Skocz do zawartości

Saberology - rozbudowany przykład platformówki


Rekomendowane odpowiedzi

Wstęp

 

Przykład na zarejestrowanego gm 6.1

Jakieś półtora roku temu zajmowałem się moim projektem, który zakładał przeniesienia Star Wars'ów w drugi wymiar. Lecz projekt stanął w miejscu i teraz po półtora roku odnalazłem go. Oczywiście po tak długim czasie sam się gubie w kodzie, ale przy odrobinie koncentracji można to wszystko opanować. Z pewnością kod nie stoi na bardzo wysokim poziomie, ale i tak myślę, że pomoże początkującym. . .

 

Co zawiera?

 

Przykład zawiera:

 

- Silnik ruchu postaci - Możliwość przemieszczania się w boki na stojąco jak i w pozycji "na kucka" , skok(skacze wyżej gdy przytrzymamy dłużej klawisz skoku "w" ), postać kieruje rękę z bronią w miejsce celownika.

 

- Zmiana broni i strzelanie - Możliwość zmiany broni pokrętłem myszki, są 3 bronie. Na krótki dystans baton, następnie pistolet i karabin szturmowy(można strzelać pojedyńczo "LPM" i seriami "PPM". Obie bronie dystansowe posiadają różny rozrzut. W lewym górnym rogu znajduje się prosty licznik pokazujący ilość amunicji.

 

- Brama - Brama otwiera się gdy podejdziemy na bliską odległość, a zamyka gdy od niej odejdziemy, zmieniając przy tym sprite.

 

- Platforma - Gdy wciśniemy jeden z przycisków windy(zmienia barwę) to platforma wykonuje swój ruch, po osiągnięciu danej pozycji czeka chwilę, a następnie wraca na swoją startową pozycję.

 

- Podnoszenie broni - Dotknięcie z bronią zawieszoną na półkach powoduje dodanie amunicji.

 

- Wieżyczki - Naziemnie jak i zawieszone w powietrzu wieżyczki, gdy zobaczą nasza postać nie strzelają do nas od razu tylko najpierw obracają swoje działko w strone gracza,

 

- Inteligentne wrogie "kulki" - W grach z serii Star Wars występowały białe kulki, które strzelały pociskami. W tym przykładzie znajdują się owe kulki, podczas gdy nie widzą nas to wykonują swój ruch path'owy, lecz gdy mają z nami kontakt wzrokowy lecą w naszą stronę do pewnej odległości strzelając. Gdy nas zobaczą za bramą, która się zamyka próbują znależć inną drogę

 

- Efekty - Gdy pocisk trafi na wieżę lub kulkę to objawia się to wyrzutem iskier, które po chwili znikają, każda wieża/kulka ma swoją zywotność i gdy ich hp = 0, to wylatuje z nich więcej iskier i następuje animacja wybuchu.

 

-Przyjazna oku grafika - Wszystko to oprawione jest IMHO sympatyczną grafiką, która oczywiśćie można też wykorzystać w Waszych projektach.

 

Sterowanie

 

LPM - Strzał pojedyńczy

PPM - Strzał serią(tylko karabin szturmowy)

Pokrętło myszy - zmiana broni

W - skok

S - kucanie

A - ruch w lewo

D - ruch w prawo

 

 

Jeśli możecie zamieszczajcie FPS'y

 

 

 

DOWNLOAD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm.... moim zdaniem dla początkujących się nie przyda bo kod jest strasznie namieszany, skrypty są niepotrzebnie, tak 'złożone' ?... istnieje wiele sposobów... prostszych. Jest tego sporo, i przydały by się co najmniej drobne komentarze....

Dam 3/5 bo widać że wymęczyłeś klawiaturę pisząc tą grę/silnik . :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...