Skocz do zawartości

Panel Zyć


Rekomendowane odpowiedzi

Bohater wychodzi za plansze i wtedy przesuwa się razem z nim ekran (bo tak ustawiłem). Ale chciałbym żeby panel żyć (to co rysuje się w draw i jest tam pasek żyć, punkty i energia) przesuwał się razem z bohaterem gdy on wychodzi poza ekran. Widziałem odpowiedź w Gamemaker FQ ale nie zrozumiałem. Pomożecie? Z góry dziętki :) :bye1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do drawowania tego co jest w panelu uzywaj view_xview i view_yview

Na przyklad:

draw_text(view_xview[0]+10,view_yview[0]+10,'tekst podazajacy za panelem')

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem trochę. Wyjaśnisz mi bardziej? Proszę. np. jakiś kod i gdzie mam go wpisać lub jakaś opcja

 

Mi chodzi o przesuwanie się panelu żyć za bohaterem, a nie rysowanie panelu (bo wiem jak to robić) W Viewie gdy się ustawia żę jak bohater wychodzi prawie za ekran to przesuwa się (ekran) ale pasek zdrowia zostaje w tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znaczy... ustalam życie bohatera..... Czy chodzi oto jakim sposobem robię mu życie? Jeśli tak to do roomu włożyłęm taki niewidoczny obiekt, który robi takie inne rzeczy i w nim ustawiłem w evencie GAME START włożyłęm klocek żyć, w którym dodałem trzy życia. Mam nadzieję że oto chodziło bo dopiero się uczę na game makerze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bierzesz się za GM-a i nie wiesz co to jest zmienna? :huh:

Zmienna przechowuje wartości które można swobodnie zmieniać (w sumie nie wiem jak to opisać) :P A zresztą w kursie gml-a gdzieś było.

GML
draw_text(view_xview[0]+10,view_yview[0]+10,'Zycie:' +string(lives))
wrzuć to po prostu do eventu draw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisałem jak wpisałeś przykłąd "Bierzesz sobie np. zmienna1=0 i potem się do tego odnosisz". Pomyślałem że mam na miejscu "życie" mam wpisać zmienna1=0 (bo taki przykład dałeś) i pojawiło się w grze :

 

___________________________________________

ERROR in

action number 1

of Draw Event

for object TY:

 

Error in code at line 1:

draw_text(view_xview[0]+10,view_yview[0]+10,zmienna1=0 +string(lives))

 

at position 45: Unknown variable zmienna1

 

Ja słabo się znam na tych kodach, skryptach itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to go dodaj do rooma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. lives=2 a jak chcesz dodać o jedno życie to lives+=1

2.draw_text(hero.x,hero.y-20,'Zycie:' +string(zycie)) za hero dajesz nazwe obiektu, za którym ma podążać. i ten tekst będzie się znajdował tuż nad herosem. oczywiście możasz to sobie dopasować do swoich potrzeb

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

___________________________________________

FATAL ERROR in

action number 2

of Draw Event

for object kierownik_życ:

 

COMPILATION ERROR in code action

Error in code at line 1:

2.draw_text(TY.x,TY.y-20,'Zdrowie: ' +string(health))

 

at position 3: Variable name expected.

 

Taki błąd się pojawił gdy wpisałem kod, który ostatnio mi dałes.

Mam bohatera "TY" ale nie wyszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...