Skocz do zawartości

choose(x1,x2,x3,x4....)


Rekomendowane odpowiedzi

powie mi ktoś co jest złego w tym kodzie bo nic niewypatrzyelm a wywala buga:

xx=room_height/2
yy=room_width/2

instance_create(xx+choose(-50,0,50),yy+choose(-50,0,50),choose(obj_kot,obj_ryba,obj_ptak,obj_pies,obj_motyl,obj_dom,obj_samolot,obj_telefon
,obj_parasolka,obj_auto,obj_lisc,obj_nozyce,obj_klucz,obj_strzala,obj_slonce,obj_
dlugopis,obj_puzle,obj_rower,obj_reka,obj_facet,obj_kobieta,obj_reka))

 

Lepiej nie pytajcie co to za gra będzie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powie mi ktoś co jest złego w tym kodzie bo nic niewypatrzyelm a wywala buga:

xx=room_height/2
yy=room_width/2

instance_create(xx+choose(-50,0,50),yy+choose(-50,0,50),choose(obj_kot,obj_ryba,obj_ptak,obj_pies,obj_motyl,obj_dom,obj_samolot,obj_telefon
,obj_parasolka,obj_auto,obj_lisc,obj_nozyce,obj_klucz,obj_strzala,obj_slonce,obj_
dlugopis,obj_puzle,obj_rower,obj_reka,obj_facet,obj_kobieta,obj_reka))

 

Lepiej nie pytajcie co to za gra będzie :P

Za dużo argumentów, może ustaw każdemu z tych obiektów parent, a nazwę parenta daj do skryptu. Nie wiem czy zadziała ale spróbuj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
choose( choose( obj_kot, obj_ryba, obj_ptak, obj_pies, obj_motyl, obj_dom, obj_samolot, obj_telefon, obj_parasolka), choose(obj_auto, obj_lisc, obj_nozyce, obj_klucz, obj_strzala, obj_slonce, obj_dlugopis, obj_puzle, obj_rower, obj_reka, obj_facet, obj_kobieta, obj_reka ) )
Gupki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

GML
var t,create;

 

t[0]=obj_1;

t[1]=obj_2;

...

t[29]=obj_30;

 

create=round(random(29));

 

instance_create(xx+choose(-50,0,50),yy+choose(-50,0,50),t[create]);

 

HAHAHAHA! Pierwszy! XD

Tymon

 

Ale rozwiązania są różne tak naprawdę xD

gnysek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawić każdemu sprita.

 

Jeśli chcesz sprita parenta to usuń wszystkim ustawione sprity lub:

GML
sprite_index = object_get_sprite( object_get_parent( object_index ) );
w create;
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Jak ustawiasz obiektowi parenta to przejmuje wszystkie jego właściwości, poza tymi które mu ustawisz. To znaczy, że dając ewent w obiekcie, ten z parenta już nie będzie wykonywany. Czyli np. jak Parent ma draw_text, a ty dasz event draw i tam draw_sprite - wykonuje się ten drugi. Jak nie dasz draw_text w dziecku - wykonuje się ten pierwszy z Parenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok już działa, skorzystałem z pomysłu tymona:

choose( choose( obj_kot, obj_ryba, obj_ptak, obj_pies, obj_motyl, obj_dom, obj_samolot, obj_telefon, obj_parasolka), choose(obj_auto, obj_lisc, obj_nozyce, obj_klucz, obj_strzala, obj_slonce, obj_dlugopis, obj_puzle, obj_rower, obj_reka, obj_facet, obj_kobieta, obj_reka ) )

 

A jak jeszcze zrobić aby tworzył te objekty choose(x1,x2,x3,x4,x5,x6,x7,...) w takim miejscu aby niekolizjowały z innymi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...