Ali Opublikowano 25 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2008 Więc mam taki problem: robię wszystko jak jest w FAQ ale jak wciskam przycisk odpowiedzialny za skok to zamiast na np. 5px to leci do góry ile będę trzymał pls HelP to mój pierwszy post :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harrrry Opublikowano 25 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2008 Sprawdzaj kolizję 1px pod obiektem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 25 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2008 Wogóle Cię nie rozumiem <_< Opisz trochę dokładniej co chcesz wykonać to się pomoże ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ali Opublikowano 25 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2008 Dokładniej używam skryptu z FAQ: if ! place_free(x,y+1) {vspeed = -10} i jak wciskam skok to lecę i lecę i lecę a, jak puszcze to spadam (to ostatnie mi się podoba) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 25 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2008 A użyłeś pozostałych kodów w faqu dotyczących sterowania w platformówce? A gdzie dokładnie wrzuciłeś ten kod?? bo ja jakoś nigdy nie miałem z nim problemu. Jak coś to ten kod daj to eventu zamiast np. keyboard up daj keyboard up pressed, może to coś Ci pomoże choć wątpię Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ali Opublikowano 25 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2008 Jak chcecie pomóc to jeszcze kilka spraw: 1)Przesuwanie obrazu wraz z bohaterem ustawiłem jak w FAQ ale ekran zaczyna się przesuwać jak jestem na jego ,,końcu" 2) Jak zabić przeciwnika pięścią i jak w ogóle zrobić przeciwnika który jak mnie zobaczy - będzie na tej samej osi x i y - to zacznie mnie gonić jak dogoni to zaczyna zabierać energię np.15hp? 3)Jak zrobić hud czyli licznik hp, ile mam punktów i ile żyć z boku ekranu? 4)Jak zrobić aby za zabicie przeciwnika dostawało się punkty? 5)Jak zrobić aby płomienie zabijały, odbierały 1 życie i przenosiły na początek poziomu? Zrobiłem wszystko tak jak w FAQ pisze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 25 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2008 1. w usiawieniach rooma w zakładce views na samym dole masz hbor i vbor. ustaw wartości najlepiej połowę szerokości/wysokości viewa 2. będzie na tej samej osi x i y Tego też nie kminię... move_towards_point? mp_potential_step? 3. w drawie: draw_text(x,y,string(zycia)) to sobie pozmieniaj, taki szybki przykład Ci tylko podałem 4. zależy jaki masz kod na zabijanie, ale po nim daj (gdy ginie wróg) : punkt+=10 (zmienną punkty musisz wcześniej zadeklarować. 5. Ale jak tworzysz płomień? jak jest on obiektem to przy kolizji jakiegoś obiektu z ni odejmuj mu życie. Prześlij mi na pm plik projektu to mogę Ci coś pomóc ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kryniak Opublikowano 25 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2008 nie ustawiles grawitacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ali Opublikowano 25 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2008 tylko jak to wysłać?? będzie na tej samej osi x i y (JA) (POTWÓR) ---------------------- < podłoga EDIT: Jak mam ustawić grawitację?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 25 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2008 tylko jak to wysłać?? wrzuć na folder gmclanowy lub na dowolny hosting plików i podaj mi link do niego (kurczę aż mi się odechciało pomóc...) będzie na tej samej osi x i y Prędzej tylko na tej samej osi x bo gdyby był na tej samej osi x i y to znajdywałby się na tej samej pozycji co drugi obiekt. Daj: GML if x=nazwa_drugiego_obiektu.x { //akcja do wykonania } wogóle do końca nie wiem co masz zamiar zrobić z tym, jak mi prześlesz plik projektu i dokładniej opiszesz problem to jutro może coś Ci wykombinuję Jak mam ustawić grawitację?? to masz właśnie w faq... gravity=.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ali Opublikowano 25 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2008 Ok to jutro popiszemy Narqa EDIT: Jak ktoś by mógł to proszę o skrypt który umożliwił by przeciwnikowi chodzenie w prawo do przeszkody i w lewo do przeszkody |--------<potwór>---------| | przeszkoda --- podłoga potwór przeciwnik < > poruszanie się w lewo i prawo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wezyrnorbert Opublikowano 26 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2008 Noto: Create potwora: GML direction=0 speed=5 Kolizja z przeszkodą: GML przeszkoda=instance_nearest(x,y,obj_przeszkoda) if przeszkoda.x<x { direction=0 speed=5 image_xscale=1 } if przeszkoda.x>x { direction=180 speed=5 image_xscale=-1 } Działa ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ali Opublikowano 26 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2008 tam gdzie jest przeszkoda mam wpisać nazwę obiektu po którym się chodzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 26 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2008 A nie prościej przy kolizji dać direction-=180 albo move_bounce_all(false) ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ali Opublikowano 26 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2008 dzięki lenin i wezyrnorbert działa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wezyrnorbert Opublikowano 26 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2008 Tylko jak dasz direction-=180 to sie zacznie kręcić w kółko, zobacz se :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ali Opublikowano 26 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2008 niee biega od ściany do ściany :P Jak mam zrobić strzelanie a dokładniej: po każdorazowym wciśnięciu [CTRL] pocisk by leciał po prostej, nie przechodził przez ściany i po trafieniu we wroga odbierał by wrogowi 15HP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 26 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2008 Jak mam zrobić strzelanie a dokładniej: po każdorazowym wciśnięciu [CTRL] pocisk by leciał po prostej, nie przechodził przez ściany i po trafieniu we wroga odbierał by wrogowi 15HP A tak ciężko Ci poszukać <_< nawet dzisiaj były dwa tematy o strzelaniu.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ali Opublikowano 26 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2008 ale tam napisane że nic nie rozumiem proszę o jak najprostsze wyjaśnienie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 26 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2008 ale tam napisane że nic nie rozumiem proszę o jak najprostsze wyjaśnienie To zostaw GM-a w spokoju jak nie rozumiesz <_< Przy wciśnięciu ctrl tworzysz obiekt pocisk, nadajesz mu kierunek taki, jaki ma obiekt strzelający, ustawiasz pociskowi speed. Przy kolizji pocisku ze ściana niszczysz pocisk a przy kolizji z wrogiem odejmujesz mu daną ilość życia od obecnego stanu... Masz wyjaśnione, przerzuć to sobie na kod, albo poszukaj na forum i nie pisz jak to zrobić, bo takie tematy były omawiane wielokrotnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ali Opublikowano 26 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2008 Zrobiłem 3 splity: 1- patrzy w prawo 2- patrzy w lewo 3- skok ale nie wiem jak te splity ustawić do kierunków 1- strzałka w prawo 2- strzałka w lewo 3- skok gdzie i jaki klocek wstawić?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 26 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2008 STEP: GML // Gravity if( place_free( x, y+1 ) ) { gravity=0.3; } else { gravity = 0; } // Move image_speed = 0; if( keyboard_check( vk_right ) ) { hspeed+=0.1; image_xscale = 1; image_speed = 0.5; } if( keyboard_check( vk_left ) ) { hspeed-=0.1; image_xscale = -1; image_speed = 0.5; } if( keyboard_check( vk_up ) && !place_free( x, y+1 ) ) { vspeed = -5; } // Animation if( abs( hspeed ) = 0 ) { sprite_index = sprStoi; } else { sprite_index = sprChodzi; } if( abs( vspeed ) > 0 ) { sprite_index = sprWPowietrzu; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ali Opublikowano 26 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2008 dzięki jak ustawić aby po każdym dotkięciu potwora odbierało mi HP ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 26 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2008 jak ustawić aby po każdym dotkięciu potwora odbierało mi HP ?? ... w create: zycie=100 w kolizji z potworem: if zycie>0 zycie-=10 to możesz dodać do tego kodu w kolizji albo ustawić w stepie: if zycie<=0 { show_message('przegralas') game_restart() } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ali Opublikowano 26 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2008 nie chodziło mi o śmierć ale o odebranie określonej ilości HP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 26 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2008 nie chodziło mi o śmierć ale o odebranie określonej ilości HP No i to Ci podałem przecież if zycie>0 zycie-=10 a ta reszta to dodatkowo, żebyś się zaraz nie pytał co zrobić gdy życie będzie mniejsze od zera... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ali Opublikowano 26 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2008 Po zetknięciu się z potworem pojawia się okienko Przegralas i można wcisnąć ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 26 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2008 dżizys... daj tylko if zycie>0 zycie-=10 i będziesz miał dobrze, i skasuj if zycie<=0 { show_message('przegralas') game_restart() } skoro i tak nie wiesz jak to wykorzystać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ali Opublikowano 26 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2008 ok grawitację mam odbieranie HP mam strzelanie mam. a teraz czas na message jak zrobić message które się wyświetli jeżeli obiekt1 podejdzie do obiekt2 na 2kratki te z edytora roomów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 27 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2008 na 2kratki te z edytora roomów? To zależy jaki masz rozmiar tych "kratek"... ale pewnie chodzi Ci o coś takiego: GML //w stepie if distance_to_object(object2)<30 show_message('tekst') btw to zaczyna mnie już to denerwować, szukasz wogóle na forum informacji zanim zapytasz? <_< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi