Skocz do zawartości

solid


Rekomendowane odpowiedzi

bo sprawa jest tego typu robie platformówke ale musze zrobic oddzielnie platforme dla bohatera i wrogów bo działają na zasadzie solid=true,folse i gdy bohatwer jest na platformie solid jest true wiec przeciwnik juz na nią nie wskoczy. i zrobiłem platforme dla bohatera i na tym umiesciłem obiekt platformy dla przeciwnika. wykluczyłem im te drugie platformy aby nie trakotowali ich jako solid i bohater działa a przeciwnik sie odbija :/ mogą byc 2 obiekty na sobie? nie przeszkadza to jakos?

 

edit: sprawdziłem i wyszło na to ze klocki nachodzą na siebie i dlatego nie dziła jak trzeba :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze, postaraj się aby nie tworzyć dużej ilości niepotrzebnych obiektów ( 2x Sciany? Fee... ;) )

Przecież jest jeszcze takie coś jak:

GML
place_meeting( X, Y, Obiekt_do_kolizji )

// Podobne użycie do place_free + 1 argument do wyliczania kolizji dla danego typu instancji

Więc nie powinno być problemów z tworzeniem kolizji dla monsterów ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...