Gość Kuberion Opublikowano 14 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2008 mam taki kod w step image_single = direction * image_number/360; direction=point_direction(x,y,obj_bohater,obj_bohater) zrobilem sprity obrotu i dalej niedziala czemu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
warcrawt Opublikowano 14 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2008 image_single = direction * image_number/360; direction=point_direction(x,y,obj_bohater,obj_bohater) Zmień na: GML image_single = direction * image_number/360; direction=point_direction(x,y,obj_bohater.x,obj_bohater.y); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kuberion Opublikowano 15 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2008 niechce zakladac nowego tematu ale jeszcze jedno pytanie mozna zrobic niewidzialne linie? nie sprite Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sirluki Opublikowano 15 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2008 niechce zakladac nowego tematu ale jeszcze jedno pytanie mozna zrobic niewidzialne linie? nie sprite Wszystko można. GML draw_set_alpha(0) //odpowiada o przezroczystosc draw_line(x1,y1,x2,y2) //odpowiada o tworzenie lini Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 15 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2008 Takie pytanie... Po co rysować coś, czego i tak nie będzie widać, bo jest to niewidzialne? o.O Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziadekkleofas Opublikowano 15 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2008 Takie pytanie... Po co rysować coś, czego i tak nie będzie widać, bo jest to niewidzialne? o.O A po co modlić się do Boga, którego i tak nie widać, bo jest niewidzialny? A może po prostu pomylił się i chodziło mu o coś innego. Niemniej rysowanie przezroczystej linii nie ma sensu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kuberion Opublikowano 17 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2008 tzn znalazlem gdzies przyklad Pole Widzenia i chce zeby niebylo tych lini i objecty zamiast obracania sie do mnie zaczynaly strzelac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 17 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2008 Z pewnością to jest funkcja collision_line(), poczytaj w helpie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kuberion Opublikowano 17 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2008 Create Event: execute code: max_distance = 250; max_angle = 45; view_time = 0; direction = 0; direction_start = random(360); Step Event: execute code: dis = point_distance(round(x),round(y),round(o_player.x),round(o_player.y)); if dis < max_distance * 0.1 { view_time = 50; } if !collision_line(round(x),round(y),round(o_player.x),round(o_player.y),o_wall, 1,1) { if dis < max_distance { dir = point_direction(round(x),round(y),round(o_player.x),round(o_player.y)); if dir > direction - (max_angle/2) && dir < direction + (max_angle/2) { view_time = 50; } } } if view_time <= 0 { direction_start += cos(degtorad(argument[0])); argument[0] += 1; if argument[0] > 360 argument[0] = 0; direction = direction_start; } else { view_time -= 1; direction = point_direction(round(x),round(y),round(o_player.x),round(o_player.y)); speed = 0; } Draw Event: execute code: // if !collision_line(round(x),round(y),round(o_player.x),round(o_player.y),o_wall, 1,1) { } else{ instance_create(x,y,object6); } draw_line(round(x),round(y),round(o_player.x),round(o_player.y)); // if view_time <= 0 { } else { instance_create(x,y,object6) } draw_line(x,y,lengthdir_x(max_distance,direction-(max_angle/2))+x,lengthdir_y(max_distance,direction-(max_angle/2))+y); draw_line(x,y,lengthdir_x(max_distance,direction+(max_angle/2))+x,lengthdir_y(max_distance,direction+(max_angle/2))+y); xx = lengthdir_x(max_distance,direction-(max_angle/2))+x; yy = lengthdir_y(max_distance,direction-(max_angle/2))+y; for(n=-(max_angle/2);n<=(max_angle/2);n+=max_angle/6) { xxp = xx; yyp = yy; xx = lengthdir_x(max_distance,direction+n)+x; yy = lengthdir_y(max_distance,direction+n)+y; draw_line(xxp,yyp,xx,yy); } draw_circle(x,y,max_distance*0.1,1); kod tego objektu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 17 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2008 Wywal po prostu draw_line. Kolizje są sprawdzane przez collision_line... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kuberion Opublikowano 17 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2008 ok juz jest dobrze ale nie pojawia sie pocisk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 17 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2008 Co? Niemożliwe. Musiałeś coś zepsuć :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 17 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2008 a pokaz kod po wywaleniu draw_line. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kuberion Opublikowano 17 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2008 juz jest dobrze tylko pociski pojawiaja sie na poczatku Edit: ok zroblem wszystko pomylilo mi sie i dalem ze jak mnie niewidza to strzelaja a jak widza to nie :D :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się