Skocz do zawartości

sterowanie ośmiokieruknowe


lenin

Rekomendowane odpowiedzi

GML
var keys;

keys = 0;

if( keyboard_check( vk_right ) ) { keys = keys | 1; }

if( keyboard_check( vk_up ) ) { keys = keys | 2; }

if( keyboard_check( vk_left ) ) { keys = keys | 4; }

if( keyboard_check( vk_down ) ) { keys = keys | 8; }

 

switch( keys ) {

case 1: {

x += 6;

} break;

 

case 3: {

x += 4.25;

y -= 4.25;

} break;

 

case 2: {

y -= 6;

} break;

 

case 6: {

x -= 4.25;

y -= 4.25;

} break;

 

case 4: {

x -= 6;

} break;

 

case 12: {

x -= 4.25;

y += 4.25;

} break;

 

case 8: {

y += 6;

} break;

 

case 9: {

x += 4.25;

y += 4.25;

} break;

}

Hmmm?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

działa dzięki :D tylko że znowu pojawił się kolejny problem ponieważ mój obiekt miał różne stroje które można było zmieniać ale zrobiłem to najprościej jak się da czyli mam jeszcze inne sprity gdzie ten obiekt jest ale w innym stroju i teraz nie mogę ich zmieniać :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zrób na direction:

GML
var keys;

keys = 0;

if( keyboard_check( vk_right ) ) { keys = keys | 1; }

if( keyboard_check( vk_up ) ) { keys = keys | 2; }

if( keyboard_check( vk_left ) ) { keys = keys | 4; }

if( keyboard_check( vk_down ) ) { keys = keys | 8; }

 

switch( keys ) {

case 1:{

direction= //wpisz (nie pamietam jaki)

speed=1

} break;

 

case 3: {

direction= //wpisz (nie pamietam jaki)

speed=1

} break;

 

case 2: {

direction= //wpisz (nie pamietam jaki)

speed=1

} break;

 

case 6: {

direction= //wpisz (nie pamietam jaki)

speed=1

} break;

 

case 4: {

direction= //wpisz (nie pamietam jaki)

speed=1

} break;

 

case 12: {

direction= //wpisz (nie pamietam jaki)

speed=1

} break;

 

case 8: {

direction= //wpisz (nie pamietam jaki)

speed=1

} break;

 

case 9: {

direction= //wpisz (nie pamietam jaki)

speed=1

} break;

}

Potem w drawie:

GML
draw_sprite_ext(sprite_index,0,x,y,image_xscale,image_yscale,direction, image_blend, image_alpha);
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...