Egzekutor Opublikowano 25 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2008 Witam!!! Zrobiłem w mojej grze bohatera i jak weźnie apteczkę to dodaje mu hp i apteczka sie usuwa.Ale problem jest w tym że jak mam 100hp i wezne apteczkę to ona się usuwa a ja chciałbym żeby się nie usuwała jak mam 100 hp. Proszę o pomoc :crying: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wezyrnorbert Opublikowano 25 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2008 przy kolizji apteczki z hero daj: GML if obj_hero.hp<100 obj_hero.hp+=30 instance_destroy() a w step hero: GML if hp>100 hp=100 if hp<0 hp=0 I powinno chasać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Egzekutor Opublikowano 25 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2008 bez zmian :crying: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wezyrnorbert Opublikowano 25 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2008 A jak apteczka dodaje np 30hp a hero ma 80/100 to tez ma zniknac ? Jeśli TAK to powyższy kod, a jak NIE to: Colsion Apteczki z Hero GML if obj_hero.hp<=70 { obj_hero.hp+=30 instance_destroy() } Step Hero: GML if hp>100 { hp=100 } if hp<0 { hp=0 } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 25 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2008 @wezyrnorbert: ale kombinujesz...(sorry za spam) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wezyrnorbert Opublikowano 25 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2008 Bo nie wiem jaki on ma tam kod :P Edit: Działa ? Jak nie to napisz jaki masz kod. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Egzekutor Opublikowano 25 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2008 kod mam nadzwyczajnie banalny jeżeli hero zrobi kolizje z apteczką to ma arm+=10 A w apteczce jeżeli zrobi kolizje z hero to sie niszczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piczer Opublikowano 25 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2008 I skąd ktoś ma wiedzieć, że twoja zmienna przechowywująca życie ma nazwę "arm"? No comments Poza tym, zrozum kod, a nie kopiuj wklej bezmyślnie, bo nigdy nie zostaniesz dobrym programistą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wezyrnorbert Opublikowano 25 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2008 A jeżeli hero ma aktualnie arm 80/100 a apteczka daje 40 arma to jak ja dotknie to: a) jego arm bedzie mial 100 a apteczka zniknie; b ) nic się niestanie; c) bedzie mial arma 120/100; Jaka odpowiedź ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Egzekutor Opublikowano 25 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2008 a) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wezyrnorbert Opublikowano 25 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2008 No to bardzo proste, zaraz ci napisze. Apteczka: Kolizja z graczem: GML if obj_gracz.arm<100 { obj_gracz.arm+=30 instance_destroy() } Gracz: Create: GML arm=100 Step: GML if arm<0 { arm=0 } if arm>100 { arm=100 } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Egzekutor Opublikowano 25 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2008 nadal bez zmian Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wezyrnorbert Opublikowano 25 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2008 Na bank. Powinno działać a jak nie to nich ktoś inny mu napisze... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sirluki Opublikowano 25 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2008 W obj_gracz dajesz: Kolizja gracza z obj_apteczka GML if (arm<100) { arm+=30; with (other) instance_destroy(); } Step: GML if (arm >= 100) arm = 100; if (arm <= 0) arm = 0; Musi działać :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 25 Czerwca 2008 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2008 Nie może nie działać :P Na pewno wklejasz tam gdzie trzeba ? Poza tym nie działa to tez pojęcie względne. Skoro nie pojawia się żaden błąd, to działa :P a w step szybciej będzie GML arm = max( 0 , min( arm , 100) ); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Egzekutor Opublikowano 25 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2008 dzięki wszystkim ale to co napisał wezyrnorbert jest dobrze tylko ja źle wpisałem sorry wszystkim. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi