Skocz do zawartości

Speedway - jak zrobić kilka rzeczy ?


Hini

Rekomendowane odpowiedzi

No więc krótko i na temat.

 

Bo zrobieniu wszystkich bajerów nie związanych bezpośrednio z jazdą - przeszedłem do programowania samej jazdy. No i na razie idzie mi kiepsko.

 

Czy ktoś jest w stanie pomóc mi z samym zagadnieniem jazdy ? Chodzi o jazdę w ślizgu kontrolowanym, siłę odśrodkową i kilka innych bajerów.

 

Poniżej wrzucam kod mojego "motorka". :P

 

GML
if (keyboard_check(vk_left))&&(speed>5) // jezeli lewo wcisniete i predkosc > 5

{

image_single += 1; // to zmieniamy subimage na większy od 1

if (image_single = 15)

{

image_single = 15;

}

direction += 2; // dodajemy 2 do kata skrętu

image_angle=direction+10; // i kat obrazka = kierunek+10

speed-=0.2;

}

 

if (keyboard_check(vk_right)) // jezeli prawo wcisniete

{

image_single = 0; // obrazek na 0

direction -=0.5; // odejmujemy 0,5 od kata

image_angle=direction; // kat obrazka = kierunek

}

 

if (keyboard_check(vk_left)&&(speed<=2)) // jezeli lewo wcisniete i predkosc mniejsza niż 2

{

image_single = 0; // to obrazek na 0

direction += 0.8; // dodajemy 0,8 do kata

image_angle=direction; // kat obrazka = kierunek

}

 

 

if (keyboard_check_released(vk_left))

{

image_single -= 1;

if (image_single=0)

{

image_single=0;

}

image_angle = direction;

}

 

if (speed<0.5)

{

direction = image_angle;

}

 

Animacja odtwarza się w pewnych przypadkach bez końca, zamiast się zatrzymać. Czy ktoś ma jakieś pomysły czemu może się tak dziać ?

 

No i jeżeli nie ma chętnych do pomocy przy programowaniu to może nakierowalibyście mnie na przykład, który takie coś pokazuje, i wytłumaczyli gdzie co zmienić ? Ściągnąłem już chyba wszystkie przykłady poczynając od Dangona (to właśnie w nim wypatrzyłem funkcję do wyświetlania sprite'a w poślizgu), Cekola (jakieś takie małe łuki robi ten wóz i nie kumam większości), PhisiXa (przykład bez komentów ? :D Oszalał...) i kilka innych, w których była jazda. Jak widać - na razie mi słabo idzie :P Więc z góry dziękuje za pomoc i obiecuję miejsce na początku Creditsów ! :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
if (keyboard_check_released(vk_left))

{

image_single -= 1;

if (image_single=0)

{

image_single=0;

}

image_angle = direction;

}

if(image_single = 0) image_single = 0? Troche podejrzane to jest :D

GML
if (image_single = 15)

{

image_single = 15;

}

Jw.

Te dwa, to pierwsze, co zobaczylem.

Przy if(image_single = 0) zamien = na <, a przy if(image_single = 15) zamien = na >.

Jak zobacze wiecej, to dam znac, tylko powiedz, co konkretnie nie pasuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracam ! :P

 

Kolejne pytania :)

 

Jak można zrobić siłę odśrodkową zależną od masy obiektu i nachylenia toru ?

 

Wiem, że wszystko trzeba będzie pisać ręcznie, po prostu nie mam za bardzo pomysłu a i z fizyki (tej określonej wzorami, czyli co równa się to i to dzielone przez to) jestem trochę noga :P

Obczajałem przykład Siły odśrodkowej ale jakoś mi nie pasuje :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydupiaj pan. Programowanie nie polega na wklejaniu kilku części kodu z różnych miejsc do twojego projektu. A ten temat powinien brzmieć "ściągnąłem jakiś example ale nie mogę zrobić gry, zróbcie wy ja wkleję".

 

Idź do książek to będziesz wiedział jak zakodzić. Chcesz gotowca to porzuć programowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydupiaj to możesz mówić do kolegów z klasy. Ja tu kulturalnie pytam czy ktoś spotkał się z podobnym problemem i ma jakieś sugestie. Nikomu nie mówię: weź zrób to za mnie bo ja jestem leń i mi się nie chce uczyć. Po prostu szukam drogi na skróty.

 

Jakbym miał wykorzystywać wszystkich po kolei i o wszystko to temat miałby już 10 stron... Pytam tylko o rzeczy najbardziej dla mnie skomplikowane. Z resztą sobie poradzę. I nikt nie każe Ci pomagać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracam ! :P

 

Kolejne pytania :)

 

Jak można zrobić siłę odśrodkową zależną od masy obiektu i nachylenia toru ?

 

Wiem, że wszystko trzeba będzie pisać ręcznie, po prostu nie mam za bardzo pomysłu a i z fizyki (tej określonej wzorami, czyli co równa się to i to dzielone przez to) jestem trochę noga :P

Obczajałem przykład Siły odśrodkowej ale jakoś mi nie pasuje :P

 

hmm... można dawać friction i zmieniać kierunek jazdy, to wtedy w może jechać bokiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że wszystko trzeba będzie pisać ręcznie, po prostu nie mam za bardzo pomysłu a i z fizyki (tej określonej wzorami, czyli co równa się to i to dzielone przez to) jestem trochę noga :P

Obczajałem przykład Siły odśrodkowej ale jakoś mi nie pasuje :P

 

jesteś noga no super to idź do książek jak mówiłem

 

 

a jak ci nie pasuje taki jak w przykładzie to napisz sobie taki jak ci pasuje sam. nikt nie wie co chcesz osiągnąć najlepiej zrobisz to sam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może pytam o radę dopiero jak już wszystko obczaiłem i nie mogę do końca tego zrozumieć ?

 

Uwierz mi, że nie jestem typem człowieka, który najpierw pyta później szuka, tylko na odwrót. Już 4 razy miałem o coś pytać ale wpadłem na rozwiązanie podczas pisania posta.

 

A co do podanego przykładu: po prostu nie widzę jak to mogło by działać przy mojej grze. Ot co.

 

Szukam tylko porad, nie gotowych rozwiązań. Zamiast mówić do mnie, że mam iść do książek może sam to zrób. Powietrza psuć nie będziesz.

 

@Makary155: z friction już się bawiłem, zmieniałem wtedy image_angle na trochę większy ale słabo to wyglądało i nie było takich efektów jakich oczekuję. Próbowałem też zmieniać kierunek grawitacji, zależnie od direction - niestety słabo to wychodzi. Pobawię się jeszcze ewentualnie z siłą tej grawitacji przy różnych założeniach ale to już nie dzisiaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...