PsichiX Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2008 UWAGA! ZNACZNIE OPTYMALNIEJSZĄ I SZYBSZĄ WERSJE BLOOMA ZNAJDZIECIE W: XEDISPLAY Poniewaz to tylko jeden object i kodu jest malo to zamieszcze go tu. Bloom uwzglednia view[0], ale mozna zmienic/usunac wartosci z viewem. Prockozerne jest nie rysowanie warstw, a samo rzutowanie do backgrounda. Tworzymy object 'Bloom' Event Create: GML depth=-1000000 // im mniejszy depth tym pozniej bedzie tworzony, co oznacza ze wiecej obiektow on obejmie q=6 // jakosc/ilosc warstw s=1.5 // rozmiar/przesuniecie alp=0.05 // alpha pojedynczej warstwy col=c_white // kolor mode=true // tryb blooma. domyslnie efekt wlaczony</span></span> Event Draw: GML if(mode) { bac=background_create_from_screen(0,0,view_wview[0],view_hview[0],0,0,0) // zrzut ekranu do backgrounda draw_set_blend_mode(bm_add) // wlaczamy blending addywny (uwzglednianie swiatel) //rysowanie warstw if(q>=0)draw_background_ext(bac,view_xview[0],view_yview[0],1,1,0,col,alp) for(i=1;i<=q;i+=1) { a=cos(degtorad(i/q*90))*alp draw_background_ext(bac,view_xview[0]-i*s,view_yview[0]-i*s,1,1,0,col,a) draw_background_ext(bac,view_xview[0]-i*s,view_yview[0]+i*s,1,1,0,col,a) draw_background_ext(bac,view_xview[0]+i*s,view_yview[0]-i*s,1,1,0,col,a) draw_background_ext(bac,view_xview[0]+i*s,view_yview[0]+i*s,1,1,0,col,a) draw_background_ext(bac,view_xview[0]-i*s,view_yview[0],1,1,0,col,a) draw_background_ext(bac,view_xview[0],view_yview[0]-i*s,1,1,0,col,a) draw_background_ext(bac,view_xview[0]+i*s,view_yview[0],1,1,0,col,a) draw_background_ext(bac,view_xview[0],view_yview[0]+i*s,1,1,0,col,a) } // porzadki draw_set_blend_mode(bm_normal) background_delete(bac) } Screen z EnvSys na ktorym dobrze widac blooma: Uwaga. Jesli ktos chce to uzyc w 3d to niech sprobuje w drawie na poczatku ustawic d3d_set_projection_ortho() - nie testowalem tego. To caly efekt blooma ktory mialem w EnvSys. Byc moze sie przyda :) Creditsy nie konieczne, lecz byloby milo ;) Pozdrawiam :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Nono świetne! 5/5 :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Normalnie wiedziałem jak ty to robisz :D Ale nie lepiej by było użyć surface? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Surfaces nie mozna uzywac (render do surfaces) w drawie, a screen_redraw() jest ryzykowny gdy jakis inny obiekt ma w drawie screen_redraw() Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Indrycho Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Może to głupie ale czym jest ten efekt "Bloom" :rolleyes: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Ten "bloom" jest raczej HDRem, poczytaj se :P http://pl.wikipedia.org/wiki/Obraz_HDR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TuxMan Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Świetne, ale prockożerne :/ 4/5 za prockożerność :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziadekkleofas Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Rżnie strasznie kompa. Wrzucając to do mojej nowej gry, prędkość leci łeb na szyję. A poza dużą ilością particlów nie ma tam nic co by spowalniało kompa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Heh, nie wiem co tam tak obciąża, chyba robienie zrzutu ekranu co chwile :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
propaganja Opublikowano 9 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2008 ogólnie w swojej nowej gierce wykombinowałempodobny efekt, tyle że każdy obiekt ma własnego drawa. wygląda sporo gorzej, ale mimowszystko chodzi zdecydowanie szybciej. próbowałem zamontowaćt tego drawa do tR.I.Pa,alewyszło na to że efekt kompletnie nie nadaje sie do takiej gry :) efekt byłby świetny gdyby tak nie mulil EDIT. K**** przez souljah spacje popsułem i teraz są problemy :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 9 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2008 K**** przez souljah spacje popsułem i teraz są problemy sad.gif Hahah moja spacja kiedyś wyskoczyła podczas grania w jakąś minigierkę, hmmm N? :P I do dziś się strasznie telepie :D To tak a propo spacji i offtopu ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paqoo Opublikowano 13 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2008 Pełen profesjonalizm xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się