Skocz do zawartości

Zablokowane Pytanie do petli


David Dark

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc,

chce sobie uproscic i zoptymalizowac kod, mam takie co do petli ktorych wczesniej wogole nie uzywalem:

 

petla szuka wolnego miejsca w plecaku, miejsc jest 32, mysle ze skrypt jest calkiem czytelny

 

GML
for (ii = 0; ii < 32; ii+=1) global.inventory[ii,1] = ii+1;

{

if global.inventory[ii,1] = false//jesli miejsce jest wolne

{

x = global.inventory[ii,2];//pozycja slota

y = global.inventory[ii,3];

in_inventory = 1;

global.inventory[ii,1] = true;// miejsce jest 'zajete'

persistent = true;

depth = -999991;

takedepth = -999991;

slot = ii;//itemek pobiera informacje w ktorym jest slocie

}

}

 

Skrypt przeszukuje wolnego slota w plecaku, jednak jak zrobic aby zatrzymal sie gdy natrafi na wolnego slota? bo jak narazie to nawet gdy go znajdzie dalej szuka i przedmiot konczy w ostatnim miejscu w plecaku. Probowalem break ale nie dziala.

 

Dzieki za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
for (ii = 0; ii < 32; ii+=1) // global.inventory[ii,1] = ii+1; lol?

{

if global.inventory[ii,1] = false//jesli miejsce jest wolne

{

x = global.inventory[ii,2];//pozycja slota

y = global.inventory[ii,3];

in_inventory = 1;

global.inventory[ii,1] = true;// miejsce jest 'zajete'

persistent = true;

depth = -999991;

takedepth = -999991;

slot = ii;//itemek pobiera informacje w ktorym jest slocie

break; // Zatrzymujemy pętle :P

}

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw napisz po co to jest:

GML
global.inventory[ii,1] = ii+1;

a jeśli sprawdza ( w co wątpię... :P ) to po co to? ( w klamrach ):

GML
if global.inventory[ii,1] = false

E: Logicznie daj tylko:

GML
for (ii = 0; ii < 32; ii+=1)

{

if global.inventory[ii,1] = false//jesli miejsce jest wolne

{

x = global.inventory[ii,2];//pozycja slota

y = global.inventory[ii,3];

in_inventory = 1;

global.inventory[ii,1] = true;// miejsce jest 'zajete'

persistent = true;

depth = -999991;

takedepth = -999991;

slot = ii;//itemek pobiera informacje w ktorym jest slocie

break; // Zatrzymujemy pętle tongue2.gif

}

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...