Skocz do zawartości

Czary jak w Tibi.


Rekomendowane odpowiedzi

Mógł byś podać linka? nie umię znaleść :/

Masz zmienną keyboard string, która zapamiętuje wszystkie wpisane charactery(litery) z uwzględnieniem backspace, space, shift.

Enterem sprawdzaj wartość keyboard stringa, potem go czyść za pomocą:

GML
keyboard_string="";

Przecież to żadna filozofia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CREATE:

GML
keyboard_string="";

STEP:

GML
if keyboard_string="czar"

{

if keyboard_check(vk_enter)

{

object.hp += 20

object.mp -= 20

keyboard_string=""

}

}

// mozesz kopiowac i zrobic wiecej czarow;]

DRAW:

GML
draw_text(10,10,keyboard_string)

Tworzysz nowy objekt i dajesz to tam umieszczasz w roomie i koniec ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ehh. Nie łatwiej i poręczniej(szczególnie przy dużej ilości czarów):

GML
if keyboard_check_pressed(vk_enter)

{

switch(keyboard_string)

{

case 'czar': blabla; break;

case 'czar2': blablablabla; break;

};

keyboard_string='';

};

Noi oczywiście step.

@up: Noż kurde szybszy. Ale przed klamrami {} nie stawiamy then.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ohh ja chce żebym nie musiał naciskać żadnego klawisza ;/

ale klawisz enter naciskam dopiero po wpisaniu? czy żeby wpisać?

Po wpisaniu. Jeżeli chcesz bez entera to pomiń warunek if keyboard_check_pressed(vk_enter) i rownoległe mu klamry. Wtedy przy zgodności tekstu będzie automatycznie rzucać czar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wpisaniu. Jeżeli chcesz bez entera to pomiń warunek if keyboard_check_pressed(vk_enter) i rownoległe mu klamry. Wtedy przy zgodności tekstu będzie automatycznie rzucać czar.

Nie da rady wtedy wpisać. Ciągle będzie się wykonywał kod keyboard_string = "";.

 

GML
//STEP

switch (keyboard_string)

{

case "adori": akcja1(); akcja2(); keyboard_string = ""; break;

default: break;

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aa jeszcze coś , ma ktoś kod na przypisywanie tekstu do klawiszy?!

No przecież wszystko sprowadza się do tego, że masz keyboard_string, który pamięta te klawisze(chyba, że go wyczyścisz). Aha. I zrób jak shocker napisał, bo rzeczywiście by się non stop czyściło(po usunięciu warunku).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@up:

 

w CREATE:

 

GML
hotkey_f1 = "adori";

hotkey_f2 = "adori gran";

 

w STEP:

 

GML
if keyboard_check_pressed(vk_f1)

{

keyboard_string = hotkey_f1;

}

else if keyboard_check_pressed(vk_f2)

{

keyboard_string = hotkey_f2;

}

 

albo

 

GML
if keyboard_check_pressed(vk_f1)

{

keyboard_string = hotkey_f1;

keyboard_key_press(vk_enter); // bez naciskania enter

}

else if keyboard_check_pressed(vk_f2)

{

keyboard_string = hotkey_f2;

keyboard_key_press(vk_enter); // bez naciskania enter

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...