprawy ale przeładowanie dla poszczególnych broni jest ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LolikZabijaka Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2008 zapisz w gm6 bo nie mam gm7 :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się