Nirvan Opublikowano 17 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2008 Muszę zrobić coś takiego że gdy jeden obiekt jest w powierzu to drogi obiekt zmienia sprajta . Czy da się jakoś zastąpić taki skrypt ? GML if ( player.place_free( x, y + 1 ) ) sprite_index= ( charjump ); else { if( player.speedH = 0 ) sprite_index = ( charsop ); else sprite_index = ( charmove ); } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nikas Opublikowano 17 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2008 prościzna,użyj zmiennych :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kryniak Opublikowano 17 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2008 GML var i,ins; for (i=0;i<instance_number(obiekt);i+=1) { ins=instance_find(obiekt,i); if (ins.kolor==$FF0000 && place_free(ins.x,ins.y+1,o_block)) ins.sprite_index=charjump; else { if (ins.hspeed==0) ins.sprite_index=charsop; else ins.sprite_index=charmove; } } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nirvan Opublikowano 17 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2008 GML var i,ins; for (i=0;i<instance_number(obiekt);i+=1) { ins=instance_find(obiekt,i); if (ins.kolor==$FF0000 && place_free(ins.x,ins.y+1,o_block)) ins.sprite_index=charjump; else { if (ins.hspeed==0) ins.sprite_index=charsop; else ins.sprite_index=charmove; } } Co to jest to kolor==$FF0000 , co zamiast tego wstawić ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kryniak Opublikowano 17 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2008 Co to jest to kolor==$FF0000 , co zamiast tego wstawić ? No bo zamotałeś z tymi tagami i źle mi się zainterpretowało :P. GML var i,ins; for (i=0;i<instance_number(obiekt);i+=1) { ins=instance_find(obiekt,i); if (place_free(ins.x,ins.y+1,o_block)) ins.sprite_index=charjump; else { if (ins.hspeed==0) ins.sprite_index=charsop; else ins.sprite_index=charmove; } } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 17 Lutego 2008 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2008 To ja poprawiłem 1 post :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kryniak Opublikowano 17 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2008 A potem wszyscy mają do mnie pretensje co ja tam wstawiałem ;]. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nirvan Opublikowano 18 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2008 No bo zamotałeś z tymi tagami i źle mi się zainterpretowało :P. GML var i,ins; for (i=0;i<instance_number(obiekt);i+=1) { ins=instance_find(obiekt,i); if (place_free(ins.x,ins.y+1,o_block)) ins.sprite_index=charjump; else { if (ins.hspeed==0) ins.sprite_index=charsop; else ins.sprite_index=charmove; } } A zamiast tego 0_bloc co powinno być? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kryniak Opublikowano 18 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2008 Ech, pomyłka :P. Zamień to na place_free(ins.x,ins.y); :). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nirvan Opublikowano 18 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2008 Ech, pomyłka :P. Zamień to na place_free(ins.x,ins.y); :). Teraz taki błąd wyskakuje : ERROR at line 5 pos 54. Symbol , or ) expected A mam tak : if (place_free(ins.x,ins.y+1,place_free(ins.x,ins.y);)) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 18 Lutego 2008 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2008 Nom a skąd tam trzeci argument wszedł do place_free, który zresztą jest kolejnym place_free ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kryniak Opublikowano 18 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2008 Teraz taki błąd wyskakuje : ERROR at line 5 pos 54. Symbol , or ) expected A mam tak : if (place_free(ins.x,ins.y+1,place_free(ins.x,ins.y);)) Skasuj ten średnik, to po pierwsze, a po drugie na jakiego grzyba 3 argumenty? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nirvan Opublikowano 18 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2008 Teraz się nic nie zmieniło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kryniak Opublikowano 18 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2008 GML var i,ins; for (i=0;i<instance_number(obiekt);i+=1) { ins=instance_find(obiekt,i); if (place_free(ins.x,ins.y+1)) ins.sprite_index=charjump; else { if (ins.hspeed==0) ins.sprite_index=charsop; else ins.sprite_index=charmove; } } Gee? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nirvan Opublikowano 18 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2008 var i,ins; for (i=0;i<instance_number(obiekt);i+=1) { ins=instance_find(obiekt,i); if (place_free(ins.x,ins.y+1)) ins.sprite_index=charjump; else { if (ins.hspeed==0) ins.sprite_index=charsop; else ins.sprite_index=charmove; } } Gee? Znowu nic sie nie zmienilo . GML var i,ins; for (i=0;i<instance_number(obiekt1);i+=1) { ins=instance_find(obiekt2,i); if (place_free(ins.x,ins.y+1)) ins.sprite_index=charjump; else { if (ins.hspeed==0) ins.sprite_index=charsop; else ins.sprite_index=charmove; } } Mam tak . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 18 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2008 for (i=0;i<instance_number(Gracz);i+=1) { ins=instance_find(char,i); A może by tak: for (i=0;i<instance_number(Gracz);i+=1) { ins=instance_find(Gracz,i); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nirvan Opublikowano 18 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2008 A może by tak: Wtedy obydwa obiekty mają ten sam sprajt. EDIT: znaczy sie nie ten sam lecz jeden z tych wymienionych w skrypcie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kryniak Opublikowano 18 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2008 Wtedy obydwa obiekty mają ten sam sprajt. EDIT: znaczy sie nie ten sam lecz jeden z tych wymienionych w skrypcie . No to może powiedz, co jest, a nie mówisz, że nic to nie robi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nirvan Opublikowano 18 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2008 No to może powiedz, co jest, a nie mówisz, że nic to nie robi. Spisać wszystkie skrypty z obydwu obiektów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kryniak Opublikowano 18 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2008 No możesz, ale czy wyskakuje jakiś błąd? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nirvan Opublikowano 19 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2008 No możesz, ale czy wyskakuje jakiś błąd? Nie wyskakuje , a tak ogólnie to wziąłem skrypty z przykładu "ruch platformowy" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darlix Opublikowano 19 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2008 a mógłby mi ktoś podać algorytm sztucznej inteligencji wroga (podobnej jak w soldacie...)? :jezor: :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kryniak Opublikowano 19 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2008 Może chcesz kod źródłowy Tibii? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darlix Opublikowano 19 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2008 no jakbyś mógł to poprosze... :P :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nirvan Opublikowano 19 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2008 Najlepiej jakby ktoś napisałby ten przyład z tymi animacjami . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nirvan Opublikowano 20 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2008 Ok ,zrobiłem inaczej , w obiekcie gracza dałem osobny skrypt w którym napisałem to samo co w poprzednim tylko do sprite_index na początek dodalem char. i dziala :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się