lenin Opublikowano 29 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2008 Witam jeszcze raz :P w moim pytaniu chodzi o to że gdy zmienię sprite'a objektowi w jednym roomie to żeby po przejściu do następnego roomu był z tym nowym spritem zamiast z początkowym. Mógłby ktoś pomóc? mam nadzieję że przejrzyście to opisałem :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 29 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2008 Zaznacz mu persisent. Ostatecznie mozna jego sprite zapamietywac w zmiennej globalnej, no ale od czego jest persisent :P? Pamietaj ze wtedy przechodzi caly obiekt, wiec nie umieszczaj go 2 raz w nastepnym roomie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 29 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2008 A jak to zrobić ze zmienną globalną? Bo po przejściu do następnego roomu czytuje mi jego ostatnią pozycję z poprzedniego roomu. chyba że można jakoś zmienić jego pozycję? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 29 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2008 W zakładce settings masz Creation code, wsyp tam: GML hero.x = 50 hero.y = 200 Czy jak tam chcesz, powinno działać :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 29 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2008 Przy room end czy coś: GML global.X = x; global.Y = y; i potem się do tych zmiennych odwołujesz :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 29 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2008 Dzięki wszystkim poszło :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2008 przepraszam że piszę następnego posta pod rząd ale tylko tak będzie to nowy post i nie będzie potrzeby zakładania nowego tematu. chciałbym jeszcze wiedzieć jak zrobić aby obiekt po przejściu do roomu1 z roomu2 znajdował się na innej pozycji niż po przejściu z roomu3. Bo po skorzystaniu z persisent i wpisaniu kody Sausa obiekt zawsze zaczyna w danym roomie w tym samym miejscu a chciałbym to uwarunkować w zależności od roomu w którym był poprzednio. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Ło dżijzus. Stawiasz obiekt, w CREATE: GML obiekt.x = ileśtam; obiekt.y = ileśtam; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moldis Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Lub zapisujesz zmienną z aktualną mapą i dajesz w create w room-ie: GML if aktualna_mapa == 1 { boh.x = 100; boh.y = 100; aktualna_mapa = 2; } else if aktualna_mapa == 3 { boh.x = 200; boh.y = 200; aktualna_mapa = 2; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Ło dżijzus. Stawiasz obiekt, w CREATE: GML obiekt.x = ileśtam; obiekt.y = ileśtam; to nie o to chodzi chyba każdy grał w np. alone in the dark. i chodzi mi o to że jeżeli przejdę obiektem object1 do room1 z room2 to znajdę się na określonej pozycji a gry przejdę do tego samego roomu ale z roomu3 to już ta pozycja bedzie inna. mam nadzieję że teraz już lepiej trochę to opisałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2008 To przed przejściem zmieniasz zmienną globalną, a w skrypcie dajesz warunki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Masz przeciez room_previous W skrypcie startu roomu sprawdzaj poprzedni i ustawiaj x i y odpowiednio :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2008 a jak sprawdzić w którym roomie byłem poprzednio? chodzi mi o kod który by wyglądał tak: jeżeli poprzedni room w którym byłem to room1 to ustaw obiekt1 na pozycji x,y... jakoś tak:P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2008 GML if (room_previous = room1) { obiekt.x = iles obiekt.y = iles } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2008 GML if (room_previous = room1) { obiekt.x = iles obiekt.y = iles } to mam wkleić do roomu czy gdzie? bo wrzucam to w roomie tam w settings i mam błąd: GML ERROR in action number 1 of Key Release Event for <no key> Key for object obj_gotoprev: Error in code at line 1: if (room_previous = rm_sypialnia) at position 5: Unknown variable room_previous a mój kod w roomie wygląda tak: GML if (room_previous = rm_sypialnia) { obj_maciek.x = 200 obj_maciek.y = 400 } else { obj_maciek.x = 650 obj_maciek.y = 400 } chyba poprawnie zrobiłem ale coś jest nie tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2008 CREATE jakiegoś obiektu w roomie2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2008 CREATE jakiegoś obiektu w roomie2 GML ERROR in action number 1 of Create Event for object obj_medic: Error in code at line 1: if (room_previous = rm_sypialnia) at position 5: Unknown variable room_previous taki błąd mi wyskakuje :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2008 chyba jednak room_previous(numb) nie zwraca id/nazwy poprzedniego rooma. Musisz wykombinować coś innego, np. zapisz nazwę rooma do zmiennej :P Edit: daj w evencie Room End kod: GML global.previous_room = room_get_name(room)teraz zmienna global.previous_room przechowuje informacje o poprzednim roomie. dla przykładu: GML switch(global.previous_room) { case 'kuchnia': x = 50; y = 150; break; case 'kibel': x = 1500; y = 890; break; case 'pokój do orania dziewic': x = lozko.x; y = lozko.y; break } :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się