Skocz do zawartości

Zablokowane [M:TG] Świeża pamięć


dziadekkleofas

Rekomendowane odpowiedzi

Zanim prace zostaną oficjalnie rozpoczęte i karty zacnzą się "robić" - założyłem ten temat, aby każdy, kogo nagle olśniło, mógł zamieścić tu pomysł karty. Może to być opasły opis kart z zasadami i rodzajami talii do których by się nadawała i przeciwko którymi byłaby niezła, ale także krótkie pomysły dotyczące działania. Taki "sandbox", z którego w trakcie tworzenia coś się wyciągnie.

 

ZERO TOLERANCJI DLA BZDURNYCH PYTAŃ I 40/40 BEHEMOTÓW. przynajmniej tutaj. ;p

 

Na przykład:

 

[Rare] Account Takeover (powiedzmy) 3UU

Sorcery

 

X1U, Reveal this card from your hand: Tap X target lands.

Cisza - Player with the least number of untapped lands skips his or her next two turns.

 

Btw. Takie coś mogło by być? ;?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[Rare] (Bez nazwy) 0

Artifact

 

(Bez nazwy) doesn't untap during your untap step.

 

W,T: You lose 5 life.

U,T: Discard two cards.

R,T: Destroy two target creatures you control.

G,T: All creatures you control gain -2/-2 until end of turn.

B,T: Target opponent player draws two cards.

 

Remove (Bez nazwy) from game: If (Bez nazwy) was tapped, add three mana of any colour to your mana pool, else add one mana of any colour to your mana pool. You can't play this ability during turn when (Bez nazwy) was tapped.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Filar Społeczności

Jak widzę nikt nic nie robi. Co - jak trzeba robić durnowate bezużyteczne karty albo i karty z kupą, to wszyscy od razu gieniusze?

 

Anyway.

 

Community Project

Fading 3

(koszt): Tap up to 3 target creatures. Target creatures cannot be untapped as long as Community Project is in play.

"Ej! Robimy wspólny projekt!" (później) "To wasza wina, bo się nie zorganizowaliście!"

 

Ephemeral User

Fading 1 (co ja się tak uwziąłem na fading?)

(koszt): (robi coś)

Przychodzi, zadaje jedno pytanie i znika na zawsze.

 

Prze_As

T (jakiś tam koszt): Target creature without fading gains fading 4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę pisał całych kart tylko pomysł:

 

Księżyc:

Po stapowaniu nastaje noc

 

Słońce:

Po stapowaniu nastaje dzień

 

Czar XXX:

xxx, działa tylko w nocy/za dnia

 

Stwór XXX:

statystyki podnoszą się o xxx w nocy/za dnia

 

Itd. Trochę nie gmclanowe, ale w dobrym wykonaniu nie byłoby głupie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Korodzik - cieszy mnie twoje zainteresowanie współdziałaniem w ramach projektu (o którym wbrew pozorom nie zapomniałem - po prostu dopiero dziś wróciłem z górskiej wycieczki). Prosiłbym jednak o przedstawianie nieco pełniejszych pomysłów. Np. skąd mamy wiedzieć, czy Community Project to stwór, land, artefakt lub enchantment? Jeśli stwór, to gdzie jego P/T? Poza tym w secie nie używamy już istniejących block mechanics. Jedyne dotychczas istniejące keywordy, jakie możemy wykorzystać, to tzw. evergreeny, czyli:

flying, trample, protection, haste, deathtouch, flash, shroud, fear, first strike, double strike

 

...i prawdopodobnie coś, o czym zapomniałem. W każdym razie chodzi o uniwersalne umiejki, pojawiające się w praktycznie każdym dodatku.

 

A teraz bardziej w temacie, dodam swój pomysł:

 

Myślałem dziś o uncommonowym cyklu enchantmentów, które dawałyby stworom/permanentom (do ustalenia) gracza aktywowaną umiejętność, której mogą używać tylko kiedy na stosie jest jakiś czar.

 

Np:

 

Flaming Response 1RR

Enchantment

Creatures you control have "T: This creature deals 1 damage to target creature or player. Play this ability only when there is a spell on the stack."

 

Exhaustive Response 1UU

Enchantment

Creatures you control have "T: Tap target permanent. Play this ability only when there is a spell on the stack."

 

Sharp Response 1WW

Enchantment

Creatures you control have "T: Target creature gains double strike until end of turn. Play this ability only when there is a spell on the stack."

 

Casual Response 1GG

Enchantment

Creatures you control have "T: Gain 1 life for each tapped creature you control. Play this ability only when there is a spell on the stack."

 

Spiteful Response 1BB

Enchantment

Creatures you control have "T: Target creature gets -2/-0 until end of turn. Play this ability only when there is a spell on the stack."

 

Co wy na to? Wchodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To miały być po prostu karty naszej społeczności. Każdy mógł coś od siebie dorzucić. Teraz wy tworzycie zupełnie nowe zasady, które prawdopodobnie w ogóle się nie sprawdzą. Stary temat ma już miesiąc, a nie słychać tu nic, oprócz waszych pogawędek na temat tych zasad. Ciekawi mnie, czy te karty w ogóle powstaną, porównując wasz zapał miesiąc temu a teraz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadal każdy może coś od siebie dorzucić. Różnica polega na tym, że wcześniej wszystko sprowadzało się do chaotycznego wrzucania byle czego, przeważnie bez jakiegokolwiek związku z MtG poza wykorzystaniem ramek. Teraz mamy pomysł i organizację, co naturalnie zniechęca spammerów, którzy nic nie wiedzą o MtG. Nie wiem, czy coś osiągniemy, ale przynajmniej dążymy do czegoś konkretnego, zamiast radosnego spamienia obrazkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raz, nie widzę przyczyny dla twojego przywołania do spokoju. Dwa, rozumiem, że jest to wątek na pomysły, ale nie znaczy to, że nie powinny być one prezentowane w formie ogólnie zrozumiałej.

 

I jeszcze drobna uwaga - umiejętności dające już istniejącym permanentom Fading działa nieco inaczej, niż to sobie wyobrażasz. Umiejętność Fading zawiera w sobie CiP effect dający permanentowi określoną ilość fade counterów. Jeśli obiekt ten otrzyma tę umiejętność po tym, jak wszedł do gry, nie dostanie counterów, co oznacza, że sens ma jedynie druga część umiejętności Fading, która po prostu skasuje obiekt na upkeepie gracza, który go kontroluje.

 

Co do Community Project, to można spróbować wykorzystać pomysł bez użycia block mechanics, po które postanowiliśmy nie sięgać. Może coś takiego?

 

Community Project XU

Instant

You may tap up to X target creatures. A creature tapped this way does not untap during it's controller's next untap step.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że nie rozumiesz, o co mi chodzi. Set ten chcemy zbudować na zasadach podobnych do tych, na których powstają te autentyczne. Oznacza to między innymi, że przeważnie nie wykorzystuje się tzw. mechanik blokowych, czyli zaprojektowanych na potrzeby konkretnego bloku (czyli zestawu trzech setów). Fading jest mechaniką bloku Mercadian Masques, a Vanishing - Time Spiral. Na potrzeby tego seta wymyślamy własne mechaniki: Silence, Shortcircuit, Bugfix i Doublepost. Poza tym korzystamy z tzw. evergreenów, czyli mechanik pojawiających się w praktycznie każdym secie, np. flying czy trample.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopisze swoją cegiełkę związaną z forum :) :

 

Great troll 2RR

Creature - Troll

T, RR: create token(noob) with 1/1

"-Stop flooding!" - moderator

2/2

 

 

Valhalla bank 1WW

Instant

Tap X creatures. This creatures become mana on 1 turn

"Hmmm... Three goblins? Hmmm... OK!"

 

 

Opal Maker 2BB

enchantment

When one of your opponents successfuly casts a enchantment, if Opal Maker is an enchantment,

Opal Maker becomes a 3/3 creature with shadow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jonbee, prosiłbym o wyjaśnienie, co ma znaczyć fraza "Tapped creatures become mana on 1 turn" w Valhalla bank. Za nic nie mogę pojąć, co mogłeś mieć na myśli.

 

Co do Opal Maker, to jest przesadzone. Wszystkie tego typu enchantmenty zawsze reagowały na konkretne typy kart, podczas gdy to po prostu czeka, aż przeciwnik cokolwiek zrobi. Dorzuciłbyś jakieś ograniczenie, żeby nie reagował na absolutnie wszystkie czary, to będzie super. Poza tym nie wykorzystamy umiejętności shadow, ale niewiele się straci, zamieniając ją np. Fearem.

 

Czekam na więcej pomysłów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Edytowałem post, powinieneś zrozumieć o co mi chodzi, a jeśli nie to chodziło mi o to, że możesz użyć stapowanych jednostek jako many koloru jakiej była kreaturka. Jeżeli kreaturka była dwukolorowa lub niekolorowa wtedy mana jest bez koloru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ekhm. Many się nie tapuje. Mana nie jest permanentem. Manę się dodaje do puli (tzw. mana pool) na ogół w wyniku używania aktywowanych umiejętności landów. Permanent nie może się zmienić w manę.

 

Chyba masz na myśli coś takiego:

 

Creatures tapped this way become lands with "T: If this permanent has one color, add one mana of that color to your mana pool. Otherwise, add one colorless mana to your mana pool" until end of turn.

 

Rzecz w tym, że po co to, skoro i tak stwory są tapowane, więc raczej sobie nikt nie pokorzysta z umiejki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stop. Używasz spella, który tapuje stwory i zamienia je w landy z umiejkami dającymi manę po tapnięciu. Nie uzyskasz w ten sposób many. Nic w ten sposób nie osiągniesz, chyba że najpierw odtapujesz stwory, co jest zupełnie bez sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie po co tapujesz, skoro od razu zostaje on odtapowany? Ogólnie cały pomysł jest zbyt skomplikowany, szczególnie w porównaniu z niezbyt ciekawym osiąganym efektem. Niezbędny tekst prawdopodobnie ledwo mieściłby się na karcie. Poza tym bzdurny jest pomysł z odwracaniem karty, bo wtedy będzie się mylić z Morphami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...