M1513Q Opublikowano 16 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2008 Witam chodzi mi o to, zeby gosc z mojego ganu (w grze xP ;p) podązal za mna jak ja gdzies pojde i zatrzymywal sie mniej wiecej jakies 10 pixeli odemnie, ale to nie jest takie konieczne, a i jeszcze zeby strzelaw do tego samego co ja w tym samym czasie PS. mam wersje niezarejestrowana więc sprite tego goscia jest w klatachach, a nie image_angle, chce zeby on obracal sie w ta strone co idzie z predk. 2 Kto pomoże jest w CREDITS'ACH!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 16 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2008 step: GML if (distance_to_object( hero ) > 10) mp_potential_step(hero.x,hero.y,5,true) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M1513Q Opublikowano 16 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2008 A jak zrobic zeby napszyklad w ich polu widzenia (np 250 pixeli) o jak zauważą obj_wrog to zaczynaja do niego strzelac?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 16 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2008 Musisz zrozumieć co oznacza kod. Wtedy dasz radę to sam napisać. Musisz sprawdzić dystans przy pomocy funkcji distance_to_object a następnie tworzyć pociski w jakichś odstępach czasu ( alarmy ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M1513Q Opublikowano 16 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2008 tamten wczesniejszy kod zrozumialem, a moglbys mi napisac ten na strzelanie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 16 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2008 Jezus, wystarczy poskładać to co napisałem - spróbuj sam, pomyśl! To ci naprawdę dużo da! Przeanalizuj kod. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 16 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2008 GML if (distance_to_object( obj_wrog ) < 250) { //komendy do strzelania } Strzelanie zrób sobie sam, chyba potrafisz? =D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M1513Q Opublikowano 16 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2008 A podobno to forum jest po to zeby pomagac a nie utrudniac..... EDIT: dzieki ;) PS. tamto bylo do Yody Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 16 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2008 GML STEP if (distance_to_object( obj_wrog ) < 250) { if alarm[0] = -1 { alarm[0]=20 } } ALARM0 instance_create(hero.x,hero.y,obj_pocisk); Obj_pocisk GML CREATE move_towards_point(obj_wrog.x,obj_wrog.y,2); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 16 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2008 A podobno to forum jest po to zeby pomagac a nie utrudniac..... Ale jak ci będziemy podkładać cały czas kod pod nos, to się niczego nie nauczysz. Przecież nie robię ci na złość, tylko mówię to z własnego doświadczenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamciog Opublikowano 16 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2008 Ale jak ci będziemy podkładać cały czas kod pod nos, to się niczego nie nauczysz. Przecież nie robię ci na złość, tylko mówię to z własnego doświadczenia. Tym razem wyjątkowo zgodzę się z Yodą. :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 16 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2008 Ja akurat mu dałem kod, żeby nas nie męczył. Ale najlepiej, tak jak Yoda powiedział, sam sie nauczył, albo zajrzał do helpa, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M1513Q Opublikowano 16 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2008 Nie działa...... Zrobi ktoś przykład?? był bym bardzo wdzięczny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 16 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2008 Dziwne, ale u mnie działa. Zmieniłeś hero na object herosa twojego? Wyskakuje jakiś błąd? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M1513Q Opublikowano 16 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2008 tak zmienilem, blad nie wyskakuje tylko poprostu nie dziala :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M1513Q Opublikowano 16 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2008 da mi ktos tego przyklad? Doublepost = warn. Życzę miłego dnia. Yoda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 16 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2008 Powiem tak, zrób se sam! Więcej będziesz potem umiał, a nie. Przeczytaj kilka kursów, bedziesz umiał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fervi (Skovv) Opublikowano 16 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2008 Zrób prostszą grę, albo cały czas się ucz, aż się nauczysz. Ja na dysku na laptopie mam z 30 przykładów gier, jednak tylko 2 zrobiłem (Catch the clown i Arkanoid), teraz robię PowerXware, i czuję, że za 50-100 lat będzie tak popularny jak Cedega (może dlatego, że Cedegi wtedy nie będzie ;]) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 16 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2008 teraz robię PowerXware, i czuję, że za 50-100 lat będzie tak popularny jak Cedega (może dlatego, że Cedegi wtedy nie będzie ;]) Hahahahah, tekst roku :w00t2: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M1513Q Opublikowano 17 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 ja zrobilem juz kika gier!!, chetnie bym wam je pokazal jak by mi sie dysk ni zepsul 5 dni temu..... i teraz mam wszystkiego 0 musze wszystko od zera robic... :( No pomuzcie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 ja zrobilem juz kika gier!!, chetnie bym wam je pokazal jak by mi sie dysk ni zepsul 5 dni temu..... i teraz mam wszystkiego 0 musze wszystko od zera robic... Hahaha, zwykłą wymówka. ZRÓB SE SAM, DAMNIT, BO POTEM NIE BEDZIESZ UMIAŁ TEGO ZROBIĆ, I ZNÓW BEDZIESZ PYTAŁ! Sorry za duże litery, ale mam dosyć go i jego wymówek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M1513Q Opublikowano 17 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 niżej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M1513Q Opublikowano 17 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 Wiem ze bede mial warn'a no ale trudno. Wywala mi taki blad: ___________________________________________ FATAL ERROR in action number 2 of Step Event for object obj_brother: COMPILATION ERROR in code action Error in code at line 9: instance_create(obj_brother.x,obj_brother.y,obj_pocisk); at position 2: Assignment operator expected. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 Dlaczego dałeś to w step? Samo instance_create nic nie da. Daj cały kod bo tu nie ma błędu. Spróbuj: GML STEP W STRZELAJACYM GOSCIU if distance_to_object(obj_wróg)<250 { instance_create(obj_brother.x,obj_brother.y,obj_pocisk); } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M1513Q Opublikowano 17 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 ale ja dalem to w strzelajacym gosciu a jesli ci chodzi o to zeby pocisk podazal za wrogiem to dalem do stepa, jakos tak bardziej logicznie mi sie wydaje xD EDIT: Bez Alarmów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 Bez alarmów to będzie ciągle strzelał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sirluki Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 Kiedyś robiłem nawet podobny przykład. Oprzyj się na tym: sciagnij! Co prawda jest pod zarejestrowana wersje, ale wystarczy usunac image_angle = direction i po problemie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się