Skocz do zawartości

Tutorial - Jak stworzyć postać do gry platformowej.


Exigo

Rekomendowane odpowiedzi

Postanowiłem napisać ciekawy tutorial opisujący krok po kroku, 'jak zrobić postać do gry platformowej' ;)

 

"Wstęp"

W tym tutorialu pokażę wam (z własnych doświadczeń) jak zrobić małą postać z podstawowymi animacjami, min. poruszania, stania oraz podskakiwania. Postać będzie miała rozmiar 15x15 pixeli.

 

"Kreowanie Postaci"

Ludzik tego typu, składa się z trzech podstawowych elementów:

- Głowa. Tu można wykazać się wariacją... lub czymkolwiek innym, po prostu rysujemy głowę. Powinna być zwrócona w prawo.

- Następny element to ręka. Najlepiej narysować zwykłą kulkę (ja tak robię :P ).

- Ostatnim elementem to noga. To jest zupełnie inna bajka. Będą to dwa różne obrazki, pierwszy to półkole, drugie to 'skrzywione' półkole... To 'skrzywione' ma przypominać podniesioną nogę z widokiem na podeszwę...

Przykładowo elementy ciała wyglądają tak:

tut1.png

 

Z tego robimy zaś sobie 'pseudo-warsztat' który ułatwi nam pracę... ;) Będziemy kopiować z niego poszczególne elementy. Wygląda on tak:

tut2.png

Pozostaje nam teraz robić animacje... ;)

 

"Animacja stania"

Mamy więc wszystkie elementy, teraz czas na rozplanowanie animacji. Zacznijmy od stania w miejscu, gdyż jest to jedna z łatwiejszych ruchów, więc dlatego zrobimy ją pierwszą. Będzie to tylko ruszanie głową. Takie 'wczuwanie' się w rytm :P . Pomyślmy, ile animacja będzie miała klatek... hmm... 4?.... tak. Więc układamy sobie poziomą kolumnę takich 'klatek'... wygląda to tak... :

tut3.png

 

Każda animacja dzieli się na sekcje, po to, aby ułatwić rysowanie. W naszym przypadku są trzy. Robiąc pierwszą sekcje, rysujemy to co ma się znajdować najdalej, czyli za wszystkimi klatkami animacji, druga sekcja będzie się znajdować po środku, trzecia, na pierwszym planie.

 

Zaczynamy rysować pierwszą. Pomyślmy teraz, co ma się znajdować na końcu?... w animacji stania chyba nic, gdyż ręce i nogi będą na drugim planie :P ... Teraz bierzemy się za drugą. Na drugim planie, jak pisałem, są ręce i nogi. Więc teraz rozmieszczamy obrazki. A!... rozmieszczamy we wszystkich klatkach tak samo!... dlatego bo ruszać się będzie nam tylko głowa :) .

Tak będzie wyglądać rozmieszczenie:

tut4.png

 

Teraz robimy głowę, w pierwszej klatce ustawiamy ją mniej więcej po środku, w drugiej o jeden pixel wyżej... w trzeciej, jeszcze wyżej :) (jeden pixel) no i w czwartej z powrotem o 1 pixel w dół... wychodzi coś takiego:

tut5.png

 

Mamy więc dwie gotowe sekcje, co teraz...? Nakładamy równiutko pierwszą sekcję (to jest ta głowa), na drugą (ręce) ... i tak to stworzyliśmy animacje stania! Wygląda to tak... :) :

tut6.png

 

Następna część, już za chwilę jakiś czas :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzik do platformówki mający tylko głowę - NIE

 

Przydałoby się napisać o tułowiu.

 

No i nie wiem, czy to na pewno było takie potrzebne - n00bki z tego nie skorzystają, zaawansowani już o tym wiedzą. Nie jest źle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...