pawel_bmx Opublikowano 27 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2005 Witam! Od pewnego czasu bawie się w Game Makerze 6.0. Zrobiłem już pewną grę i chcę robić kolejne etapy do niej (kolejne pokoje, sprite'y, objekty...). Niestety wgrywanie kolejnych plików z muzyką czy tłem powoduje bardzo wolną pracę GM. Czy jest możliwe wczytywanie plików tła, muzyki itp. z pliku? Tak jak np. w html'u? Chodzi o to żeby nie wklejać tła do GM, tylko je wczytać. Mam niezarejestrowaną wersję GM 6.0. Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam, Paweł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 27 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2005 Help: dział GML -> Changing resources. Niestety muszę cię zasmucić, że jest to dostępne tylko w zarejestrowanej wersji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Firemark Opublikowano 27 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2005 zależy dlakogo Marmot,zależy ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 27 Lipca 2005 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2005 Dla wsyzstkich. Crack to tak jakby nielegalnie zarejestrowana ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel_bmx Opublikowano 28 Lipca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2005 Witam ponownie. Wczoraj byłem u kumpla, który ma jak sie okazało zarejestrowaną wersję GM w wersji bodajże 6.1. Nie wiem czy kupił klucz, czy jakoś go zdobył, ale mniejsza z tym. Znaleźliśmy w Object Properties -> Main2 takie zakładki jak Resources, czy to one służą to wczytywania plików? Do czego dodać te polecenie (create, step)? Z tego co zrozumieliśmy to dzięki temu możemy zamienić jakieś sprite'y, muzykę albo tło z programu, jakimś innym plikiem z zewnątrz. Nie zauważyliśmy nigdzie, żeby podawało się lokalizację pliku, musi on być tam gdzie zapisywaliśmy gre? Może jest inny sposób. Troche się rozpisałem, ale bardzo przydała by mi się ta funkcja. Jeszcze raz dzięki za pomoc, pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 28 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2005 Tak, w GM 6.1 są klocki Resources i służą do tego, ale jest to cholernie nie profesjonalne (sorka za wyrażenie). Nie możesz szukać do wszystkiego klocków. Najlepiej jest kodem to zrobić. A co do lokacji, to podajesz ją tam gdzie pisze sprite.gif, ale lepiej, żeby plik był w tym samym katalogu co gra i podać ścieżkę np. domek.bmp. Jak podasz np. ścieżkę C:\Moja gra\domek.bmp, to nigdy nie masz pewności czy potencjalny gracz, wgra tą grę w tą samą ścieżkę. BTW. To chyba logiczne że daje się to w create. W końcu to masz nie podmieniać bez przerwy (step), tylko raz przy starcie objektu. Polecam naukę angielskiego, bo bez niej, to raczej nie zajdziesz i trochę logicznego rozumienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel_bmx Opublikowano 28 Lipca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2005 Według mnie lepiej byłoby zrobić to kodem, jednak niezbyt dobrze znam GM. Może moge liczyć na mały przykład lub źródło kodu ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 28 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2005 A może byś z łaski swojej czytał poprzednie posty? Help: dział GML -> Changing resources. Niestety muszę cię zasmucić, że jest to dostępne tylko w zarejestrowanej wersji. Dałem ci, jak dojść w helpie do działu z tym kodem <_< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel_bmx Opublikowano 28 Lipca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2005 Czytałem helpa w GM i prawie nic z niego nie zrozumiałem. Wpisałem polecenie background_add(ale co w nawiasie?), tak samo inne polecenia background..., podawałem ścieżkę dostępu i nic, cały czas pojawia mi się błąd. Cieżko jest Wam napisać jedną lub dwie linijki kodu na forum ??? Nie wszyscy umieją się dobrze obsługiwać tym programem, więc potrzebują czasami pomocy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 28 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2005 To może ci wyjaśnię w bardzo prosty sposób co oznaczają te napisy w nawiasie: background_add(fname,transparent,smooth,preload) - fname: ścieżka do pliku; transparent: czy ma być przeźroczysty (0 - nie, 1 - tak); smooth: czy ma mieć antyaliasing (0 - nie, 1 - tak); preload to jeżeli ma być załadowany plik do pamięci (0 - nie, 1 - tak). Czyli na przykładzie mówiąc: background_add(niebo.bmp,0,0,0); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 28 Lipca 2005 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2005 chyba background_add('niebo.bmp',0,0,0); //lub background_add(niebo.bmp,false,false,false); nazwy plikow musisz podać pomiędzy znakami ' ' albo " ". A jak nic z helpa nie rozumiesz, to zajmij się czymś prostszym, bo tam wszystko jest bardzo przejżyscie napisane. (może poza funkcjami 3d). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel_bmx Opublikowano 28 Lipca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2005 Dzieki za pomoc, wszystko niby gra ale tła nie widać :( Program nie wykrywa błędu, kod jest niby ok, tylko coś jest nie tak. Zrobiłem tak: Stworzyłem obiekt BG, następnie Add Event -> Create -> Execute a piece of code. Kod wpisałem taki: background_add("background.jpg",true,false,true); Sprawdzałem czy ścieżka jest ok, pisałem nawet C:\program files\..., próbowałem pozamieniać ze sobą false i true. Stworzyłem pokój i władowałem w górny lewy róg wcześniej stworzony obiekt BG. Uruchamiam grę, wszystko jest ok, tylko nie widać tła. Wcześniejsze tło usunąłem, dałem NO BACKGROUND. Czy ja jestem kompletnie głupi i robie coś źle, czy ten program mnie nie lubi ?? :( Jeżeli ktoś mógłby mi wysłać najprostrzy przykład, który działa byłbym niezmiernie wdzięczny. Mój mail: flatland-bmx@wp.pl. Jeszcze raz dzięki za pomoc, pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krychu90 Opublikowano 28 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2005 background_add("background.jpg",false,false,true); - jezeli masz tlo w jednym kolorze musisz wziasc transparent na false lub 0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vardi Opublikowano 28 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2005 A obiekt w którym jest ten kod wstawiłeś do rooma ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel_bmx Opublikowano 28 Lipca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2005 Tak. Wstawiłem obiekt z tym kodem do pokoju w górnym lewym roku (jeżeli górny lewy róg ma jakieś znaczenie). Nie rozumiem tej części z helpa i wydaje mi się, że tutaj tkwi problem: "The function returns the index of the new background that you can then use to draw it or to assign it to the variable background_index[0] to make it visible in the current room. When an error occurs -1 is returned." :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krychu90 Opublikowano 28 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2005 a czy w objekcie jest zaznaczona opcja VISIBLE?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel_bmx Opublikowano 28 Lipca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2005 Tak, jest włączona opcja VISIBLE. Może ktoś sie ze mną skontaktować na gg, bo pisanie postów staję sie powoli męczące. GG: 1197634 (niewidoczny). Dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vardi Opublikowano 28 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2005 Ok już wiem. Robisz obiekt i w create wpisujesz kod: "background_index[0] = background_add('en.bmp',0,0,0);", obiekt wstawiasz do rooma i w roomie w zakładce backgrounds klikasz na background0 i niżej zaznaczasz opcje Visible when room starts. I gotowe. :) PS. zamiast en.bmp wpisujesz nazwę swojego pliku to chyba jasne. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel_bmx Opublikowano 28 Lipca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2005 Dzięki za pomoc. Już wszystko działa. Pozdrawiam. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się