wezyrnorbert Opublikowano 15 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 powie mi ktoś co jest złego w tym kodzie bo nic niewypatrzyelm a wywala buga: xx=room_height/2 yy=room_width/2 instance_create(xx+choose(-50,0,50),yy+choose(-50,0,50),choose(obj_kot,obj_ryba,obj_ptak,obj_pies,obj_motyl,obj_dom,obj_samolot,obj_telefon ,obj_parasolka,obj_auto,obj_lisc,obj_nozyce,obj_klucz,obj_strzala,obj_slonce,obj_ dlugopis,obj_puzle,obj_rower,obj_reka,obj_facet,obj_kobieta,obj_reka)) Lepiej nie pytajcie co to za gra będzie :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 15 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 Za dużo argumentów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wezyrnorbert Opublikowano 15 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 a da rady to jakoś zmienić optymalnie ale żeby było ich tyle samo ? :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 15 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 Zagnieźdź funkcje w sobie. =P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wezyrnorbert Opublikowano 15 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 Czyli ?? :P ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luksor Opublikowano 15 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 powie mi ktoś co jest złego w tym kodzie bo nic niewypatrzyelm a wywala buga: xx=room_height/2 yy=room_width/2 instance_create(xx+choose(-50,0,50),yy+choose(-50,0,50),choose(obj_kot,obj_ryba,obj_ptak,obj_pies,obj_motyl,obj_dom,obj_samolot,obj_telefon ,obj_parasolka,obj_auto,obj_lisc,obj_nozyce,obj_klucz,obj_strzala,obj_slonce,obj_ dlugopis,obj_puzle,obj_rower,obj_reka,obj_facet,obj_kobieta,obj_reka)) Lepiej nie pytajcie co to za gra będzie :P Za dużo argumentów, może ustaw każdemu z tych obiektów parent, a nazwę parenta daj do skryptu. Nie wiem czy zadziała ale spróbuj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wezyrnorbert Opublikowano 15 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 Ok luksor sprubuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 15 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 GML choose( choose( obj_kot, obj_ryba, obj_ptak, obj_pies, obj_motyl, obj_dom, obj_samolot, obj_telefon, obj_parasolka), choose(obj_auto, obj_lisc, obj_nozyce, obj_klucz, obj_strzala, obj_slonce, obj_dlugopis, obj_puzle, obj_rower, obj_reka, obj_facet, obj_kobieta, obj_reka ) )Gupki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 15 Maja 2008 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 GML var t,create; t[0]=obj_1; t[1]=obj_2; ... t[29]=obj_30; create=round(random(29)); instance_create(xx+choose(-50,0,50),yy+choose(-50,0,50),t[create]); HAHAHAHA! Pierwszy! XD Tymon Ale rozwiązania są różne tak naprawdę xD gnysek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wezyrnorbert Opublikowano 15 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 Ok dziala tylko jak zrobić żeby każdy mial swojego sprajta a nie parenta ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 15 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 Ustawić każdemu sprita. Jeśli chcesz sprita parenta to usuń wszystkim ustawione sprity lub: GML sprite_index = object_get_sprite( object_get_parent( object_index ) );w create; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 15 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 Jak to możliwe, że obiekt przejmuje sprita parenta Oo ? A może nie zrozumiałem pytania.... że niby wszystkie obiekty, które mają jakiegoś parenta mają też ego sprita, tak :P ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wezyrnorbert Opublikowano 15 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 Tak Dawidds Ale Tymon ja właśnie niechcę aby mieli sprita parenta tylko sowjego, dałem np.: przy trujkącie: sprite_index=spr_trujkat i niedziala nadal Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 15 Maja 2008 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 Jak ustawiasz obiektowi parenta to przejmuje wszystkie jego właściwości, poza tymi które mu ustawisz. To znaczy, że dając ewent w obiekcie, ten z parenta już nie będzie wykonywany. Czyli np. jak Parent ma draw_text, a ty dasz event draw i tam draw_sprite - wykonuje się ten drugi. Jak nie dasz draw_text w dziecku - wykonuje się ten pierwszy z Parenta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 15 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 Widać rodzic im dalej zmienia sprita. Znaczy sprawdź czy w kodzie rodzica jest coś co zmienia sprita. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wezyrnorbert Opublikowano 15 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 Niema nic w parencie, jest tylko visible zaznaczone :[ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 15 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 Huh, weź mi podrzuć plik projektu na PW, albo tutaj bo nie wierzę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wezyrnorbert Opublikowano 15 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 Ok już działa, skorzystałem z pomysłu tymona: choose( choose( obj_kot, obj_ryba, obj_ptak, obj_pies, obj_motyl, obj_dom, obj_samolot, obj_telefon, obj_parasolka), choose(obj_auto, obj_lisc, obj_nozyce, obj_klucz, obj_strzala, obj_slonce, obj_dlugopis, obj_puzle, obj_rower, obj_reka, obj_facet, obj_kobieta, obj_reka ) ) A jak jeszcze zrobić aby tworzył te objekty choose(x1,x2,x3,x4,x5,x6,x7,...) w takim miejscu aby niekolizjowały z innymi ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 15 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 GML { do { x = random(room_width); y = random(room_height); } until (place_free(x,y)) } Cytując z helpa GMa. Wrzuć do create obiektu i tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się