Skocz do zawartości

pk100

Użytkownicy
  • Postów

    38
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    3

Ostatnia wygrana pk100 w dniu 27 Maja

Użytkownicy przyznają pk100 punkty reputacji!

O pk100

  • Urodziny 17.12.1978

O mnie

Osiągnięcia pk100

  1. Tytuł: Orbital Patrol - Demo Gatunek: top-down space arcade Opis: Gra zręcznościowa z widokiem top-down: sterujemy statkiem transportowym w małym układzie planetarnym. W demie jest kilka zadań do wykonania, podstawową sprawą jest zmaganie się z działaniem grawitacji, trzeba rozważnie manewrować bo paliwo szybko ubywa! Download: demo opublikowanie na GX.games: https://gx.games/pl/games/7u8y9f/orbital-patrol-demo/ Autorzy: programowanie, grafika, muzyka i sfx: Przemysław Kępa Silnik gry: GameMaker Screeny:
  2. Prace idą po woli do przodu, kolejna wersja, dodane sporo rzeczy. Statek ma już pełne sterowanie z silnikami manewrowymi w każdym kierunku. Jest otwierana ładownia, żeby coś złapać musi być otwarta. W ładowni są dwa sloty na ładunek, można je przełączać i spacją wystrzeliwać zawartość - miny, satelitę, z czasem dojdą inne rzeczy. Satelitę można złapać do ładowni i potem polecieć i umieścić na orbicie innej planety czy gwiazdy. Dodane są już ikony systemów, radar i status to na razie szablony. Póki co systemy odpalane są z klawiatury ale dodam możliwość włączania ikon systemów również myszą. W planach sporo rzeczy jeszcze do zrobienia, zobaczę co uda się zrobić i jak je zrealizować. Demo na GX do testowania: https://gx.games/pl/games/7u8y9f/orbital-patrol-demo/tracks/590c8654-ca98-497d-90a9-7ee6f3e8a0ae/
  3. Poprawiłem link powyżej do nowszej wersji i na GX bo linki do Dropboxa straszą wirusami. Doszło trochę poprawek: statek startuje teraz na orbicie Planety 2, trzeba złapać paliwo i dotrzeć do Planety 3, wejść na orbitę i uważając na asteroidy wylądować na stacji gdzie uzupełnimy zapas min. Asteroid jest teraz więcej więc można popróbować je powysadzać uwalniając odpowiednio miny z ładowni. Ogólnie w zamyśle miałem taki plan by zrobić kilka poziomów do przejścia. W każdym byłoby coś innego do zrobienia z odpowiednio coraz większym poziomem trudności.
  4. Demko projektu o którym już tu wspominałem: Orbital Patrol - kto ma chęć spróbować lądowania na stacji? https://gx.games/games/7u8y9f/orbital-patrol-demo/tracks/590c8654-ca98-497d-90a9-7ee6f3e8a0ae/ Taka zabawa z grawitacją, można sobie polatać, spróbować wylądować na stacji - statek musi mieć podobny kierunek i prędkość jak stacja (jest mały margines), wtedy jak będzie nad lądowiskiem to stacja zapali się na zielono, klawisz L uruchamia procedurę lądowania. Po wylądowaniu L uruchamia procedurę startu. Stacja uzupełnia paliwo i miny. Operując odpowiednio prędkością i kierunkiem lotu można wchodzić na orbity, system ma 3 planety, jedną z księżycem oraz gwiazdę, wlatując w koronę gwiazdy można zatankować byle nie wyrżnąć w gwiazdę bo będzie koniec :D. Generalnie trzeba uważać na paliwo i prędkość, oszczędnie operować silnikiem głównym, rozrzucone jest trochę zbiorników z paliwem do zebrania na orbitach, dałem też na próbę na orbicie Planety 3 dwie asteroidy - można je spróbować zniszczyć uwalniając z ładowni miny. Nie dawałem ograniczenia prędkości - do póki jest paliwo można rozpędzać statek ale jak się nie zostawi tyle samo paliwa na hamowanie albo wypali wszystko to wiadomo co będzie...
  5. Fajne, przypominają mi się stare dobre czasy, amigowe moduły i strzelanki kosmiczne w stylu Galaga
  6. Przeglądając materiały jakie stworzyłem na potrzeby przygodówki sci-fi pomyślałem, że zrobię mały eksperyment. Mam zrobione ok. 20 lokacji statku transportowego, na kilku z tych lokacji składałem demo Theta Caedis. Spróbowałem "uruchomić" maszynownię statku i zrobiłem takie małe demo pokazujące działającą centralę maszynowni i pracujący rdzeń reaktora napędu wraz z efektami dźwiękowymi:
  7. Jakby "Shift" trafił jako kolejna opcja do menu Obrazy tam gdzie już są "Odbicie lustrzane" i "Przerzuć" razem z możliwością wyboru "wszystkie ramki/wybrane ramki" oraz okienkiem wyboru przesunięcia w px w pionie/poziomie to byłoby super. Tam też powinna trafić opcja rotacji o dowolny kąt i właściwie temat narzędzi z Transform byłby kompletny.
  8. To dobra wiadomość. Opcje jakie były w Transform: Shift, Mirror/Flip, Rotate, Scale, Skew, Resize Canvas, Stretch, Trim.
  9. Dzięki, u mnie klimat retro to norma, mam już swoje lata, w takich też klimatach lubię tworzyć. Chętnie bym ruszył jakiś tego typu projekt od zera ale nie sam - jak znajdzie się ktoś chętny kto też lubi retro i da radę poskładać taką grę oraz wyeksportować ją na różne platformy to możemy podziałać, zamiast walczyć ze wszystkim zajmę się oprawą graficzno-dźwiękową, w takim układzie jakieś grywalne demo jest do zrobienia w kilka miesięcy a nie kilka lat
  10. Powinni przywrócić moim zdaniem wszystkie opcje które były w 1.4 w menu Sprite Editor: Transform, Images i Animation. Genialne narzędzia, taki Shift którego można używać globalnie na całej animacji albo tylko w wybranych klatkach tak jak zresztą pozostałych funkcji czy nieodzowny Set Alpha from file, doskonałe narzędzie do wycinania sprajtów z renderów 3d przy pomocy masek.
  11. Wrzucam w pakiecie przegląd mojej twórczości w GM. Było tych projekcików trochę i czasu sporo już minęło od pierwszej gry stworzonej w GM8. Tytuł: Astro-Gather: Planetary Rings Gatunek: kosmiczna strzelanka 2D Opis: opis gry pod filmem, to pierwsza zrobiona przeze mnie gra, jeszcze w GM8 Programowanie: Przemysław Kępa, GM8 Fabuła: Przemysław Kępa, Jakub Dziembaj Grafika: Przemysław Kępa, Jakub Dziembaj Muzyka i dźwięki: Przemysław Kępa Film: https://www.youtube.com/watch?v=YRnyVypnmx4 ---------- Tytuł: Astro-Gather: Moon 2560 Gatunek: kosmiczna strzelanka 2D Opis: opis gry pod filmem, demo kolejnej części Astro-Gather Programowanie: Przemysław Kępa, GMS1.4 Fabuła: Przemysław Kępa, Jakub Dziembaj Grafika: Przemysław Kępa Muzyka i dźwięki: Przemysław Kępa Film: https://www.youtube.com/watch?v=XwIGu_tXdjs ---------- Tytuł: Na Mokradłach – Demo Gatunek: Demo animacji wody i zmian pór dnia z efektami dźwiękowymi przyrody Opis: opis dema pod filmem Programowanie: Przemysław Kępa, GMS1.4 Fabuła: Przemysław Kępa Grafika: Przemysław Kępa Efekty dźwiękowe: Przemysław Kępa Film: https://www.youtube.com/watch?v=JsPXZaJD-Oc --------- Tytuł: Dark Swamps Demo 1 i 2 Gatunek: dark rpg, oldschool 2D Opis: opis gry pod filmem Programowanie: Przemysław Kępa, GMS1.4 Fabuła: Przemysław Kępa Grafika: Przemysław Kępa Muzyka i dźwięki: Przemysław Kępa Filmy: https://www.youtube.com/watch?v=p0HRGiPnEJw https://www.youtube.com/watch?v=M3sqMgAXCjA ---------- Tytuł: Przygodówka 2D Demo Gatunek: action-adventure 2D Opis: opis gry pod filmem Programowanie: Przemysław Kępa, GMS1.4 Fabuła: Przemysław Kępa Grafika: Przemysław Kępa Muzyka i dźwięki: Przemysław Kępa Filmy: https://www.youtube.com/watch?v=EYn8VZETXbE ---------- Tytuł: Theta Caedis, Demo Gatunek: Przygodówka Sci-fi, oldchool 2D Opis: opis gry pod filmem Programowanie: Przemysław Kępa, GMS1.4 Aktor: Jakub Dziembaj Fabuła: Paweł Królak Grafika: Przemysław Kępa, Ariel Owczarek Muzyka i dźwięki: Przemysław Kępa Filmy: https://www.youtube.com/watch?v=MtxcU2qYk7s
  12. Przyzwyczajenie od lat i wygoda pracy, siadam do 1.4 i tworzę, siadam do 2.x i odechciewa mi się. Rozumiem, że do nowego wyglądu programu można się w końcu przyzwyczaić ale jak nie ma w nim rzeczy które robiły robotę w 1.4 czyli wszystkich funkcji edytora graficznego to kto robił dużo animacji postaci i pojazdów oraz wycinał maską wie o czym mowa. Na razie na moje potrzeby 1.4 mi wystarcza i nie zniechęca do tworzenia. Może kiedyś podejdę na nowo do 2.x
  13. Witajcie po dłuższej przerwie! Przez kilka lat bawiłem się w wolnym czasie w tworzenie efektów dźwiękowych i sprzedawanie ich na AudioJungle, czas jednak leci, markety takie jak AJ się skończyły i można było zająć się innymi projektami. Próba powrotu do GMa, wciąż na 1.4 - taki projekcik chodził mi po głowie, roboczy tytuł Orbital Patrol, opis pod filmem: Przy okazji na playliście są inne moje projekty z dawniejszych czasów. Mam jeszcze pytanie do osób co są na bieżąco w temacie: co się stało z polskim amatorskim game-devem? Wszystkie fora jakie pamiętam pozdychały, ogłaszało się tam sporo osób szukających współpracy itp. Gdzie teraz takich ludzi szukać gdybym chciał stworzyć jakiś konkretny projekt?
  14. pk100

    THETA CAEDIS

    Animacje: im więcej klatek się wytnie tym płynniejszy ruch choć oczywiście wymaga to dużo roboty no i odbija się na wadze każdej sekwencji. Przy ograniczonych możliwościach przerobowych trzeba szukać kompromisu. Klawesyn: mały warsztat w garażu, trochę wiedzy i zdjęć z internetu, potem kilka lat dłubania i modelarskiej roboty. A przed tym wszystkim zakup drewna, im dłużej poleży tym lepiej :) Ale bez małej stolarni to szaleństwo podejmować się czegoś takiego, da się ale kosztem naprawdę mozolnej pracy, szczególnie przy klawiaturze.
  15. pk100

    THETA CAEDIS

    Co nas skłoniło do starych klimatów? Pewnie sentyment do tamtych czasów a to z racji naszego wieku, tylko grafik który nam pomagał trochę przy projekcie jest poniżej 30 roku życia ;) Obraz na filmach jest zdegradowany, zgrywany był w avi, potem zgrany na mp4, potem wrzucony na YT. Czysty zrzut z dema wygląda tak: https://www.dropbox.com/s/xy7ofbpb1ugngoe/T...kran_5.jpg?dl=0 Pierwotnie planowaliśmy dużą pikselizację ale za bardzo uciekały detale na klatkach postaci. No jakbym miał pełną wersję Frapsa to zapewne bym go użył ;) Muzykę robię od dawna, licząc czasy Amigi i pierwsze kawałki z ProTrackera to ponad 20 lat. Później doszły też dźwięki, tworzenie efektów. Grafikę robię od kilku lat, na potrzeby swoich projektów. Co do projektu: czysta pasja, robienie dla przyjemności, z ciekawości, realizacji pewnych pomysłów. Tego typu projekt jest bardzo czasochłonny, myślę, że jakbym podjął współpracę z programistą to takie demo ( 10 do 12 lokacji ) można ukończyć w sensownym czasie, inaczej jak człowiek sam większość robi począwszy od wycinania klatek przez tworzenie lokacji, muzyki i dźwięków po składanie tego i programowanie w GMS to idzie to w lata. Sumując wykonaną robotę tego co widać to jakieś 8 miesięcy tworzenia "po godzinach", na całe demo trzeba by ze 3 lata samemu poświęcić przy ogromnym samozaparciu. Na ten moment co mogłem to zrealizowałem, czas pokaże co będzie dalej. Ale przyjemność i doświadczenie - bezcenne ;)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...