tommouluss Opublikowano 20 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2008 Witojcie, mam kilka pytań, jak możecie i umiecie (:P) to proszę o odpowiedź. 1.Dlaczego (ci pro) jak dają jakiś kod to piszą zmienna == coś nie można zmienna=coś? u mnie to działa :o 2.Czy tablice (zmienna[0]=coś) wykorzystuje się do korzystania z 2 zmiennych o takiej samej nazwie? jak nie to po co :o 3,Daje w create herosa friction=0.2 w step if keyboard_check(ord('W')) {if cmov=1 {speed=3; image_speed=0.25;}} //cmov czyli czy mogę chodzic, wyłączane przy kolizji z owb(object wall basic) else if keyboard_check(ord('S')) {if cmov=1 {speed=-2; image_speed=0.25;}} i chodzi jakby friction nie było :o (tak wogóle to friction robi że bohater z opóźnieniem osiąga prędkość?) coś jest nie tak? To wszystko. Z śnieżki (góry) dzięki :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 20 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2008 1. "==" używa się tylko przy warunkach znaczy "is equal to" jak w klockach. Niektórzy tak robią, żeby był czytelniejszy kod no i w sumie jest to bardziej poprawne ale w gm i tak to nie ma znaczenia. 2.Ile o tych tablicach juz było wałkowane..... Ostatnio nawet ktoś napisał artykuł na forum - puszukaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 21 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2008 1. Żeby rozróżnić przypisanie wartości od porównania wartości. Zauważ, że nawet w pomocy do GM masz: < <= == != > >=: comparisons, result in true (1) or false (0) Tak więc, w warunkach powinno się używać ==, a w przypisaniu wartości =. Jak nawet, po takim rozróżnieniu, kod staje się czytelniejszy. 3. Friction to tarcie i służy to do czegoś innego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pentalinio Opublikowano 21 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2008 2. Jeśli zajdzie potrzeba indeksowania zmiennych używaj tablic. Bo spójrz na ten kod: GML ind0 = 1; ind1 = 2; ind2 = 3; ind3 = 4; I na kod z użyciem tablic: GML for( i = 0; i < 4; i += 1; ) ind = i + 1; A o pętli for poczytaj w dokumentacji :) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tommouluss Opublikowano 21 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2008 Dzięki :D a możecie mi jeszcze powiedzieć czy da sie uzyskać efekt spóźnionego nabierania szybkości jedną zmienną bądź funkcją? Jak tak to jaką? Ps. Dzięki przydadzą się te tablice :) a z tych przykładów nic nie rozumiałem ;x EDIT Już sobie poradziłem :) I mam kolejny kłopot, który mi doskwiera odkąd wprowadziłem do gry strzelanie... otóż by uzyskać sprite strzelania używam innego objektu niż hero, objekt ten ma w create i stepie direction=hero.direction i image_angle-direction. Problem polega na tym, że objekt strzelania przez ułamek sekundy jest ustawiony na prawo a dopiero potem ma kąt taki jak hero. Jak zrobić by od razu (po stworzeniu) miał taki sam kierunek co hero? EDIT2 ...bez komentarza... wystarczyło dać direction=hero.direction przed image_angle=hero.image_angle... ale tematu nie zamykajcie może będę miał jeszcze jakieś pytania :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się