Skocz do zawartości

Punk Przeżroczystosci


OriPL

Rekomendowane odpowiedzi

zrobic maske alpha dla sprite'a i ustawic ja kodem:

GML
sprite_set_alpha_from_sprite(sprite_orig,sprite_mask)

gdzie 'sprite_orig' to oryginalny sprite, a 'sprite_mask' to czarno-biala (gdzie czarny to przezroczystosc) maska sprite'a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobic maske alpha dla sprite'a i ustawic ja kodem:

GML
sprite_set_alpha_from_sprite(sprite_orig,sprite_mask)

gdzie 'sprite_orig' to oryginalny sprite, a 'sprite_mask' to czarno-biala (gdzie czarny to przezroczystosc) maska sprite'a

ok dziala tylko nie da sie jakos prosciej??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w gm nie da, no chyba ze bedziesz rysowac pixel po pixelu nie rysujac danego koloru, ale to prockozerne wiec sie nie oplaca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie :) maska alpha to obraz w skali szarosci i intensywnosc bialego koloru reprezentuje wartosc alpha danego pixela

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Wyobraź to sobie tak - to jest światło latarki w ciemnym tunelu. Tam gdzie latarka świeci najmocniej (jest biało), najlepiej widać grafikę - brak prześwitu. Tam gdzie jest czarno - grafiki nie widać, czyli jest na maxa prześwit.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...