lion Opublikowano 16 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2005 Witam! Tak sobie wpadłem na pomysł żeby napisać jakiś kursik dla początkujących, zamieszczę go tutaj, bo uważam, że nie jest on na poziomie aby zamieszczać go na GMClanie... Tak naprawde to nudzi mi się podczas burzy i z nudów napisze jakiś szajs ;) Dobra, teraz przejdźmy do samego kursu, przecież po tu wszedliście, aby go przeczytać chyba nie? Poziom kursu jest super, ekstra, bombastycznie niski, ale chyba dla n00bów się przyda. Właściwie to chciałbym, żeby na forum pisano kursy, nawet zwykli userzy. Nooo, ale przecież mieliśmy się zajmować kursem... Echhh... Zaczynamy od naszego ludzika, tworzymy Object ludek, a w nim event Create, a w tym evencie kod: speed=5; //prędkość z jaką poruszany jest ludek Teraz robimy event step, a w nim znów kod: iii=instance_nearest(x,y,waypoint); direction=point_direction(x,y,iii.x,iii.y); Teraz stwórzmy Object o nazwie waypoint, będzie to przedmiot, czy jak tam to sobie nazwiecie, za którym nasz ludek będzie podążać. Na początku możemu sobie ustawić czy będzie on widoczny, czy też nie (zaznaczyć/odznaczć Visible). Zajmiemy się teraz kodem i klockami (fajnie brzmi, nie?xD). Stwórzmy event Alarm 0, a w nim dajmy klocek Jump to the start position. Teraz tworzymy kolizję z naszym ludkiem, a w kolizji ustawiamy klocek Jump to a given position i ustawiamy x: -10000 oraz y: -10000. Wrzucamy kolejny klocek, a będzie nim Set alarm, ustawiamy w nim number of steps na 50 i wybieramy alarm 0. Pozostało już tylko dać room i porozmieszczać pare waypointów, dać ludka i odpalić giere, w efekcie czego mamy ludka chodzącego podążającego za waypointami. Wiem że teraz mnie zjedziecie, dlatego że pisze taki szajs, ale musiałem się czymś zająć. Bo z nudów pie*dolca dostawałem :) See yaa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 16 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2005 Jak tak nie masz co robić to mogę cię wkręcić do redakcji AAGM :D . We wrześniu odrodzenie i wszyscy redaktorzy robią arty :D . A jeżeli chodzi o kursik, to całkiem fajny, nie wiem czemu go nie dałeś na GMCLAN. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lion Opublikowano 16 Lipca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2005 Potrafie lepsze rzeczy pisać :) Ten pisałem tylko i wyłącznie z nudów... A co do redakcji aagm, to jeżeli nowa wersja będzie lepsza od poprzednich to chętnie, mógłbym nawet pomóc przy CMS'ie bo widze że piszecie własny... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 16 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2005 Patrze na to co ja napisałem i na to co ty napisałeś. Myślę że niepotrzebnie się rozpisałem :D Kto by tyle tego czytał :] Ok życze powodzenia ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzyhu1111 Opublikowano 16 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2005 Eh lion to co tam napisałeśta ja nic nie rozumiem jestem początkujący(żart) Ej chyba zaczynam sięuczyćrobićw GMie :D Tylko powiedzcie od czego zacząć :blink: czy od klocków czy od kodu ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lion Opublikowano 16 Lipca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2005 Klocki, zgłoś się na gg: 1164343 to Ci wytłumaczę o co chodzi w tym kursie i naucze podstaw P.S-nie sądziłem że komus ten szajs sie przyda xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vardi Opublikowano 16 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2005 Eh lion to co tam napisałeśta ja nic nie rozumiem jestem początkujący(żart) Ej chyba zaczynam sięuczyćrobićw GMie :D Tylko powiedzcie od czego zacząć :blink: czy od klocków czy od kodu ?? <{POST_SNAPBACK}> Od klocków zacznij, jak coś to pytaj na forum chętnie wszyscy pomożemy. :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 17 Lipca 2005 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2005 jest iii=instance_nearest(x,y,waypoint); direction=point_direction(x,y,iii.x,iii.y); a powinno być: iii=instance_nearest(x,y,waypoint); if instance_exists(iii) then direction=point_direction(x,y,iii.x,iii.y); tak na wszelki wypadek warto przewidzieć nietypowe zachowanie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Firemark Opublikowano 17 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2005 ...,a jak sie nie destrctuje? ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lion Opublikowano 17 Lipca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2005 Dla mnie działa z moim kodem :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Firemark Opublikowano 18 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2005 GDyskowi o to chodziło,że wyłonie eorrora gdy obiektu nie będzie 'iii' .Ino to :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się