LoseKK Opublikowano 27 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2008 A więc robię grę platformową typu Leo Steel (można znaleźć na miniclipie) Lecz mam problem. Postać biegnie wolno choć ma mieć prędkość 5. Jej step: hspeed=5 if place_free(x,y+1) {gravity = 0.5} else {gravity = 0} keyboard_check(vk_space) Rzecz jest w tym, że jak skacze postać porusza się w prawidłowej prędkości (takiej, jaka powinna być podczas biegu postaci) :unsure: Postać ma kolizje z blokami jak co. Code kolizji z blokiem: move_bounce_solid(true) speed=0; Więc co mam wpisać by postać poruszała się z prędkością 5?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 27 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2008 Czy mógłbyś dać kod w którym postać się porusza? coś ala if (keyboard_check(vk_left)) { blablabla Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord Vayaa Opublikowano 27 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2008 13. Jak zrobić grawitację w grze platformowej? Najpierw tworzymy obiekt blok, po którym będzie chodził bohater. Należy pamiętać, że blok ma być solid. Następnie robimy obiekt hero, któremu w "step" wklejamy kod: kod: if place_free(x,y+1) {gravity = 0.5} else {gravity = 0} Przy kolizji z blokiem: kod: move_contact_solid(270,4) vspeed = 0 Przy naciśnięciu klawisza w prawo: kod: if place_free(x+4,y) {x+=4} Przy naciśnięciu klawisza w lewo: kod: if place_free(x-4,y) {x-=4} Przy naciśnięciu klawisza w górę (skakanie): kod: if ! place_free(x,y+1) {vspeed = -10} Wystarczy poszukac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LoseKK Opublikowano 27 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2008 Ale mi chodzi o to.Postać sama się porusza w prawo a ja jedynie ją skacze.I mi chodzi o to że mam takie coś że przy skoku postać porusza się z dobrą prędkością, a gdy się porusza normalnie to ma taką prędkość ,że się prawie nie porusza choć jest ustawiona taka jaka jest dobra przy skoku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 27 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2008 A te bloki to podłoże? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 27 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2008 @UP a co za różnica? :boxed: ;/ może masz gdzieś ustawione friction Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LoseKK Opublikowano 27 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2008 Tak postać po nich chodzi. Kolizja z blokiem: move_bounce_solid(true) speed=0; A to rysunek jak sie postać ma poruszać PS.Mogę nawet film nakręcić co sie dzieje. Edit: Mi chodzi o takie coś jak w tej grze . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 27 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2008 speed=0 dziwisz się, przeciez przy kolizji z podłogą zerujesz speed :P jak już to vspeed = 0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LoseKK Opublikowano 27 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2008 Działa <_< ale znów przy skoku jakieś turbo dostaje i przyśpiesza na czas skoku. A prędkość skoku ma być taka sama jak przy biegu. code skoku: if ! place_free(x,y+1) {vspeed = -10} Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 27 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2008 czekaj zaraz dam przykłada ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 27 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2008 GML if ! place_free(x,y+1) {vspeed = -5} ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LoseKK Opublikowano 27 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2008 Dobra działa :D Dziękuje wszystkim. Można zamknąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zalu Opublikowano 27 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2008 Dobra działa :D Dziękuje wszystkim. Można zamknąć. no to zamknij <_< A ty nie pisz bezsensownych postów. Yoda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się