Skocz do zawartości

Inne programy do robienia gier...


VanGogh

Rekomendowane odpowiedzi

  • Filar Społeczności
Tylko dlaczego taka kolizja nie spowalnia GM'a aż tak mocno ( prawie nic ) ? :/
Bo jest dobrze napisany? Kwestia umiejętności, doświadczenia i ZNAJOMOŚCI tematu. Jeżeli ktoś myśli, że dokładna kolizja opiera się na prostym algorytmie sprawdzającym piksel po pikselu, to jest w błędzie i niech się nie dziwi, że to potem tak wolno chodzi. Najpierw to się sprawdza sektory, potem kolizję prostokątów, a dopiero potem bierze na tapetę sprawdzanie pikseli. I to nie pętlą, tylko przecież np. dla statycznych rysunków można wygenerować specjalne maski, zamiast np. sprawdzać kolejne 32 piksele forem czy czymś tam, to przecież można porównać ciąg bajtów, zastosować przesunięcia bitowe, xor itd.

 

Ile obiektów jest spr?? 10, 100 , 200?? Może przy mini gierce to się sprawdzi ale przy na prawdę dużym projekcie nie ma sensu.. Co prawda można to odpowiednio zoptymalizować ale szkoda na to czasu.. Nie żeby to było tylko moje zdanie..
Bzdury. Dobrze, że napisałeś, że to tylko Twoje zdanie. ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

A czemu się ich słuchasz i bierzesz Dev-C++, które jest IDE starym, ubogim w możliwości i już nierozwijanym? Masz zamiar tworzyć gry pod windowsem, to bierz Visual C++ Express, a jak chcesz od razu rzucić się na wieloplatformowość to CodeBlocks.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności
Ja w VC++ zadnej biblioteki nie moge podczepic :/ wszytkie linkery, include itd. jest... ale nie dziala...
Bo nie umiesz. Do każdej biblioteki stworzonej dla systemu windows jest praktycznie zawsze instrukcja instalacji dla visuala, bo to najpopularniejszy kompilator c++ (i najlepszy dla windowsa).

 

Dobra Ranmus ściągne Visual C++.Truche to duże 500mb...
A w ogóle to skąd ściągasz i jaką wersję? tutaj masz wersję web install:

http://www.microsoft.com/express/download/#webInstall

 

Klikasz w zółtym bloku na napis download, ściągasz 3MB plik i w jego instalacji wybierasz interesujące Cię składniki. Tak czy siak wybierz MSDN Library Express (297 MB), to od razu będziesz miał referencję wielu funkcji itd. Do tego doinstaluj DARK GDK i możesz zacząć uczyć się tworzenia gier w c++:

http://www.microsoft.com/express/samples/GameCreators/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności
Podobny (według mnie) do GMa ale chyba gorszy jest "The games Factory"

 

To już lepiej zamiast TGF czy MMF skorzystać z bardzo podobnej DARMOWEJ OPEN SOURCE o nazwie Construct:

http://www.scirra.com/

 

Obejrzyj sobie screenshoty i przykłady (RTS, Strzelanka, klon GTA). Edytor ten obsługuje skrypty w pythonie, pixel shadery i takie tam inne bzdety. :)

 

Microsoft SQL server 2005 Expres Edition (55 mb)
Tego nie ściągaj.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo nie umiesz. Do każdej biblioteki stworzonej dla systemu windows jest praktycznie zawsze instrukcja instalacji dla visuala, bo to najpopularniejszy kompilator c++ (i najlepszy dla windowsa).

 

to mi pomoz :o

np z dark gdk... jak mi dasz ladna instrukcje jej instalacji (niby taka jaka powinna byc) to bede wdzieczny :)

 

A znacie jakieś forum o dev-c++ ??

 

nie szukaj o dev-c++... tylko ogolnie o c++ :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nauczcie

się

czytać

!

Po zwróceniu uwagi na słowo "programy" odpisał:

Dudek... w pewnym sensie to też programy:P (tzn kompilatory...)

Więc Crackkk-GM sam nie wiedział o czym pisze. Pomylił język programowania z kompilatorem. Tak więc, na początek sam naucz się czytać i łączyć fakty. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...