Skocz do zawartości

Zablokowane Skok a nie latanie


Ali

Rekomendowane odpowiedzi

A użyłeś pozostałych kodów w faqu dotyczących sterowania w platformówce?

A gdzie dokładnie wrzuciłeś ten kod?? bo ja jakoś nigdy nie miałem z nim problemu. Jak coś to ten kod daj to eventu zamiast np. keyboard up daj keyboard up pressed, może to coś Ci pomoże choć wątpię

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcecie pomóc to jeszcze kilka spraw:

1)Przesuwanie obrazu wraz z bohaterem ustawiłem jak w FAQ ale ekran zaczyna się przesuwać jak jestem

na jego ,,końcu"

2) Jak zabić przeciwnika pięścią i jak w ogóle zrobić przeciwnika który jak mnie zobaczy - będzie na tej samej

osi x i y - to zacznie mnie gonić jak dogoni to zaczyna zabierać energię np.15hp?

3)Jak zrobić hud czyli licznik hp, ile mam punktów i ile żyć z boku ekranu?

4)Jak zrobić aby za zabicie przeciwnika dostawało się punkty?

5)Jak zrobić aby płomienie zabijały, odbierały 1 życie i przenosiły na początek poziomu?

 

Zrobiłem wszystko tak jak w FAQ pisze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. w usiawieniach rooma w zakładce views na samym dole masz hbor i vbor. ustaw wartości najlepiej połowę szerokości/wysokości viewa

2.

będzie na tej samej

osi x i y

Tego też nie kminię... move_towards_point? mp_potential_step?

3. w drawie: draw_text(x,y,string(zycia)) to sobie pozmieniaj, taki szybki przykład Ci tylko podałem

4. zależy jaki masz kod na zabijanie, ale po nim daj (gdy ginie wróg) : punkt+=10 (zmienną punkty musisz wcześniej zadeklarować.

5. Ale jak tworzysz płomień? jak jest on obiektem to przy kolizji jakiegoś obiektu z ni odejmuj mu życie.

 

Prześlij mi na pm plik projektu to mogę Ci coś pomóc ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko jak to wysłać??

wrzuć na folder gmclanowy lub na dowolny hosting plików i podaj mi link do niego (kurczę aż mi się odechciało pomóc...)

będzie na tej samej

osi x i y

Prędzej tylko na tej samej osi x bo gdyby był na tej samej osi x i y to znajdywałby się na tej samej pozycji co drugi obiekt. Daj:

GML
if x=nazwa_drugiego_obiektu.x

{

//akcja do wykonania

}

wogóle do końca nie wiem co masz zamiar zrobić z tym, jak mi prześlesz plik projektu i dokładniej opiszesz problem to jutro może coś Ci wykombinuję

Jak mam ustawić grawitację??
to masz właśnie w faq... gravity=....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok to jutro popiszemy Narqa

 

EDIT:

Jak ktoś by mógł to proszę o skrypt który umożliwił by przeciwnikowi chodzenie w prawo do przeszkody i w lewo do przeszkody

 

 

|--------<potwór>---------|

 

| przeszkoda

--- podłoga

potwór przeciwnik

< > poruszanie się w lewo i prawo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niee biega od ściany do ściany :P

 

Jak mam zrobić strzelanie a dokładniej:

po każdorazowym wciśnięciu [CTRL] pocisk by leciał po prostej, nie przechodził przez ściany i po trafieniu we wroga odbierał by wrogowi 15HP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mam zrobić strzelanie a dokładniej:

po każdorazowym wciśnięciu [CTRL] pocisk by leciał po prostej, nie przechodził przez ściany i po trafieniu we wroga odbierał by wrogowi 15HP

A tak ciężko Ci poszukać <_< nawet dzisiaj były dwa tematy o strzelaniu....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale tam napisane że nic nie rozumiem proszę o jak najprostsze wyjaśnienie

To zostaw GM-a w spokoju jak nie rozumiesz <_<

Przy wciśnięciu ctrl tworzysz obiekt pocisk, nadajesz mu kierunek taki, jaki ma obiekt strzelający, ustawiasz pociskowi speed. Przy kolizji pocisku ze ściana niszczysz pocisk a przy kolizji z wrogiem odejmujesz mu daną ilość życia od obecnego stanu...

Masz wyjaśnione, przerzuć to sobie na kod, albo poszukaj na forum i nie pisz jak to zrobić, bo takie tematy były omawiane wielokrotnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

STEP:

GML
// Gravity

if( place_free( x, y+1 ) ) { gravity=0.3; } else { gravity = 0; }

 

// Move

image_speed = 0;

if( keyboard_check( vk_right ) ) { hspeed+=0.1; image_xscale = 1; image_speed = 0.5; }

if( keyboard_check( vk_left ) ) { hspeed-=0.1; image_xscale = -1; image_speed = 0.5; }

if( keyboard_check( vk_up ) && !place_free( x, y+1 ) ) { vspeed = -5; }

 

// Animation

if( abs( hspeed ) = 0 ) { sprite_index = sprStoi; }

else { sprite_index = sprChodzi; }

if( abs( vspeed ) > 0 ) { sprite_index = sprWPowietrzu; }

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ustawić aby po każdym dotkięciu potwora odbierało mi HP ??

...

w create: zycie=100

w kolizji z potworem: if zycie>0 zycie-=10

 

to możesz dodać do tego kodu w kolizji albo ustawić w stepie:

if zycie<=0

{

show_message('przegralas')

game_restart()

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na 2kratki te z edytora roomów?

To zależy jaki masz rozmiar tych "kratek"... ale pewnie chodzi Ci o coś takiego:

GML
//w stepie

if distance_to_object(object2)<30 show_message('tekst')

btw to zaczyna mnie już to denerwować, szukasz wogóle na forum informacji zanim zapytasz? <_<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...