Cora Wind Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 Może mi ktoś zrobić przykład czarów jak w tibi? Tzn Że mam konsole do wpisywania po wpisaniu odpowiedniego czaru np postać strzela Za pomoc moge komuś porobić grafiki do gry lub cos : d Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pasterz Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 Ktoś już robił przykład rozmów w tibi. Wystarczy go trochę zmodyfikować. ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cora Wind Opublikowano 26 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 Mógł byś podać linka? nie umię znaleść :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaistlinBlackRobe Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 Mógł byś podać linka? nie umię znaleść :/ Masz zmienną keyboard string, która zapamiętuje wszystkie wpisane charactery(litery) z uwzględnieniem backspace, space, shift. Enterem sprawdzaj wartość keyboard stringa, potem go czyść za pomocą: GML keyboard_string=""; Przecież to żadna filozofia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cora Wind Opublikowano 26 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 A widać jak wpisuje? gdzie można ustawić pozycje? ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaistlinBlackRobe Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 A widać jak wpisuje? gdzie można ustawić pozycje? ;/ GML draw_text(poziomo,pionowo,keyboard_string); poziomo - x na którym rysuje pionowo - y na którym rysuje Dotyczy to lewego górnego rogu tekstu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cora Wind Opublikowano 26 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 Nie umię tego kodu zmodyfikować :/ że po napisaniu np adori jest jakaś akcja ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ddusia94 Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 CREATE: GML keyboard_string=""; STEP: GML if keyboard_string="czar" { if keyboard_check(vk_enter) { object.hp += 20 object.mp -= 20 keyboard_string="" } } // mozesz kopiowac i zrobic wiecej czarow;] DRAW: GML draw_text(10,10,keyboard_string) Tworzysz nowy objekt i dajesz to tam umieszczasz w roomie i koniec ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Solmis Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 Lol... :boxed: STEP: GML if keyboard_check_pressed(vk_enter) && keyboard_string == "adori" { // akcja } Albo... GML if keyboard_check_pressed(vk_enter) { if keyboard_string == "adori" { // akcja } } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cora Wind Opublikowano 26 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 Dzięki pusia, jesteś krócej na forum a znasz się lepiej odemnie :D jak będziesz potrzebowała jakomś jakąś grafike to napisz na gg :D "7016288". L.O.L !!! Ortografia sie kłania! PsichiX Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shockah Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 GML //STEP if keyboard_check_pressed(vk_enter) then { switch (keyboard_string) { case "adori": akcja1(); akcja2(); break; default: break; } keyboard_string = ""; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaistlinBlackRobe Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 Ehh. Nie łatwiej i poręczniej(szczególnie przy dużej ilości czarów): GML if keyboard_check_pressed(vk_enter) { switch(keyboard_string) { case 'czar': blabla; break; case 'czar2': blablablabla; break; }; keyboard_string=''; }; Noi oczywiście step. @up: Noż kurde szybszy. Ale przed klamrami {} nie stawiamy then. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cora Wind Opublikowano 26 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 ojj ale to wszystko po naciśnięciu klawisza Enter?! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shockah Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 @2UP: Ja się tak nauczyłem. Tak czy siak - działa. @UP: Tak, po naciśnięciu Entera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord Marcelot Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 GML if keyboard_check_pressed(vk_enter) Czytanie ze zrozumieniem <_< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Solmis Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 ojj ale to wszystko po naciśnięciu klawisza Enter?! No a po czym? o0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cora Wind Opublikowano 26 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 ohh ja chce żebym nie musiał naciskać żadnego klawisza ;/ ale klawisz enter naciskam dopiero po wpisaniu? czy żeby wpisać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaistlinBlackRobe Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 ohh ja chce żebym nie musiał naciskać żadnego klawisza ;/ ale klawisz enter naciskam dopiero po wpisaniu? czy żeby wpisać? Po wpisaniu. Jeżeli chcesz bez entera to pomiń warunek if keyboard_check_pressed(vk_enter) i rownoległe mu klamry. Wtedy przy zgodności tekstu będzie automatycznie rzucać czar. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cora Wind Opublikowano 26 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 aa dzięki o to mi chodziło że po wpisaniu czaru :D Dzięki all Jeśli będziecie potrzebowali jakomś grafike piszcie na gg :D Edit!! Aa jeszcze coś , ma ktoś kod na przypisywanie tekstu do klawiszy?! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shockah Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 Po wpisaniu. Jeżeli chcesz bez entera to pomiń warunek if keyboard_check_pressed(vk_enter) i rownoległe mu klamry. Wtedy przy zgodności tekstu będzie automatycznie rzucać czar. Nie da rady wtedy wpisać. Ciągle będzie się wykonywał kod keyboard_string = "";. GML //STEP switch (keyboard_string) { case "adori": akcja1(); akcja2(); keyboard_string = ""; break; default: break; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaistlinBlackRobe Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 Aa jeszcze coś , ma ktoś kod na przypisywanie tekstu do klawiszy?! No przecież wszystko sprowadza się do tego, że masz keyboard_string, który pamięta te klawisze(chyba, że go wyczyścisz). Aha. I zrób jak shocker napisał, bo rzeczywiście by się non stop czyściło(po usunięciu warunku). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cora Wind Opublikowano 26 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 No przecież wszystko sprowadza się do tego, że masz keyboard_string, który pamięta te klawisze(chyba, że go wyczyścisz). A mógł byś mi napisać kod ;/ ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Solmis Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 @up: w CREATE: GML hotkey_f1 = "adori"; hotkey_f2 = "adori gran"; w STEP: GML if keyboard_check_pressed(vk_f1) { keyboard_string = hotkey_f1; } else if keyboard_check_pressed(vk_f2) { keyboard_string = hotkey_f2; } albo GML if keyboard_check_pressed(vk_f1) { keyboard_string = hotkey_f1; keyboard_key_press(vk_enter); // bez naciskania enter } else if keyboard_check_pressed(vk_f2) { keyboard_string = hotkey_f2; keyboard_key_press(vk_enter); // bez naciskania enter } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cora Wind Opublikowano 26 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 Solmis dziękuje :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamciog Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 Dzięki pusia, jesteś krócej na forum a znasz się lepiej odemnie :D jak będziesz potrzebowała jakomś grafike to napisz na gg :D "7016288". Pusi chcesz robić grafiki? Przecież ona jest grafikiem teamu 2D Games Interactive. :huh: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muximan Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 mam problem...taki: mam 50 hp i 100 many gdy wpisuje exura vita to dodaje mi do 100 hp ale ja niechce zeby juz wiecej dodawalo nic 100hp jak to zrobic "? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bixon Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 No to dodaj warunek, że zmienna hp nie może być większa jak np. 100. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 if ( hp > 100 ) hp = 100; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cora Wind Opublikowano 26 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 aa jak jeszcze zrobić że jak wpisze zły czar i nacisne enter to się kasuje tekst? aa i jeszcze podążał za ekranem też :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hudy0070 Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 żeby podąrzał za ekranem przypisz zamiast x i y view_xview i view_yview chyba jakoś tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się