Egzekutor Opublikowano 23 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2008 Witam!!! Mam pytanie jak zrobić żeby wrogowie nie widzieli obiektu hero przez ściany? Proszę o odpowiedź Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nicolas Opublikowano 23 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2008 Collision_line(x1,y1,x2,y2,obj,prec,notme) powinno wystarczyc: https://gmclan.org/up78_11_widzenie.html. Moj stary przyklad. Wyciagnij co potrzeba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Egzekutor Opublikowano 23 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2008 co znaczy prec i notme? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 23 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2008 GML collision_line(x1,y1,x2,y2, // wiadomo obj, // obiekt ktory mamy sprawdzic czy kiliduje z nami na tej linii prec, // precyzyjne sprawdzanie kolizji (maska) [true], lub kolizje bbox [false] notme) // jesli jestes obiektem 'obj' wyzej wymienionym to czy ma nie brac Ciebie pod uwage w sprawdzaniu kolizji [true] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nicolas Opublikowano 23 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2008 notme - czy brac pod uwage obiekt wywolujacy precision - precyzyjnie czy bounding boxami (inaczej mowiac czy uzwgedniac przezroczyste fragmenty sprita obiektu) edit: ups... za pozno Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Egzekutor Opublikowano 23 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2008 czyli w miejsce prec i notme mam coś wpisać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 23 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2008 No raczej wypadałoby o-o Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 23 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2008 wpisz 0 albo false Zresztą kurde sam sprawdź ;> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Egzekutor Opublikowano 23 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2008 dobra thx sprubuje :P ERROR in action number 1 of Step Event for object enemy: Error in code at line 1: collision_line(x1,y1,x2,y2,playerMG,1,1) at position 16: Unknown variable x1 co tu jest źle? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 23 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2008 nie masz takiej zmiennej x1, zreszta x2, y1, y2 pewnie tez nie masz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Egzekutor Opublikowano 23 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2008 kurde ja wogóle tego nie kapuje :crying: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 23 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2008 Tam gdzie x1,y1,x2,y2 argumenty!!11! albo se weź w create zmienne stwórz pomogę ci trochę to wypełnic: GML collision_line(pozycja x,pozycja y,pozycja x + ilestam,pozycja y + islestam,playerMG,1,1) w ten sposób se kombinuj... (oczywiście tam gdzie pozycja x pozycja y ilestam mają by liczby!) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 23 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2008 obiekt gracz: GML collision_line(x,y,enemy.x,enemy.y,sciana,true,true) gdzie enemy to obiekt lub id obiektu przeciwnika analogicznie dziala to dla przeciwnikow, tyle ze tam gdzie enemy daj obiekt gracza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sirluki Opublikowano 23 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2008 obiekt gracz: GML collision_line(x,y,x,y,true,true) gdzie enemy to obiekt lub id obiektu przeciwnika Za mało argumentów :P Zapomniałeś o obiekcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 23 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2008 poprawione xD (ale klops, teraz widac jaki ze mnie koks ;p) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sirluki Opublikowano 23 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2008 Chwila wolnego czasu sprawiła, że napisałem przykład: http://www.gmclan.org/up2045_11_4e98accf81.html :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Egzekutor Opublikowano 23 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2008 ok dobrze jest wszystkim dziękuje :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Egzekutor Opublikowano 23 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2008 i jeszcze mam pytanko ten kod w twoim przykładzie sirluki if (distance_to_object(object0)<=300)&&(!collision_line(x,y,object0.x,object0.y,object2,1,1)) to gdzie mam wkleić jeżeli w step wroga mam image_angle=direction; if distance_to_object(playerMG)<250{ speed=0 direction=point_direction(x,y,playerMG.x,playerMG.y) if (ceil(random(8)))=1{ o=instance_create(x+(cos(direction*pi/180)*16),y-(sin(direction*pi/180)*16),bullet) o.direction=point_direction(x,y,playerMG.x,playerMG.y)-5+random(10); o.speed=16}} else {speed=2} bo nie wiem gdzie go wkleić.I chodzi mi o to żeby wróg nie strzelał do mnie jak jestem za ścianą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi