Skocz do zawartości

Zablokowane Jak zminimalizować lagi?


Paqoo

Rekomendowane odpowiedzi

Tworzę grę Rpg. Mam tam ekwipunek oparty na draw, pozycjach, tablicach itp. Bardzo to żre pamięć. Co mam zrobić żeby nie było tylu lagów? Bo czasami muszę klikać z 40 razy na przedmiot zanim go wezmę do ekwipunku. Ogólnie to gra będzie spora, więc wszelkie rady dotyczące optymalizacji się przydadzą. Co dużo zajmuje pamięci, a co mało? Piszcie o dodatkowych rzeczach nie tylko ten plecak z itemami.

 

Mam nadzieję, że dowiem się od was wielu ważnych rzeczy :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, ale

aby zszybszyć grę, weź dawaj

- w sprite i sound jest load when game start czy coś takiego, to to odznaczaj

- możesz dać za pomocą CTRL+ALT+DEL w procesach priorytet wysoki, co przyspieszy działanie (w procesach kliknij na proces swojej gry i prawym i tam będzie wybierz piorytet)

 

Fervi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- możesz dać za pomocą CTRL+ALT+DEL w procesach priorytet wysoki, co przyspieszy działanie (w procesach kliknij na proces swojej gry i prawym i tam będzie wybierz piorytet)

Głupek! MS ostrzega przed tym, to może wywołać niepożądane skutki itp. Poza tym, każdy będzie musiał to włączać?

Do tematu: - zmniejsz ilość obiektów, zmiennych.

-zasoby ładuj podczas startu gry, nie w czasie

-optymalizuj kod

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- możesz dać za pomocą CTRL+ALT+DEL w procesach priorytet wysoki, co przyspieszy działanie (w procesach kliknij na proces swojej gry i prawym i tam będzie wybierz piorytet)

 

Można to zrobić z poziomu Game Makera, ustawiając odpowiednią opcję. Wtedy gra automatycznie wystartuje z takim i siakim priorytetem. Zresztą wbrew pozorom daje to dobre efekty, no chyba że mamy włączone już coś obciążającego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głupek! MS ostrzega przed tym, to może wywołać niepożądane skutki itp. Poza tym, każdy będzie musiał to włączać?

Do tematu: - zmniejsz ilość obiektów, zmiennych.

-zasoby ładuj podczas startu gry, nie w czasie

-optymalizuj kod

 

I tu sie nie zgadzam , i gra takim sposobem moze ladowac sie nawet 30 min . To nie tak. Laduj tylko potrzebne rzeczy przy starcie , a potem przed plansza laduj te ktore beda potrzebne na planszy. A potem wywalaj kodem z pamieci.

 

Staraj sie dezaktywowac wszystkie obiekty poza viewem.

 

Nie wlaczaj ignorowania bledu , bo moze to przez blad jakis co sie wykonuje co step masz przycinki.

 

Nie wal zbednie duzo obiektow .

 

Staraj sie nie ladowac takze bardzo dobrej jakosci mp3 czy cos , bo tez moze byc tego wina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głupek! MS ostrzega przed tym, to może wywołać niepożądane skutki itp. Poza tym, każdy będzie musiał to włączać?

Do tematu: - zmniejsz ilość obiektów, zmiennych.

-zasoby ładuj podczas startu gry, nie w czasie

-optymalizuj kod

 

Sam jesteś głupkiem, jeśli dajesz na czas rzeczywisty to się nie dziw, że ci się komputer zaciął, jeśli dasz na wysoki, błędów nie powinno być, jeszcze przed tym wyłącz programy (najlepiej wszystkie możliwe)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ja na kogoś narzekam? Przewrażliwieni jesteście.

 

Do rzeczy:

 

Owszem, w GM tablice nie są zbyt wydajne, dlatego nie należy robić ich zbyt wielkich. Mimo wszystko tablice = dobra rzecz, sam bardzo często ich używam. Jednak nie sądzę by plecak na tablicach zwalniał grę. Problemem są obiekty - duuuża ich ilość -> w środku syf w kodzie -> który na dodatek jest niewydajny. Poza tym duża ilość różnych obiektów w projekcie też IMO robi straszny syf.

 

Przykładowo: Chcę zrobić żołnierzy: miecznika, łucznika, pikiniera.

90% z was zrobiłaby osobne obiekty i np. dała parent. A nie lepiej zrobić jeden obiekt 'Jednostka' i przy pomocy zmiennych/tablic zmieniać wartości i dostosować ją w zależności od typu? Zresztą wrzucę dziś jeden przykład tam będzie takie rozwiązanie.

 

Wierzcie mi, w ChaosLandzie nie mam jeszcze deaktywacji obiektów, a całość razem z 'ekosystemem' i innymi bzdetami w ogóle nie spowalnia/przycina/nie ma spadku FPS w grze.

 

A jeszcze co do innych 'ciężkich' rzeczy:

 

Pętle - jak najmniej i nie używane cały czas. Inna sprawa - większość kodu wewalacie w step chociaż można by go użyć zupełnie gdzie indziej, np.

Chcę sprawdzić czy mam już 100 punktów. Można dać warunek w step i ciągle sprawdzać, a można równie dobrze dać ten warunek jedynie w akcję po zebraniu punktu (np. kolizja). Poza tym Pamiętajcie cały czas o tym, że GM jest strasznie jakby to nazwać, no niewydajny i w ogóle trzeba się strasznie pilnować, zwłaszcza przy dużych projektach.

 

No.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ładowanie zasobów nie ma nic do działania gry, chyba że ładujemy dynamicznie, czyli w momencie jak w roomie pokaże się nowy obiekt czy coś. Ładować zasoby najlepiej jest przed startem pokoju. Zakładamy, że wiemy co się w danym pokoju ma znaleźć, i ładujemy to, co nam w nim potrzebne - wsio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...