Marmot Opublikowano 27 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2008 Tytuł: Resource ProtectorGatunek: zestaw zabezpieczającyOpis: Jest to zestaw narzędzi służący zabezpieczaniu zasobów zewnętrznych. Każdy wie, że wczytywanie zasobów podczas gry z zewnętrznych plików, a nie ładowanie ich od razu do pamięci z pliku EXE bardzo przyśpiesza ładowanie gry. Jednak, można zauważyć po wypowiedziach co niektórych osób (np. w temacie z GM Extractorem), że nasze zasoby nie są bezpieczne, bo są osoby, które z chęcią by wykorzystały je w swoich grach. Tutaj na ratunek przychodzi RESOURCE PROTECTOR. Składa się on z dwóch części - aplikacja zabezpieczająca oraz DLL do obsługi plików. Po szczegóły użytkowania odsyłam do dokumentacji (polska wersja to plik DOCUMENTATION.PL.PDF jakby ktoś nie wiedział).Download:v.0.1Rozmiar: 732KB (ZIP), po rozpakowaniu 1,23MBMirror 1 (GMCLAN)Mirror 2 (Speedyshare) Autorzy: Za całością stoi Halve Studio w składzie: Programowanie: Marmot (z małą pomocą Pietera, przy rozwiązywaniu problemów z działaniem DLLa)Pomysł: MarmotGrafika: Marmot (wiem, że ta tarcza jest fatalna, ale to jeszcze postaram się zmienić xD ) (spory skład, czyż nie ;D ? )Screeny: Tak jak to jest napisane w dokumentacji, prosiłbym o pomysły, jak można rozbudować program bądź DLLa, o co można je rozbudować, co zmienić, albo prosiłbym o ewentualne zauważenie błędów. Głównie prosiłbym o propozycje, jakie formaty plików program mógłby jeszcze zabezpieczać. Jak dotąd, w planach mam tylko format BMP, ale prosiłbym o propozycję kolejnych (tylko takie, żeby to było użyteczne, np. jakiś format plików z muzyką obsługiwany przez jakiegoś DLLa, a nie np. pliki XCF, których i tak się jako zasób nie wykorzysta). Proszę o ocenę zestawu i jakieś jej uzasadnienie w poście jeśli można ;) . BTW. Mam małą sprawę - mógłby ktoś przepisać przykład pod Game Maker 7? Obecnie nie mam możliwości zrobienia tego (problemy z konwertowanym kluczem), a zależałoby mi na tym. Z góry dzięki ;) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TuxMan Opublikowano 27 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2008 Fajny program. Przyda mi się kiedyś do zabezpieczenia resource'ów do moich gier, żeby ktoś mi se nie zrzynał ich ;) Ocena: 4/5, ponieważ mógłbyś umieścić więcej funkcji Btw, w przykładzie bug jest :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 27 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2008 Btw, w przykładzie bug jest Najwyraźniej nie umiesz z tego korzystać, mi dobrze, chodzi, i czekałem, aż ktoś takie coś zrobi, oczywiście 5/5 Marmot zaraz mogę Ci przepisać na GM7, jeżeli ciągle potrzeba ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snake Opublikowano 27 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2008 Hmm... szczerze mówiąc to bardzo słabe zabezpieczenie ;P Tak się składa, że znam nieco struktury wszystkich obsługiwanych formatów i mogę sobie sam zrekonstruować... wiecie co ;p Ale na script kiddies (pozdrawiam Syliusza) to bardzo dobry sposób ;D Daję zasłużone 5/5 ;p Jakie formaty jeszcze dodać... ogg, xm... ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 27 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2008 @lenin: Nadal jest to aktualne, bo wciąż mam niedziałający klucz i nawet nie mogę sprawdzić przykładu czy dobrze go napisałem :P . @Tuxman: Na pewno wypakowałeś wszystko i nie zmieniałeś żadnych nazw ;p ? Bo przykład sprawdzałem kilka razy i działa. @Snake: Wiem, że to zabezpieczenie do najmocniejszych nie należy, ale zależało mi na szybkości. Poza tym, jak sam wspomniałeś, na script kiddies wystarczy - i o to mi głównie chodzi. Nie sądzę, że osoby znające się na strukturach plików będą się bawić w kradzież zasobów :P . Swoją drogą, nie spodziewałem się 5/5 od Ciebie :P . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 27 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2008 example pod gm7 To to chciałeś? EDIT: I jeszcze by się przydało mp3 ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 27 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2008 @lenin: Dzięki ;) . Zamieszczę ten przykład wraz z kolejnym update. Czekam na kolejne opinie, oraz na propozycje co zmienić/dodać ;) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieter Opublikowano 27 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2008 Jako, że pomogłem to muszę dać 5/5 :P w sumie jak by się uprzeć to nawet 1024 RSA złamiesz ale po co kodować aż tak bardzo? wystarczy to co jest teraz i taki n00dek już nie skorzysta z twoich spritów ;] ładne, legalne i bezpieczne! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snake Opublikowano 27 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2008 Myślę, że lepiej by było dekodować i zapisywać zmiany na tym samym pliku, a nie tworzyć nowy ;p zmienić rozszerzenie, dodać do gry a potem przywrócić rozszerzenie i z powrotem szyfrować. ;p Wydajniej by było ( zmieniać tylko te parę bajtów ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 27 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2008 Mogę zdradzić, że obecnie pracuję nad wersją 0.2. Planuję dodać w niej: - drugą metodę zabezpieczania, wolniejszą ale lepiej zabezpieczającą, będzie możliwy wybór metody - wykrywanie formatu pliku po nagłówku - obsługę plików BMP Postaram się wydać ją jak najszybciej, może już nawet jutro będzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
warcrawt Opublikowano 27 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2008 No program nawet fajny, a przydały by się pliki: .mp3,.wav,.avi,.jpg,.png,.tif(czy jakoś),.exe(jak ktoś ma program w zasobach). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziadekkleofas Opublikowano 27 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2008 Nie no, to już jakaś paranoja. Praktycznie co tydzień wychodzi jakiś nowy program zapewniający "bezpieczeństwo" danych i kodu. Wiadomo, że ktoś może chcieć zrobić poważną grę za poważne pieniądze, ale oni zazwyczaj tak to potem zabezpieczą że nie będą sami wiedzieli jak to potem odzyskać. A freewarówki zazwyczaj mają średniej jakości materiał, więc brać tego do komercyjnej gry nie ma sensu. A jak już to wystarczy iść do sądu i domagać się pieniędzy. Według mnie takie programy są tak naprawdę dla nikogo - komercyjnych twórców i tak będzie mało obchodzić że jakiś nubek podkradnie muzyczkę czy sprajta do swojej małej gierki, a twórcy freeware będą musieli co najwyżej bić się z innymi freewarówkarzami (co nie ma większego sensu i nic nie przyniesie), bo poważni twórcy sami załatwią sobie materiał i nie muszą kraść. No ale jeśli faktycznie jakiś kretyn ukradnie grę czy sporą ilość resourców, to jego sprawa i jego biednych kolegów. No chyba że potrafi lepiej rozreklamować swoją grę i będzie popularniejsza od naszej, ale w końcu szydło wyjdzie z worka. Ale dobra, jak chcecie się tak bawić to się bawcie. Ale nie widziałem jeszcze na GMClanie zbyt wielu gier które poważnie na to zabezpieczenie zasługują. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 27 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2008 @warcrawt: Jakbyś nie zauważył, jest obsługa wav, avi, jpg oraz png ;p . To, że nie ma w przykładzie tych formatów, to nie znaczy, że są nieobsługiwane. Po prostu, nie chciało mi się robić demonstracji obsługi każdego formatu bo i po co. Wystarczy, że program koduje i wiem, że DLL potrafi zdekodować. Co do obsługi TIFF to jeszcze się zastanowię, a obsługi EXE raczej nie będzie, bo i sensu to moim zdaniem nie ma zbytniego, ale z czasem mogę dać jako ciekawostkę :P . MP3 miało już być wraz z tą wersją, jednak z paru problemów technicznych nie mogłem dodać jego obsługi, postaram się dać ją w 0.2, ale niczego nie gwarantuję. Na pewno dodam BMP w nowej wersji. @dziadekkleofas: Może, ale zawsze ktoś może chcieć się dodatkowo zabezpieczyć przed kradzieżą. Nikt nie zabrania korzystania z zabezpieczeń, a nawet się promuje korzystanie z nich :P . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziadekkleofas Opublikowano 27 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2008 @dziadekkleofas: Może, ale zawsze ktoś może chcieć się dodatkowo zabezpieczyć przed kradzieżą. Nikt nie zabrania korzystania z zabezpieczeń, a nawet się promuje korzystanie z nich :P . Tak, jak pewna firma zabezpieczająca która zamieszczała gry na torrentach które nie były zabezpieczone lub innymi technologiami. Cóż za promocja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi