Skocz do zawartości

Zablokowane Resource Protector


Marmot

Rekomendowane odpowiedzi

g5276wh8.png


Tytuł: Resource Protector

Gatunek: zestaw zabezpieczający

Opis: Jest to zestaw narzędzi służący zabezpieczaniu zasobów zewnętrznych. Każdy wie, że wczytywanie zasobów podczas gry z zewnętrznych plików, a nie ładowanie ich od razu do pamięci z pliku EXE bardzo przyśpiesza ładowanie gry. Jednak, można zauważyć po wypowiedziach co niektórych osób (np. w temacie z GM Extractorem), że nasze zasoby nie są bezpieczne, bo są osoby, które z chęcią by wykorzystały je w swoich grach. Tutaj na ratunek przychodzi RESOURCE PROTECTOR. Składa się on z dwóch części - aplikacja zabezpieczająca oraz DLL do obsługi plików. Po szczegóły użytkowania odsyłam do dokumentacji (polska wersja to plik DOCUMENTATION.PL.PDF jakby ktoś nie wiedział).

Download:

v.0.1

Rozmiar:
732KB (ZIP), po rozpakowaniu 1,23MB




Autorzy:
Za całością stoi Halve Studio w składzie:

Programowanie:
Marmot (z małą pomocą Pietera, przy rozwiązywaniu problemów z działaniem DLLa)

Pomysł:
Marmot

Grafika:
Marmot (wiem, że ta tarcza jest fatalna, ale to jeszcze postaram się zmienić xD )

(spory skład, czyż nie ;D ? )

Screeny:
scr1hn4.th.png scr2br9.th.png


Tak jak to jest napisane w dokumentacji, prosiłbym o pomysły, jak można rozbudować program bądź DLLa, o co można je rozbudować, co zmienić, albo prosiłbym o ewentualne zauważenie błędów. Głównie prosiłbym o propozycje, jakie formaty plików program mógłby jeszcze zabezpieczać. Jak dotąd, w planach mam tylko format BMP, ale prosiłbym o propozycję kolejnych (tylko takie, żeby to było użyteczne, np. jakiś format plików z muzyką obsługiwany przez jakiegoś DLLa, a nie np. pliki XCF, których i tak się jako zasób nie wykorzysta).

Proszę o ocenę zestawu i jakieś jej uzasadnienie w poście jeśli można ;) .

BTW. Mam małą sprawę - mógłby ktoś przepisać przykład pod Game Maker 7? Obecnie nie mam możliwości zrobienia tego (problemy z konwertowanym kluczem), a zależałoby mi na tym. Z góry dzięki ;) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm... szczerze mówiąc to bardzo słabe zabezpieczenie ;P Tak się składa, że znam nieco struktury wszystkich obsługiwanych formatów i mogę sobie sam zrekonstruować... wiecie co ;p Ale na script kiddies (pozdrawiam Syliusza) to bardzo dobry sposób ;D

 

Daję zasłużone 5/5 ;p

 

Jakie formaty jeszcze dodać... ogg, xm... ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@lenin:

Nadal jest to aktualne, bo wciąż mam niedziałający klucz i nawet nie mogę sprawdzić przykładu czy dobrze go napisałem :P .

 

@Tuxman:

Na pewno wypakowałeś wszystko i nie zmieniałeś żadnych nazw ;p ? Bo przykład sprawdzałem kilka razy i działa.

 

@Snake:

Wiem, że to zabezpieczenie do najmocniejszych nie należy, ale zależało mi na szybkości. Poza tym, jak sam wspomniałeś, na script kiddies wystarczy - i o to mi głównie chodzi. Nie sądzę, że osoby znające się na strukturach plików będą się bawić w kradzież zasobów :P . Swoją drogą, nie spodziewałem się 5/5 od Ciebie :P .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że lepiej by było dekodować i zapisywać zmiany na tym samym pliku, a nie tworzyć nowy ;p zmienić rozszerzenie, dodać do gry a potem przywrócić rozszerzenie i z powrotem szyfrować. ;p Wydajniej by było ( zmieniać tylko te parę bajtów ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę zdradzić, że obecnie pracuję nad wersją 0.2. Planuję dodać w niej:

- drugą metodę zabezpieczania, wolniejszą ale lepiej zabezpieczającą, będzie możliwy wybór metody

- wykrywanie formatu pliku po nagłówku

- obsługę plików BMP

Postaram się wydać ją jak najszybciej, może już nawet jutro będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no, to już jakaś paranoja. Praktycznie co tydzień wychodzi jakiś nowy program zapewniający "bezpieczeństwo" danych i kodu. Wiadomo, że ktoś może chcieć zrobić poważną grę za poważne pieniądze, ale oni zazwyczaj tak to potem zabezpieczą że nie będą sami wiedzieli jak to potem odzyskać.

 

A freewarówki zazwyczaj mają średniej jakości materiał, więc brać tego do komercyjnej gry nie ma sensu. A jak już to wystarczy iść do sądu i domagać się pieniędzy. Według mnie takie programy są tak naprawdę dla nikogo - komercyjnych twórców i tak będzie mało obchodzić że jakiś nubek podkradnie muzyczkę czy sprajta do swojej małej gierki, a twórcy freeware będą musieli co najwyżej bić się z innymi freewarówkarzami (co nie ma większego sensu i nic nie przyniesie), bo poważni twórcy sami załatwią sobie materiał i nie muszą kraść.

 

No ale jeśli faktycznie jakiś kretyn ukradnie grę czy sporą ilość resourców, to jego sprawa i jego biednych kolegów. No chyba że potrafi lepiej rozreklamować swoją grę i będzie popularniejsza od naszej, ale w końcu szydło wyjdzie z worka.

 

Ale dobra, jak chcecie się tak bawić to się bawcie. Ale nie widziałem jeszcze na GMClanie zbyt wielu gier które poważnie na to zabezpieczenie zasługują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@warcrawt:

Jakbyś nie zauważył, jest obsługa wav, avi, jpg oraz png ;p . To, że nie ma w przykładzie tych formatów, to nie znaczy, że są nieobsługiwane. Po prostu, nie chciało mi się robić demonstracji obsługi każdego formatu bo i po co. Wystarczy, że program koduje i wiem, że DLL potrafi zdekodować. Co do obsługi TIFF to jeszcze się zastanowię, a obsługi EXE raczej nie będzie, bo i sensu to moim zdaniem nie ma zbytniego, ale z czasem mogę dać jako ciekawostkę :P . MP3 miało już być wraz z tą wersją, jednak z paru problemów technicznych nie mogłem dodać jego obsługi, postaram się dać ją w 0.2, ale niczego nie gwarantuję. Na pewno dodam BMP w nowej wersji.

 

@dziadekkleofas:

Może, ale zawsze ktoś może chcieć się dodatkowo zabezpieczyć przed kradzieżą. Nikt nie zabrania korzystania z zabezpieczeń, a nawet się promuje korzystanie z nich :P .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@dziadekkleofas:

Może, ale zawsze ktoś może chcieć się dodatkowo zabezpieczyć przed kradzieżą. Nikt nie zabrania korzystania z zabezpieczeń, a nawet się promuje korzystanie z nich :P .

 

Tak, jak pewna firma zabezpieczająca która zamieszczała gry na torrentach które nie były zabezpieczone lub innymi technologiami. Cóż za promocja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...