Exigo Opublikowano 24 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2008 Mam kłopot... z lengthdir'ami, mianowicie do dziś nie wiem jak się je obsługuje. Wtajemniczycie mnie? :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nicolas Opublikowano 24 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2008 Z tego co wiem to tylko obudowa na f-cje trygonometryczne: cos(degtorad(dir)) * len; sin(degtorad(dir)) * len; Tylko nie wiem co sie z znakiem dzieje: x + cos(degtorad(dir)) * len; y - sin(degtorad(dir)) * len; x + lengthdir_x(len, dir); y + lengthdir_y(len, dir); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakim Opublikowano 24 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2008 Lengthdir wylicza odległość w poziomie i w pionie dla danego kąta. Jeżeli uważałeś na lekcji matematyki o kątach 30,60,90 stopni, powinieneś zrozumieć: Są to zwykłe funkcje trygonometryczne, zapisane w prostej postaci - zrozumiałej dla laików ;). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 24 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2008 Musisz się sam pobawić. Napisz sobie dla testu taki skrypcik: Create: GML dir = 0; draw_x = 0; draw_y = 0; //W tej zmiennej jest przechowywany x, który posłuży do malowania... (na tym x i y będzie malowany sprite. Normalny x i y to będzie środek obrotu sprita) Step: GML draw_x = lengthdir_x(20, dir) + x; draw_y = lengthdir_y(20, dir) + y; dir += 3; Draw: GML draw_sprite(sprite_index, 0, draw_x, draw_y); Daj to do byle jakiego obiektu, i ustaw go na środku rooma. I pobaw sie tym kodem, sam powinieneś dojść, jak to działa ;) Edit: Poprawka ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Exigo Opublikowano 24 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2008 Załapałem... dzięki wszystkim. :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się