Skocz do zawartości

obiekt sie zbliza


london

Rekomendowane odpowiedzi

  • Administratorzy

w obiekcie 1

var obiekt2, obiekt3, dist2, dist3;

obiekt2=instance_nearsest(x,y,obj_2);
obiekt3=instance_nearsest(x,y,obj_3);

if instance_exists(obiekt2) then dist2=distance_to_object(obiekt2) else dist2=10^10;//bardzo duza odleglosc
if instance_exists(obiekt3) then dist3=distance_to_object(obiekt3) else dist2=10^10;

if dist2<dist3
{
//tutaj akcja gdy obiekt dwa jest blizej trzeciego
}
else
{
//tutaj akcja gdy obiekt 3 znajduje sie blizej (lub na rowni) z drugim
}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parent (ang. rodzic) w Game Makerze używany jest do przypisania różnych obiektów do jednego konkretnego. Tzn. zamiast wypisywać kolizje z 20 różnymi obiektami możemy zaznaczyć dla każdego z nich jako Parenta jeden konkretny obiekt i z nim ustawić kolizję.

 

Aby ustawić jakiś obiekt jako Parent, ustawiamy we właściwym obiekcie (w twoim przypadku - obiect2 i object3) jako Parent (opcja Parent znajduje się po prawej stronie w opcjach obiektu, pod jego nazwą) nowy, pusty objekt, np. object4.

 

I teraz jeżeli chcesz, by object1 poruszał się z prędkością, np. 10 w kierunku bliższego z obiektów object2 i object3, każesz mu iść w stronę najbliższego object4, ponieważ jest on 'rodzicem' obu wymienionych obiektów.

 

w [object1] np. step:

var objekt;
if (instance_exists(object4))   // sprawdza, czy object4 istnieje
{
objekt=instance_nearest(x,y,object4);   // przypisanie nazwy 'objekt' najbliższemu objectowi4
move_towards_point(objekt.x, objekt.y,10);   // ruch w kierunku 'objektu' z szybkoscia 10
}

 

Teraz object1 będzie poruszał się z prędkością 10 w kierunku object4 (czyli tak naprawdę bliższego z objektów object2 i object3, bo object4 jest ich Parentem).

 

To tyle o Parentach B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coś mi nie wychodzi. chce aby biekt1 szedł do obiektu2 ale jeśli obiekt3 będzie bliżej to zmieniał kierunek i szedł do obiektu3 a gdy obiekt3 zostanie zniszczony to żeby szedł do najbliszszego obiektu2 albo 3 i żeby obiekt 3 szedł do najbliszszego obiektu1. byłbym wdzięczny jeśłi ktoś by mi to pokazał na przykładzie bo tłumacząc raczej nie zrozumiem

 

mam jeszcze jeden problem. zrobiłem gościowi życia i dałem jak ma życia 0 to koniec gry i zrobiłem przeciwnikowi życia i dałem jak ma życia 0 to ginie i jak przeciwnik ma życia 0 to ginie i gra sie wyłącza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra uporałem sie z tym problemem ale mam inny. jak zrobić żeby typek chodził w losowym kierunku ale jeśli powstanie ten wróg do którego ma iść to szedł i jeśli chce kupić typka który kosztuje np. 100 score a nie mam takiej ilości score to żeby sie go nie dało kupić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...