lenin Opublikowano 27 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2008 witam. mam pytanie i prośbę czy pomógł by mi ktoś ze sterowaniem alby objekt po wciśnięciu przykładowo: lewo i prawo szedł pod skos? bo sobie poradzić za bardzo z tym nie mogę :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hudy0070 Opublikowano 27 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2008 GML if (keyboard_check(vk_left)) { x-=4; } i jeżeli zrobisz takie chodzenie to normalnie będzie chodził pos kosoe jeżeli naciśnijesz strzałkę np w dół i w lewo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 27 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2008 GML var keys; keys = 0; if( keyboard_check( vk_right ) ) { keys = keys | 1; } if( keyboard_check( vk_up ) ) { keys = keys | 2; } if( keyboard_check( vk_left ) ) { keys = keys | 4; } if( keyboard_check( vk_down ) ) { keys = keys | 8; } switch( keys ) { case 1: { x += 6; } break; case 3: { x += 4.25; y -= 4.25; } break; case 2: { y -= 6; } break; case 6: { x -= 4.25; y -= 4.25; } break; case 4: { x -= 6; } break; case 12: { x -= 4.25; y += 4.25; } break; case 8: { y += 6; } break; case 9: { x += 4.25; y += 4.25; } break; } Hmmm? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 27 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2008 dzięki bardzo poszło :D :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2008 co zrobić aby pod ten kod Tymona sprite się zmieniał w obiekcie po naciśnięciu klawisza? Bo próbowałem normalnie żeby po wciśnięciu strzałki się zmieniał czyli w osobnym evencie ale wtedy obiekt mi się nie poruszał :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 https://gmclan.org/up152_11_8_dir_move.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 ooo :D :D Dziękuję ------------- ale wyskakuje błąd w: GML dir = MOVE_RIGHT; keys = 0; że nie rozpoznane variable czy coś takiego. w całym kodzie zmieniałem tylko sprity obiektu:/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 A skopiowałeś sobie stałe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 A skopiowałeś sobie stałe? Czyli? :unsure: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pentalinio Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Czyli stałe wartości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Czyli stałe wartości. można trochę dokładniej? :rolleyes: Bo najlepszy w GM-ie to nie jestem :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pentalinio Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Global Game Settings -> Constants Stałe to wartości, których się nie zmienia, ale stałe nie muszą mieć nazwy, może to być zwykła wartość w postaci ciągu znaków bądź liczby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 czyli co dokładnie mam tam wpisać i jak? Bo chyba coś źle wpisałem :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pentalinio Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Jeśli wyświetla ci się błąd o treści "Brakuje zmiennej X", to deklarujesz je jako stałe tam gdzie ci podałem wcześniej. Każdej ustalaj inne wartości, bo o to w tym wszystkim chodzi :] . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sirluki Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 czyli co dokładnie mam tam wpisać i jak? Bo chyba coś źle wpisałem :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 działa dzięki :D tylko że znowu pojawił się kolejny problem ponieważ mój obiekt miał różne stroje które można było zmieniać ale zrobiłem to najprościej jak się da czyli mam jeszcze inne sprity gdzie ten obiekt jest ale w innym stroju i teraz nie mogę ich zmieniać :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 No to masz problem. Musisz to zrobić inaczej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 To robisz tablicę z typem ubrania dla każdego kierunku. To upraszcza sprawę. Najlepiej rzuć projektem na PW to się zrobi. ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 To zrób na direction: GML var keys; keys = 0; if( keyboard_check( vk_right ) ) { keys = keys | 1; } if( keyboard_check( vk_up ) ) { keys = keys | 2; } if( keyboard_check( vk_left ) ) { keys = keys | 4; } if( keyboard_check( vk_down ) ) { keys = keys | 8; } switch( keys ) { case 1:{ direction= //wpisz (nie pamietam jaki) speed=1 } break; case 3: { direction= //wpisz (nie pamietam jaki) speed=1 } break; case 2: { direction= //wpisz (nie pamietam jaki) speed=1 } break; case 6: { direction= //wpisz (nie pamietam jaki) speed=1 } break; case 4: { direction= //wpisz (nie pamietam jaki) speed=1 } break; case 12: { direction= //wpisz (nie pamietam jaki) speed=1 } break; case 8: { direction= //wpisz (nie pamietam jaki) speed=1 } break; case 9: { direction= //wpisz (nie pamietam jaki) speed=1 } break; } Potem w drawie: GML draw_sprite_ext(sprite_index,0,x,y,image_xscale,image_yscale,direction, image_blend, image_alpha); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się