Skocz do zawartości

Viewy


Hanjuso

Rekomendowane odpowiedzi

Chce zrobic gre w stylu GTA 1 . Zrobilem zeby view 1 pokazywal na ludzika view 2 na samochod do ktorego mozna wsiasc, ale takim sposobem moge zrobic tylko 6 samochodow :/ macie jakies inne pomysly??

 

\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\

 

Da sie ustawic zeby w nazwie okna, gdzie mozna klockiem pokazac ponkty, zycia i health da sie zrobic zeby pokazalo tam jakies variable??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do pierwszego to trzeba by było napisać skrypt, który by miał za zadanie zmieniania viewa podczas wsiadania do samochodu. Jak ludzik wsiądzie do wozu to view przeskakuje na samochód itd.

 

No to juz zrobilem sam ale zeby to zadzialalo musialem ustawic w properties (czy jakos tak) roomu ustawic ze view 1 to ludzik view 2 to samochod itp. i takim sposobem moglbym miec 1 ludzika i 6 samochodow bo jest tam tylko 7 viewow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

eh nie wiem czy w tym temacie to pierwsze pytanie to nei to sam oco moje ale jakies konkretnej odpowiedzi na nie nei znaalzlem wiec pisze ;] tu ;]

 

Mam 4 obiekty (ludek obrocony w gore, w dol, w lewo i w prawo), o nacisniejciu kursra oczywiscie sie postacie zmeija tzn jak ancisniesz w prawo 9to ludek w prawo sie wyswietla itd)

 

I mam problem jak zrobic zeby sprawdzalo jaki object jest aktualnie wyswietlany (ludek w prawo , w lewo , w gore , czy w dol) i zeminailo viewsa na ten object ;]

Czyli ja kjest ludek w prawo to jak dojdzie do krawedzi to sie przesuwa room a jak ludek w prawo to views jest na nim ;]

 

 

To raczej podobne do tego pytania co tu byla ale prosz eo jakas konkretna odpowiedz ;]

 

 

Jak sa literowki lub cos to sorry ale spiacy juz jeste ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

if (object_exists(object_gora))
  {
  view_object[0]=object_gora;
  }
if (object_exists(object_dol))
  {
  view_object[0]=object_dol;
  }
if (object_exists(object_lewo))
  {
  view_object[0]=object_lewo;
  }
if (object_exists(object_prawo))
  {
  view_object[0]=object_prawo;
  }

domyślnie jest ustawione na view nr 0; object_kierunek to nazwa objectu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lol ano moglem inaczej ale ja dopiero wracam do gma wiec :P wybaczcie :D ;]

A teraz nastepny rpoblem stworzylem skrypt ;] nie wiem czy dobrze ale jest :D

 

draw_text_ext(210,310,"Czesc, czym moge sluzyc ?", -1, 170);
screen_refresh();
keyboard_wait();
io_clear();

nextstring = "Poprosze kilo bananów";


draw_sprite(sprite24, 0, 155,305);
draw_text_ext(210,380, nextstring, -1, 170);
screen_refresh();
keyboard_wait();

io_clear();

 

i teraz co msuze dodac zeby potym jak czeka na wcisniencie czegs na klawiaturze skasowal sie pierwszy tekst ? ?

 

Prosze pomozcie ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

draw_text_ext(210,310,"Czesc, czym moge sluzyc ?", -1, 170);
screen_refresh();
keyboard_wait();
io_clear();

screen_refresh();

draw_sprite(sprite24, 0, 155,305);
draw_text_ext(210,380, "Poprosze kilo bananów", -1, 170);
screen_refresh();
keyboard_wait();
io_clear();

 

jak nie bedzie działało, to w samym środku skryptu dodaj screen_redraw(); do pary :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...