MiChAl200 Opublikowano 18 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2008 Bohater wychodzi za plansze i wtedy przesuwa się razem z nim ekran (bo tak ustawiłem). Ale chciałbym żeby panel żyć (to co rysuje się w draw i jest tam pasek żyć, punkty i energia) przesuwał się razem z bohaterem gdy on wychodzi poza ekran. Widziałem odpowiedź w Gamemaker FQ ale nie zrozumiałem. Pomożecie? Z góry dziętki :) :bye1: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 18 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2008 Do drawowania tego co jest w panelu uzywaj view_xview i view_yview Na przyklad: draw_text(view_xview[0]+10,view_yview[0]+10,'tekst podazajacy za panelem') Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiChAl200 Opublikowano 18 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2008 Nie rozumiem trochę. Wyjaśnisz mi bardziej? Proszę. np. jakiś kod i gdzie mam go wpisać lub jakaś opcja Mi chodzi o przesuwanie się panelu żyć za bohaterem, a nie rysowanie panelu (bo wiem jak to robić) W Viewie gdy się ustawia żę jak bohater wychodzi prawie za ekran to przesuwa się (ekran) ale pasek zdrowia zostaje w tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 18 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2008 szukajki na forum to nie ma? to co podał PsychiX można zmienić tak: draw_text(view_xview[0]+10,view_yview[0]+10,'Zycie:' +string(zycie)) Dajesz to w drawie herosa Aaa i zamiast (zycie) dajesz zmienną którą tam masz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 18 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2008 view_xview[0] i view_zview[0] to pozycja względem viewu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiChAl200 Opublikowano 18 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2008 Wiem o co chodzi ale.. nie za bardzo wiem co to znaczy ta "zmienna, którą tam mam" :unsure: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 18 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2008 W jaki sposób ustalasz życie bohatera? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiChAl200 Opublikowano 18 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2008 znaczy... ustalam życie bohatera..... Czy chodzi oto jakim sposobem robię mu życie? Jeśli tak to do roomu włożyłęm taki niewidoczny obiekt, który robi takie inne rzeczy i w nim ustawiłem w evencie GAME START włożyłęm klocek żyć, w którym dodałem trzy życia. Mam nadzieję że oto chodziło bo dopiero się uczę na game makerze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 18 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2008 to w tym co Ci podałem zamiast +string(zycie) daj +string(lives) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiChAl200 Opublikowano 18 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2008 ale co to jest ta "zmienna", gdzie trzeba ją wpisać? co mam dokładnie tam wpisać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 18 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2008 Bierzesz się za GM-a i nie wiesz co to jest zmienna? :huh: Zmienna przechowuje wartości które można swobodnie zmieniać (w sumie nie wiem jak to opisać) :P A zresztą w kursie gml-a gdzieś było. GML draw_text(view_xview[0]+10,view_yview[0]+10,'Zycie:' +string(lives)) wrzuć to po prostu do eventu draw Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiChAl200 Opublikowano 18 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2008 dobra dzięki..! :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiChAl200 Opublikowano 18 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2008 jeszcze jedno? W zmiennej piszę się liczbę? czy może literę. A możę to i to? Bo umiem robić jakieś gry ale słabo znam isę na tych kodach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 18 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2008 Wydaje mi się że tylko liczbę. btw to po co litera? Bierzesz sobie np. zmienna1=0 i potem się do tego odnosisz, i litery są zbędne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiChAl200 Opublikowano 18 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2008 ale pojawia się błąd :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 18 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2008 To może napiszesz jaki błąd? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiChAl200 Opublikowano 18 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2008 napisałem jak wpisałeś przykłąd "Bierzesz sobie np. zmienna1=0 i potem się do tego odnosisz". Pomyślałem że mam na miejscu "życie" mam wpisać zmienna1=0 (bo taki przykład dałeś) i pojawiło się w grze : ___________________________________________ ERROR in action number 1 of Draw Event for object TY: Error in code at line 1: draw_text(view_xview[0]+10,view_yview[0]+10,zmienna1=0 +string(lives)) at position 45: Unknown variable zmienna1 Ja słabo się znam na tych kodach, skryptach itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 18 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2008 Dżizys po co ta zmienna?? draw_text(view_xview[0]+10,view_yview[0]+10,'Zycie:' +string(lives)) Pisałem Ci że tak trzeba wpisać.... Ten kod wyświetla Ci: Zycie:1 (gdy masz jedno życie itd.) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiChAl200 Opublikowano 18 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2008 ale wpisałem ten kod draw_text(view_xview[0]+10,view_yview[0]+10,'Zycie:' +string(lives)) do bohatera ale bohatera niema Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 18 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2008 to go dodaj do rooma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiChAl200 Opublikowano 18 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2008 myślisz że nie dodałem. zamiast niego jest napis u górze "Życie : 1" CZy ten kod trzeba wpisać w DRAWIE bohatera? (bo mi to nie wyszło) i jak zmienić liczbę żyć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 18 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2008 To stwórz nowy obiekt, który będzie zawsze i w każdym roomie, i jemu to daj w draw Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiChAl200 Opublikowano 18 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2008 aha a jeszcze dwa pytania 1.Jak zmienić liczbę żyć na 2? 2.CZy znasz kody żeby za bohaterem chodził pasek życia i punktów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 18 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2008 1. lives=2 a jak chcesz dodać o jedno życie to lives+=1 2.draw_text(hero.x,hero.y-20,'Zycie:' +string(zycie)) za hero dajesz nazwe obiektu, za którym ma podążać. i ten tekst będzie się znajdował tuż nad herosem. oczywiście możasz to sobie dopasować do swoich potrzeb Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiChAl200 Opublikowano 18 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2008 ostatnie.... lives=2 w którym miejscy kodu się piszę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 18 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2008 z zakładce control i tam masz klocek "execute code" ma ikonę takiego notatnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bixon Opublikowano 18 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2008 Michal, jeżeli nie wiesz, gdzie się pisze kod, to polecam robienie prostszych rzeczy. W ogóle panele żyć itp. na początek to trudna sprawa... To lives=2 masz wpisać w Create :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiChAl200 Opublikowano 19 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2008 wiem gdzie się piszę kody tylko nie wiem gdzie się wpisuję "lives=2" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 19 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2008 Przecież Bixon Ci napisał że w create, jeżeli tyle ma mieć żyć na początku.... ehh A poza tym w pytaniach początkujących jest przypięty temat pt. "Gdzie to wpisać" (czy jakoś tak :P ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiChAl200 Opublikowano 19 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2008 ___________________________________________ FATAL ERROR in action number 2 of Draw Event for object kierownik_życ: COMPILATION ERROR in code action Error in code at line 1: 2.draw_text(TY.x,TY.y-20,'Zdrowie: ' +string(health)) at position 3: Variable name expected. Taki błąd się pojawił gdy wpisałem kod, który ostatnio mi dałes. Mam bohatera "TY" ale nie wyszło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się