Skocz do zawartości

Problem z Silnikiem


mariner10

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry.

Jestem początkującym twórcą. Moją broszką jest raczej grafika a nie pisanie kodów (nawet w banalnym w obsłudze programie jakim jest GM). Próbuję zrobić grę z możliwością:

 

*rozmowy z poszczególnymi postaciami (tymi dobrymi)

*kreowania atakujących nas wrógów

*walki z wrogami (strzelania do nich np. z pistoletu)

*przechodzenia do następnych rund,misji

*zbierania punktów, nabijania leveli

*podnoszenia i używania broni (lub kluczy którymi będzie można otwierać drzwi do następnych miejsc)

 

a to wsztstko w przyjaznym duchu RPG

I tu pada moje pytanie: czy jest ktoś chętny zrobienia takiego silnika ewentualnie na tyle cierpliwy żeby mi wszystko ładnie wyjaśnić ?

 

Zdaję sobie sprawę że było od groma luźnych przykładów (jak np. tworzyć rozmowy czy walczyć) ale ja nie mam pojęcia jak je połączyć w sensowną całość, bądź na ich podstawie stworzyć coś własnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ak by było najłatwiej a ja jednak wolałbym się czegoś nauczyć (bo nie zawsze będę miał programisty pod ręką)

Na wszystko potrzeba czasu, w godzinę się nie nauczysz. posiedź trochę nad GM i dokumentacją i będzie lepiej, ewentualnie zrób jak Dziadek napisał ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To są podstawy. Na wszystkie Twoje pytania znajdziesz odpowiedź w przykładach, ale mimo to nie brałbym się od razu za robienie RPGa. Dobrzy graficy są bardzo poszukiwani, więc napisz w odpowiednim dziale, a pewnie zaraz ktoś się skusi na współpracę z Tobą, jeśli rzeczywiście jesteś niezły.

 

Chyba, że wolisz poświęcić kilka tygodni na naukę GMLa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ej no wiadomo

GML
If mariner10.skills >= „good” {

yoda.zainteresowanie = true;

}

else {

yoda.zainteresowanie = false;

}

jak zresztą każdy inny z tych "lepszych", co poszukuje grafika.

 

No to raczej Yoda się nie zgodzi :P

Odnośnik do komentarza