Skocz do zawartości

Zablokowane Wrogowie nie widzą przez ściany


Rekomendowane odpowiedzi

GML
collision_line(x1,y1,x2,y2, // wiadomo

obj, // obiekt ktory mamy sprawdzic czy kiliduje z nami na tej linii

prec, // precyzyjne sprawdzanie kolizji (maska) [true], lub kolizje bbox [false]

notme) // jesli jestes obiektem 'obj' wyzej wymienionym to czy ma nie brac Ciebie pod uwage w sprawdzaniu kolizji [true]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam gdzie x1,y1,x2,y2 argumenty!!11! albo se weź w create zmienne stwórz pomogę ci trochę to wypełnic:

GML
collision_line(pozycja x,pozycja y,pozycja x + ilestam,pozycja y + islestam,playerMG,1,1)
w ten sposób se kombinuj... (oczywiście tam gdzie pozycja x pozycja y ilestam mają by liczby!)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obiekt gracz:

GML
collision_line(x,y,enemy.x,enemy.y,sciana,true,true)

gdzie enemy to obiekt lub id obiektu przeciwnika

 

analogicznie dziala to dla przeciwnikow, tyle ze tam gdzie enemy daj obiekt gracza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poprawione xD (ale klops, teraz widac jaki ze mnie koks ;p)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i jeszcze mam pytanko ten kod w twoim przykładzie sirluki if (distance_to_object(object0)<=300)&&(!collision_line(x,y,object0.x,object0.y,object2,1,1)) to gdzie mam wkleić jeżeli w step wroga mam

 

image_angle=direction;

if distance_to_object(playerMG)<250{

speed=0

direction=point_direction(x,y,playerMG.x,playerMG.y)

if (ceil(random(8)))=1{

o=instance_create(x+(cos(direction*pi/180)*16),y-(sin(direction*pi/180)*16),bullet)

o.direction=point_direction(x,y,playerMG.x,playerMG.y)-5+random(10);

o.speed=16}}

else

{speed=2}

 

bo nie wiem gdzie go wkleić.I chodzi mi o to żeby wróg nie strzelał do mnie jak jestem za ścianą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...