Nirvan Opublikowano 22 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2008 Zrobiłem skrypt w alarmie 2 zmienne które mają random(60) a potem wstawione do mp_potential_step , no i wtedy objekty poruszają się w kierunku zmienna_y,y pokoju . Równie dobrze mogło by być mp_potential_step(random(x),random(y)...) ale to jest źle napisane ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 22 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2008 create: GML tx=x // x do ktorego zmierza ty=y // y do ktorego zmierza tdis=12 // odleglosc od ktorej zmienia cel spd=6 // predkosc chodzenia step: GML if(point_distance(x,y,tx,ty)<tdis) { tx=random(60) ty=random(60) } mp_potential_step(tx,ty,spd,0) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nirvan Opublikowano 22 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2008 create: GML tx=x // x do ktorego zmierza ty=y // y do ktorego zmierza tdis=12 // odleglosc od ktorej zmienia cel spd=6 // predkosc chodzenia step: GML if(point_distance(x,y,tx,ty)<tdis) { tx=random(60) ty=random(60) } mp_potential_step(tx,ty,spd,0) I tak jest tak samo , poruszają się w lewy górny kant pokoju . Edit : POzatym mialem tak zroione :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 22 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2008 hmm, a moze gdzies masz kod ze tx=0 i ty=0, hmm? innej przyczyny bledu nie widze. Poza tym random(60) to za mala wartosc - zmien na random(room_width) i random(room_height) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 22 Lipca 2008 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2008 przecież tx=60 i ty = 60 to właśnie górny lewy róg :P a że to random, to często wychodzi przecież dużo mniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nirvan Opublikowano 22 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2008 No to bardziej wytłumaczę o co mi chodzi : Roie takie AI do przeciwników. I chcę aby tak patrolowali kawałek co jakiś czas . No i chcę aby co kilka sekund poruszali się kawałek w losowym kierunku. (jak w diablo) . No i daje mp_potential_step(tx,ty,spd...) wszystko w stepie ustawione jak powinno , tylko że oni se idą w ten lewy górny róg pokoju a chcę aby poruszali się te random(tx,ty,) od sieie a nie pokoju . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 22 Lipca 2008 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2008 chcę aby poruszali się te random(tx,ty,) od sieie a nie pokoju . GML tx=x+random(60); ty=y+random(60); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nirvan Opublikowano 22 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2008 Oki , teraz wszytko działa elegancko dzięki xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 22 Lipca 2008 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2008 A wystarczyło pomysleć. Skoro miałeś już poruszanie się random, to poruszanie się random od siebie chyba logiczne było. Btw. zanim zadasz kolejne pytanie - bo teraz będą chodzić tylko w dół GML tx=x-random(60)+random(60); ty=y-random(60)+random(60); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi