london Opublikowano 22 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2005 mam problem nie wiem jak zrobić żeby obiekt1 szedł do obiektu2 i obiektu3 w zależności który będzie bliżej wiem że podobne tematy były już poruszane ale nie dokładnie mi o takie coś chodziło jak w tamtych tematach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mideooo Opublikowano 22 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2005 Wejdź Tutaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigshark Opublikowano 22 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2005 Możesz zrobić to na kl;ilka sposobów , możesz to zrobić tak że obydwa objekty dasz do wspólnego parenta i zrobisz to funkcją instance_nearrest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 22 Września 2005 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 22 Września 2005 w obiekcie 1 var obiekt2, obiekt3, dist2, dist3; obiekt2=instance_nearsest(x,y,obj_2); obiekt3=instance_nearsest(x,y,obj_3); if instance_exists(obiekt2) then dist2=distance_to_object(obiekt2) else dist2=10^10;//bardzo duza odleglosc if instance_exists(obiekt3) then dist3=distance_to_object(obiekt3) else dist2=10^10; if dist2<dist3 { //tutaj akcja gdy obiekt dwa jest blizej trzeciego } else { //tutaj akcja gdy obiekt 3 znajduje sie blizej (lub na rowni) z drugim } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
london Opublikowano 22 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Września 2005 bigshark niedokońca cię rozumiem z tymi parentami poprostu nigdy nie robiłem nic z nimi to nie wiem. gnysek twój kod coś mi nie chce wejść Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zakol Opublikowano 22 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2005 Parent (ang. rodzic) w Game Makerze używany jest do przypisania różnych obiektów do jednego konkretnego. Tzn. zamiast wypisywać kolizje z 20 różnymi obiektami możemy zaznaczyć dla każdego z nich jako Parenta jeden konkretny obiekt i z nim ustawić kolizję. Aby ustawić jakiś obiekt jako Parent, ustawiamy we właściwym obiekcie (w twoim przypadku - obiect2 i object3) jako Parent (opcja Parent znajduje się po prawej stronie w opcjach obiektu, pod jego nazwą) nowy, pusty objekt, np. object4. I teraz jeżeli chcesz, by object1 poruszał się z prędkością, np. 10 w kierunku bliższego z obiektów object2 i object3, każesz mu iść w stronę najbliższego object4, ponieważ jest on 'rodzicem' obu wymienionych obiektów. w [object1] np. step: var objekt; if (instance_exists(object4)) // sprawdza, czy object4 istnieje { objekt=instance_nearest(x,y,object4); // przypisanie nazwy 'objekt' najbliższemu objectowi4 move_towards_point(objekt.x, objekt.y,10); // ruch w kierunku 'objektu' z szybkoscia 10 } Teraz object1 będzie poruszał się z prędkością 10 w kierunku object4 (czyli tak naprawdę bliższego z objektów object2 i object3, bo object4 jest ich Parentem). To tyle o Parentach B) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
london Opublikowano 23 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Września 2005 ale tam gdzie pisze parent jest tylko miejsce na jeden obiekt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zakol Opublikowano 23 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2005 Robisz odwrotnie: nie ustawiasz Parenta u object4(tu był twój błąd), tylko robisz object4 jako Parent dla object2 i object3. Czyli, jako parenta ustawiasz object4 u obiektów object2 i object3 B) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
london Opublikowano 23 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Września 2005 coś mi nie wychodzi. chce aby biekt1 szedł do obiektu2 ale jeśli obiekt3 będzie bliżej to zmieniał kierunek i szedł do obiektu3 a gdy obiekt3 zostanie zniszczony to żeby szedł do najbliszszego obiektu2 albo 3 i żeby obiekt 3 szedł do najbliszszego obiektu1. byłbym wdzięczny jeśłi ktoś by mi to pokazał na przykładzie bo tłumacząc raczej nie zrozumiem mam jeszcze jeden problem. zrobiłem gościowi życia i dałem jak ma życia 0 to koniec gry i zrobiłem przeciwnikowi życia i dałem jak ma życia 0 to ginie i jak przeciwnik ma życia 0 to ginie i gra sie wyłącza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zakol Opublikowano 23 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2005 Dobra. masz TUTAJ przykład. Zauważ, że w object2 i object3 Parent jest ustawiony na object4. Dodatkowo, żeby było widać co się dzieje w roomie, zrobiłem, by po kolizji objectu1 z objectem2 lub objectem3, ten, z którym jest kolizja znikł. B) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
london Opublikowano 23 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Września 2005 mam jeszcze jeden problem zrobiłem przeciwnikowi życia i porozmieszczałem kilku przeciwników na mapie i jak tylko jeden straci życia to wszyscy giną. może ktoś rozwiązać mój problem aby ginął tylko ten który ztraci życia a nie wszyscy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hanjuso Opublikowano 23 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2005 w create przeciwnika moc = 100 w kolizji z nabojem czy czymstam moc-=10 with(other) instance_destroy() a w stepie przeciwnika if moc<1 instance_destroy() tylko nie jestem pewnien czy dobrze napisalem bo z pamieci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
london Opublikowano 24 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Września 2005 coś jest nie tak. przy zetknięciu sie przeciwnika z jakimś innym typem nie traci im sie moc tylko odrazu giną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
london Opublikowano 24 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Września 2005 mógłby mi ktoś pomóc? :angry: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 24 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2005 Nie? Sprawdź wszystko. Jeśli zrobiłeś tak jak napisał Hanjuso to powinno być dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
london Opublikowano 24 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Września 2005 dobra uporałem sie z tym problemem ale mam inny. jak zrobić żeby typek chodził w losowym kierunku ale jeśli powstanie ten wróg do którego ma iść to szedł i jeśli chce kupić typka który kosztuje np. 100 score a nie mam takiej ilości score to żeby sie go nie dało kupić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
london Opublikowano 25 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Września 2005 może ktoś odpowiedzieć na moje pytanie :crying:? prosze :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid_1908 Opublikowano 3 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2005 mi tez pomozcie w tym samym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się