Skocz do zawartości

[APP] MemExtractor


Snake

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 76
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

A jak niby chciałeś wyciągnąć coś z pamięci procesu nie mając włączonego procesu ._. ?

 

EDIT: Tak sobie obczaiłem ten program i nie mogę pojąć, po co każdy proces korzystający z WinAPI wrzuca do pamięci ok. 13 plików video z animacjami występującymi w Windows, nawet, gdy nie pojawiają się one w programie. A za program oczywiście 5/5, przyda mi się coś takiego. Wcześniej zapomniałem tej oceny dać w końcu ;p .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm , są programy , którymi włączasz sam proces , wtedy kontrolujesz go od samego początku.

Co do haseł z baz danych - md5. I po kłopocie :>

A zabezpieczenie - może nagłówek zmienić jak w artykule hm , woocka ? Bo własny format ,dajcie spokój!

edit: nie wiem czy to woock napisał , więc nie krzyczeć

edit2: ok rannma to napisał , a do zabezpieczenia to gm z tym nie da rady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EDIT: Tak sobie obczaiłem ten program i nie mogę pojąć, po co każdy proces korzystający z WinAPI wrzuca do pamięci ok. 13 plików video z animacjami występującymi w Windows, nawet, gdy nie pojawiają się one w programie. A za program oczywiście 5/5, przyda mi się coś takiego. Wcześniej zapomniałem tej oceny dać w końcu ;p

To dlatego, że MemExtractor skanuje cały proces, wraz z załadowanymi modułami. A większość programów korzysta z biblioteki shell32.dll w której znajdują się animacje w AVI, więc cały czas te filmiki są z niej wyciągane ;p

Muszę dodać opcję wyboru, czy ma skanować moduły czy nie ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z aplikacji gier z Game Makera zawsze będą wyciągane zasoby trzymane w exeku (czyli te logo game makera i tło od okna messageboxa).

Muzyka z zasobów zewnętrznych jest wyciągana dlatego, że została załadowana do pamięci. A sprity/backgroundy nie mogą zostać wyciągnięte bo po załadowaniu pliku obrazka od razu jest on przetwarzany na czystą mapę bitową i plik obrazka zostaje zwolniony z pamięci. A o AVI już mówiłem dlaczego są wyciągane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh, fajny i przydatny sofcik ;)

 

Zalety

[+] Przydatny

[+] Profesjonalny

[+] Skuteczny, jak Resource Hacker czy dekompilatory nie działają ;)

 

Wady

[-] Czasami obrazki kopiują się błędnie

[-] Często kopiują się nawet obrazki i video z Winshita (tzn. animacje)

 

Ocena: (5+5+5+1+1)/5=17/5=3,4/5=3/5 :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[-] Czasami obrazki kopiują się błędnie

[-] Często kopiują się nawet obrazki i video z Winshita (tzn. animacje)

No niestety, w 100% nie da się zrobić odporności na fake'i / uszkodzone dane w pamięci ;p

No nie wiem, czy to że MemExtractor skanuje wszystkie DLL-e używane przez proces to minus ;p Muszę w końcu dodać tą opcję żeby można było wybrać czy skanować ma też DLL-e używane przez proces ;d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mhm.. dodaj żeby można było zaznaczyć czy chce się aby wyciągało zasoby z tej shell32.dll ^^" A najlepiej by było jakby jeszcze skanowało z jakich bibliotek korzysta proces i można było sobie wybrać z których ma wyciągać a z których nie ma ^^"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

Następna aktualizacja.

 

Zmiany:

  • Dodałem listę wyświetlającą moduły załadowane przez wybrany proces - można odhaczyć biblioteki których nie chce się skanować
  • Dodałem możliwość wydobywania stringów / tekstu z pamięci wybranego procesu
  • Ikonki w liście procesów i modułów ^^

i wprowadziłem drobne poprawki...

Klikając PPM na listę modułów można wybrać z menu opcje zaznaczenia/odznaczenia wszystkich modułów. Klikając PPM na listę typów plików można ustawić minimalną długość extractowanych stringów - tzn, że takie ciągi znaków muszą posiadać co najmniej X znaków aby zostały dodane do listy stringów.

 

Updated screen:

MinmemexScr.png

 

Download (v1.2):

http://www.gmclan.org/up541_4_MemExtractor12.html (242KB)

 

:sleep1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i mamy prawie dekompilator :)

Jakieś części kodu da się wyciągnąć (nie wiem czy wszystkie)

ale tak czy siak nic się z tego nie poskłada...

 

5/5

 

Działa jak bozia kazała !

 

To teraz do FileGuard'a dodaj "ProcesGuarda" i będzie git :P

 

:sleep1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

 

Tym da się zdekompilować każdą grę, choćby nie wiem jak zabezpieczoną '-.-

Bo jednak, GML jest językiem interpretowanym - wiec ten kod gdzieś w pamięci musi być...

 

Na szczęście do końca się tego nie zdekompiluje :P

 

Ale jakby to rozgryźć (a podejrzewam, że to wcale nie było by takie ciężkie...), to można by stworzyć dekompilator, przed którym nie dało by się zabezpieczyć ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tym da się zdekompilować każdą grę, choćby nie wiem jak zabezpieczoną '-.-

Bo jednak, GML jest językiem interpretowanym - wiec ten kod gdzieś w pamięci musi być...

Kod - owszem, ale wcale nie powinien w postaci plain text znajdować się w pamięci, a jedynie bytecode'u. Znajduje się on tam tylko i wyłącznie ze względu na to, by komunikaty z błędami mogły wyświetlać linię kodu, która spowodowała błąd. Moim zdaniem MO nie powinien dawać takich rzeczy do pamięci w gotowych exekach z grą - takie coś raczej mogłoby być tylko podczas testowania gry z GM-a, w gotowej wersji gry lepiej wyświetlić tylko typ błędu, nazwę obiektu, event i nr linii kodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...