SirSyriusz Opublikowano 19 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2008 Hej, Czy da się zrobić tak aby niektóre obiekty miały grupę np. czołgi i aby np. obj_pocisk przy kolizji z obiektem z grupy czołgi ten obiekt z grupy wykonał akcję (np Live -=10)?? Nie musiałbym dodawać po kilkadziesiąt kolizji dla każdej broni z każdym obiektem.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
copoconaco Opublikowano 19 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2008 robisz obiekt, dajmy na to: "enemy_par" i kazdemu obiektowi ktory jest przciwnikiem w koleczku wbijasz obiekt nadrzedny ("rodzica"): Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 19 Lutego 2008 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2008 A spróbowałeś czy sie da ? Jeżeli to dobrze rozplanujesz, oczywiście, że się da. Pamiętaj tylko, że jeżeli ustawisz w obiekcie rodzicu jakąś akcję (np. kolizję), to wstawienie czegokolwiek w obiekcie - dziecku w tym zdarzeniu, anuluje tamte. Zatem najlepiej było by u każdego przeciwnika dać w create np. zmienną utrata_energii, która ustalała by ile energii tracić a w zdarzeniu kolizji obiektu rodzica dać health-=utrata_energii (oczywiście rodzic też musi mieć zmienną utrata_energi, najlepiej ustawioną na 0). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SirSyriusz Opublikowano 19 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2008 Chyba źle się zrozumieliśmy :/ albo to ja źle rozumiem. Chodziło mi o to abym mógł nadać obiektom daną grupę i posługiwać się nią jak obiektem. Inaczej: czy mogę wykrywać kolizję z zmienną? tzn. z obiektami o danej zmiennej? np. w obiekcie pocisk kolizja(czołgi).... a nie tworzyć rodziców. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
copoconaco Opublikowano 19 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2008 dajmy na to ze masz 100 obiektow czolgi: czolg1, czolg2 itd... robisz obiekt czolg_par wszystkim czolgom od 1 do 100 w parrent ustawiasz czolg_par i teraz gdy ustalasz kolizje pocisku z czolgami nie ustawiasz osobnych kolizji ze wszystkimi obiektami czolg 1-100 tylko dajesz event kolizja z czolg_par... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SirSyriusz Opublikowano 19 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2008 OK już kapuje. Co prawda nie tak to wygląda jak chciałem ale spełnia moje oczekiwania chwilowo, ale chciałbym też aby można by było zrobić więcej takich skrótów i dla np drużyny, ale to można sobie poradzić z zmiennymi [chyba :P]. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
copoconaco Opublikowano 19 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2008 nie dam glowy ale chyba da sie zrobic parrenty w parrentach: wrogowie_par jest parrentem czolgi_par, czolgi_par jest parrentem wszystkich czolgow ale tez wrogowie_par jest parrentem dla piechota_par ktory jest parrentem dla wszystkich obiektow BP_Piechota Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SirSyriusz Opublikowano 19 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2008 W sumie ten problem polega tylko na tym że nie wiem jak zrobić aby ally tego kto stworzył pocisk rozróżniał z tym który obrywa. miałem zależność w pocisku GML if ally_creator <> ally_dmg Live -=10 Ale nie mogę zrobić tak aby ally_creator pobierał z tego co go stworzył a ally_dmg od tego z którym koliduje Tutaj najwyżej pech ale jak zrobić inteligencję [w późniejszych rts-ah] i kontrole, bez tworzenia kopii dla każdej z drużyny.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
copoconaco Opublikowano 19 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2008 nie bardzo wiem o co ci chodzi... chcesz zrobic jeden obiekt pocisk ktory bedzie obslogiwal wszystkie obiekty strzelajace, roznych typow i roznych stron konfliktu? mozesz chyba zrobic cos takiego: tworzenie pocisku: GML strzelam=instance_create(x,y,obj_pocisk); // zmienna "strzelam" przyjmuje wartosc id nowo utworzonego objektu obj_pocisk strzelam.kto_mnie_wystrzelil=1 // tworzy dla obiektu o id przechowywanym w "strzelam" zmienna "kto_mnie_wystrzelil" i przypisuje jej jakas wartosc dzieki ktorej bedzie mozna sprawdzic kto utworzyl ten obiekt mozna by w ten sposob sprawdzac kolizje obiektu obj_pocisk najpierw sprawdzajac zmienna kto_mnie_wystrzelil switchem czy if-ami nie wiem czy o to ci chodzi ja jestem jednak przeciw komplikowaniu tego co proste, nie lepiej kazdej grupie obiektow robic osobne pociski? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się