hudy0070 Opublikowano 13 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 A więc mam coś takiego : Step: GML xx = mouse_x; yy = mouse_y; sp = 2; if mouse_check_button_released(mb_left) { move_towards_point(xx,yy,sp); if x = xx && y = yy { officer_o.speed = 0; } } if mouse_check_button_released(mb_right) { officer_o.speed = 0; } Draw: GML draw_sprite_ext(sprite_index,image_index,x,y,image_xscale,image_yscale,image_angle,image_blend,image_alpha); if (mouse_check_button(mb_left)) { draw_set_color(c_red); draw_line(x,y,xx,yy); } 1. Jak zrobić że dana jednostka ( tutaj akurat oficer ) miała by ileś tam ruchu np. 30 i jeżeli ta linia wyszłaby za to 30 to rysowała by się na inny kolor? 2. Jak nacisnę LPM to oficer idzie do danego miejsca ale gdy jest tam gdzie być powinien nie zatrzymuje się, co zrobić żeby się zatrzymał? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 13 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 2. Sorry za wcześniejsze, troszkę namieszałem. Podmień swój kod w step na ten: GML if mouse_check_button_pressed(mb_left) { xx = mouse_x; yy = mouse_y; } sp = 2; if mouse_check_button_released(mb_left) { move_towards_point(xx,yy,sp); if x = xx && y = yy { officer_o.speed = 0; } } if mouse_check_button_released(mb_right) { officer_o.speed = 0; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hudy0070 Opublikowano 13 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 Chcę aby się zatrzymał tam gdzie nacisnołem @Up to samo jak wcześniej idzie dalej nie zatrzymując się Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 13 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 Create: GML px = x; py = y; Global Left Pressed: GML px = mouse_x; py = mouse_y; Step: GML if (distance_to_point(px,py)+3<5) mp_potential_step(px,py,3,false); Tu masz na chodzenie, a co do tej ilości kroków to pokombinuj trochę ;) Na pewno Ci się uda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hudy0070 Opublikowano 13 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 Albo źle wpisałem albo nie działa teraz to się nawet nie porusza :) @Yoda to samo co wcześniej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 13 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 if (distance_to_point(px,py)>5) mp_potential_step(px,py,3,false); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hudy0070 Opublikowano 13 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 Dałem sobie radę skorzystałem z chodzenia z almory ;p a co do punktu pierwszego to nie wiktoś jak to zrobić? EDIT: co do punktu 1. mam tak Draw: GML draw_sprite_ext(sprite_index,image_index,x,y,image_xscale,image_yscale,image_angle,image_blend,image_alpha); if (mouse_check_button(mb_left)) { draw_set_color(merge_color(c_red,c_green,Max)); draw_line(x,y,xx,yy) } draw_text(10,10,'Ruch: '+string(Max)); problem w tym że dopiero jak mi się skończy Ruch(Max) to kolor zmienia się na czerwony a ja chcę żeby zielona linia była rysowana dotąd gdzie kończy się Max a dalej na czerwono Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 13 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 ja bym prosił aby s jeszcze raz to napisał, bo nic nie zrozumiałem. Może posłuż się ilustracją. ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hudy0070 Opublikowano 14 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2008 chodzi mi o coś takiego: jeżeli max = (jakaś liczba) to na zielono jest rysowany odcinek z tą liczbą a reszta na czerwono. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 14 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2008 Poczekaj chwilę, zaraz coś takiego zrobię :) EDIT: Draw: GML draw_sprite(sprite_index,image_index,x,y); draw_set_color(c_green); draw_line(x,y,x+lengthdir_x(40,point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y)),y+lengthdir_y(40,point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y))); draw_set_color(c_red); draw_line(x+lengthdir_x(40,point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y)),y+lengthdir_y(40,point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y)),mouse_x,mouse_y); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hudy0070 Opublikowano 14 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2008 Nie za bardzo to wyszło, niby drawuje tą linię i część jest zielona i część czerwona ale czerwona linia nie jest odpowiednikiem ruchu jest dużo przykrótka i jeżeli postać się porusza to ta zielona linia razem z nią, ale i tak dzięki za chęci :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się