Skocz do zawartości

Nieszczęsne lengthdir'y...


Exigo

Rekomendowane odpowiedzi

Z tego co wiem to tylko obudowa na f-cje trygonometryczne:

cos(degtorad(dir)) * len;
sin(degtorad(dir)) * len;

 

Tylko nie wiem co sie z znakiem dzieje:

x + cos(degtorad(dir)) * len;
y - sin(degtorad(dir)) * len;

 

x + lengthdir_x(len, dir);
y + lengthdir_y(len, dir);

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz się sam pobawić.

Napisz sobie dla testu taki skrypcik:

 

 

Create:

GML
dir = 0;

 

draw_x = 0;

draw_y = 0; //W tej zmiennej jest przechowywany x, który posłuży do malowania... (na tym x i y będzie malowany sprite. Normalny x i y to będzie środek obrotu sprita)

Step:

GML
draw_x = lengthdir_x(20, dir) + x;

draw_y = lengthdir_y(20, dir) + y;

 

dir += 3;

Draw:

GML
draw_sprite(sprite_index, 0, draw_x, draw_y);

 

Daj to do byle jakiego obiektu, i ustaw go na środku rooma. I pobaw sie tym kodem, sam powinieneś dojść, jak to działa ;)

 

Edit: Poprawka ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...