pawel_bmx Opublikowano 8 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2005 Funckja sprite_add() wczytuje z zewnątrz jedynie pliki o rozszerzeniu bmp,jpg i gif. Bmp jest "dokładny" graficznie lecz zajmuje dużo miejsca, chodzi o to, że jeżeli zapiszę w bmp, to opcja .transparent działa bez zarzutów. Jpg zajmuje mało miejsca, lecz po zapisaniu w jpg w około obiektu nie ma jednolitego tła, i gdy sprite ten jest .transparentem, w okół obiektu widać elementy niechcianego tła. Efektu tego nie ma po zapisie pliku w PNG albob TIF, zajmują one dużo mniej miejsca od bmp. Niestety GM nie wczytuje tych plików. Czy jest jakiś mod, dodatek czy coś w tym stylu, który pozwala na wczytywanie tych plików ?? Mam wersję GM 6.1, zarajestrowaną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Woock Opublikowano 8 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2005 No to wczytuj GIFy. W czym problem? :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel_bmx Opublikowano 8 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2005 Z gifami jest podobnie jak z jpg. Owszem, zajmują mało miejsca, ale funkcja .transparent działa podobnie. Kiedy zapisze bmp do gifa to obraz traci na jakości, ale nie o jakość chodzi tylko o "krawędź" spritea. Dajmy na to mam sprite'a w bmp i zmienie sobie tło z białego na zielony, tło zmieni się od razu całe. W przypadku gifa, jeżeli zmienie tło, to w okół mojego objektu zostaje stare tło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 8 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2005 Zależy jakiego programu się używa ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 8 Sierpnia 2005 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2005 Pawel_bmx: GIF i PNG to są kompresje BEZSTRATNE (w porównaniu do jpg). Różnica między nimi jest taka, że GIF obsługuje maksimum 256 kolorów, a PNG paletę 32 bitową ( 24bity + kanał alpha). Jeżeli jesteś pewien, że paleta kolorów tego bmp'ka nie przekracza 256 kolorów, to powinieneś ją zapisać bez żadnych zmian. Jeżeli nie... to tutaj powstają kłopoty. :) Ogólnie to może lepiej zostać przy bmp. Jak się spakuje całą gre ze wszystkimi katalogami to i te grafiki zostaną skompresowane, a dla programu nie ma różnicy jaki format graficzny, bo w pamięci i tak wszystko jest zapisywane jako nieskompresowana bitmapa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 8 Sierpnia 2005 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2005 Jak zapisujesz paintem - to gif jest w dziwnych kolorach. Ja używam Paint Shop Pro 7 do eksportu na gif. Należy pamiętać, że bitmapa spakowana WinRarem zajuje tyle samo miejsca, co ten sam niespakowany obrazek w JPG, przy 80% dokładności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się