Lordis Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Witam ! mam kilka pytań: 1. ja zrobić aby bohater nie mugł wchodzić na potworka (przykład Tibia) że gdy podejde na jakąś odległość w mojim przypadku 16pixeli od potworka to nie moge isc w jego strone wiecie o co chodzi :P 2. jak zrobić czary ptórego ikonka jest na pasku czarów ale to mniejsza gdzie on jest.Chce żeby było tak że gdy mam potworka na ataku (zaznaczonego) i nacisne "hotkey" np. F1,F2,F3 albo jakiś tam inny to wale w niego z danego czaru i że wydać jak on leci do niego a nie tylko dostaje i jeszcze jedno to że niezależnie czy mam potworka na ataku czy nie gdy nacisne ikonke danego czaru zmieńa mi sie kursor na taki fajny :) z tym czarem i że jak gdzieś klikne np. na innego gracza albo potworka to dopiero on dostaje. Czyli mam na ataku potwora i naciskam "hotkey" kula ognia i potworek zgarnia a drugi gracz ma mało hp i chce go uleczyć to nie daje go na atak i hotkey tylko klikam na ikonke "leczenie" i na drugiego gracza rozumiecie :) jak jeszcze nie to to jest tak jak w np. tibi, world of warcraft tylko że w tibi nie ma ikonek z czarami ale są runy nie :D Z góry dzięki !!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 1. SOLID! 2. WTF? Nie rozumiem cię. I przestań robić takie rażące orty! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
David Dark Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 pytasz sie o dosc zlozone sprawy. co do tego strzelania, pobierasz informacje o pozycji potworka(uzywasz do tego id tego obiektu) ktorego atakujesz, zapisujesz w jakis zmiennych globalnych, a potem przy ataku tworzysz obiekt z grafika strzaly i w niej piszesz ze ma leciec w strone tych zapisanych pozycji. Ale pewnie i tak nie zajarzyles nic z tego co napialem wiec po co wogole to pisze? :huh: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lordis Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 ty :D wiem o co chodzi jak mam potworka na ataku to jest tak że on sie nazywa wtedy atak_npc (jako zmienna) czy coś i bede musiał zapisać w ataku gracza atak_npc.x = cos <-- ta zmienna globalna i atak_npc.y = coś i w tym obj. czaru robie żeby leciało w to co się znajduje na miejscu coś,coś (x,y) i gitara i jeszcze gdy ten obj. czaru doleci to wykonuje się akcja tego czaru coś takiego nie?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Nie, jednak nie rozumiesz bardzo dobrze. Zapisuj koordy potworka, albo sprawdzaj współrzędne myszy. I if mouse_button, czar itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
David Dark Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 no zalapales wiecej niz sie spodziewalem :P kombinuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lordis Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 OK z czarami będe se kombinował ale co z 1. pytaniem ? Bo Harv taką wyczerpującą odpowiedz dał że szok <_< może ktoś pomoże bo samemu próbowałem ale nieszło robiłem tak: if distance_to_object(atak_npc) <= 32 { speed = 0 image_speed = 0 } i nie działa moge przez niego przechodzić a i tak jak by działało to by była dupa bo tylko w npcka którego atakuje nie mógł bym wchodzić :( pomocy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
David Dark Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 wywal te kody, poprostu daj obiektom SOLID. Taki kwadracik w obiektach, pozaznaczaj je. Jesli tego nie wiesz to moze odpusc sobie te rpg hm? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lordis Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 to to ja mam zaznaczone i nic a mam jeszcze jedno pytanie jak wsadzić do global zmiennej hp atakującego npcka ? zrobiłem już zmienne x,y global.xtarget = atak_npc.x global.ytarget = atak_npc.y ale gdy wpisuje global.hptarget = atak_npc.hp to mi błąd wyskakuje a życie potwora jest w zmiennej "hp" to jak to zrobić żeby w tej global.hptarget było życie tego potworka którego atakuje ? próbowałem już na wiele sposobów: global.hptarget = atak_npc.hp global.hptarget = obj_HERO.atak_npc.hp global.hptarget = atak_npc (hp) :crying: ale nic nie wychodzi może ktoś pomoże Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 target = obj_potworek target.hp -= 50 co tu więcej kombinować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lordis Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 ok ale to właśnie o to chodzi że ja już mam potworka na ataku i jego HP jest już jako atak_npc.hp nie tak jak ty to zrobiłeś ale teraz musze to dać jako global zmienna czyli global.hptarget = atak_npc.hp ale to nie dziala ale pomyślałem sobie że moge tak zrobić gdy zaznaczam potworka na atak to zmienna atak_npc = -1 zmienia sie na atak_npc = id czy cos ta moge zrobić jeszcze jedną zmienną i ją tam wsadzić i w tedy gdy zaztakuje potworka to bede miał np. global.target = potworek na ataku i wtedy w czarach bede mógł dawać global.target.hp bedzie działac ???? :D wiem że troche zamieszałem ale nie wiem jak to powiedzieć EDIT: Dobra poradziłem sobie ale mam jeszcze jedno pytanie a nie chce nowego tematu zakładać jak zrobic "exhaunted" czy jak to się tam pisze chodzi mi o to że moja kula ognia wżera 10 many a ja mam 100 i gdy naciskam ikonke czaru to wali jak z karabinu a ja chce zrobić przerwe na 2 sec (tak jak przeładowanie broni dla nie kapujących ...) wiem że to trzeba z alarmami sie pobawić ale ja jestem zielony z nich :( i nierozumiem ich może ktoś da przykład jakiś czy cos ;p EDIT: OK dobra już nie trzeba zrobiłem tak że w ikonce czaru jest zmienna CREATE: czas = 10 STEP: czas = czas -0.1 jak naciskam myszą na inonke: if (global.player_mp >= 10 ) && (global.atak_npc != -1) && (czas <= 0) { instance_create(global.atak_npc.x,global.atak_npc.y,obj_fire) global.atak_npc.hp -= (global.player_magic * 0.35 ) global.player_mp -= 10 czas = 10 } else {} i chodzi :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lordis Opublikowano 30 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2008 mam jeszcze kilka pytań :) nie pisze w tamtej odpowiedzi bo juz ją 2 czy 3 razy edytowałem :P 1. a więc mam narazie 3 rodzaje czarów -leczące -naprowadzające(jak mam potwora na ataku to wali w niego) -explozje i właśnie tu chciałbym sie zapytać zrobiłem już że gdy nacisne ikonke czaru to wybuch pojawia sie na graczu ale nie wiem jak zrobić żeby odbierał hp WSZYSTKIM potworom w odległości 48 pixeli a nie tego co mam na ataku :( (dla niekapujących tak jak np. UE w tibi) 2. jak zrobić żeby potwory i gracz nie mogli wchodzić na siebie ( SOLID nic nie daje zaznaczam i lipa nic :( ) 3. jeszcze wruce do czarów mam taki skrypt: if (global.player_mp >= 10 ) && (global.atak_npc != -1) && (czas <= 0) { instance_create(global.atak_npc.x,global.atak_npc.y,obj_fire) global.atak_npc.hp -= (global.player_magic * 0.35 ) global.player_mp -= 10 czas = 10 } else {} w nim chodzi o to że jak mam potworka na ataku i mam 10 many to wale w potworka nie :) ale chodzi mi o to żeby on walil raz za (global.player_magic * 0.35 ) a gdy naciskam ikonke czaru to dostaje ciągle za (global.player_magic * 0.35 ) dopuki nie zniknie ogień z niego (animacja) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się