Skocz do zawartości

Problem z wczytywaniem sejwu gry 3d


Hanjuso

Rekomendowane odpowiedzi

Roebie gre 3d, tak wlasciwie to tak jagby 3d robie sposobem jaki jest opisanu w tutorialu. Zrobilem mozliwosc zapisu gry, ale jak wczytuje to poazuje mi sie cienki poziomy pasek i tam sa jakies zeczy z gry ale nie wiadomo wogle o co chodzi. mam jeszcze jeden problem bo jak gram i chce wrocic do menu glownego nie w 3d to jak kilam przycisk to mi sie czarny ekran pokazuje :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak gram i chce wrocic do menu glownego nie w 3d to jak kilam przycisk to mi sie czarny ekran pokazuje :/

 

Też miałem z tym problrem w olimpOadzie 3d jednak troszke inny. Po powrocie do menu wszystko było odwrócone do góry nogami. wystarczył jednak objekt w menu z kodem:

d3d_end()

i wszystko działało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy
... ale jak wczytuje to poazuje mi sie cienki poziomy pasek i tam sa jakies zeczy z gry ale nie wiadomo wogle o co chodzi....

 

brzmi jak Mumio :P.

Po przeczytaniu helpa wnioskowac można:

game_save(string) Saves the game to the file with name string.

game_load(string) Loads the game from the file with name string.

 

Please realize that only the basic game data is being saved. If for example you play a particular piece of music, the precise position in the music is not saved. Also changed resources are not saved. Other things that are not saved are the contents of data structures, particles, and multiplayer settings.

 

a po polsku:

 

game_save(zmienna) Zapisuje grę do pliku podanego jako zmienna tekstowa.

game_load(zmienna) Ładuje grę z pliku podanego jako zmienna tekstowa.

 

Należy pamiętać, że tylko podstawowe dane gry są zapisywane. Jeżeli np. odtwarzasz dany kawałek muzyki, nie zostanie zapisana jej pozycja. Również zmiany zasobów (resources) nie zostają zapisane. Pozostałe nie zapisywane dane to "data structure"s, "particles", i  ustawienia trybu multiplayer.

 

Najlepiej stworzyć własny system zapisu (do pliku ini).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

file_open_write('plik');

for(i=0;i<instance_count;i+=1;)
{
   id_=instance_id[i];

   file_write_string(string(id_.x)+';'+string(id_.y)+';');
   file_writeln();
}

file_close();

Proszę :) Przykład zapisu pozycji x i y wszystkich obiektów w roomie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...