-
Postów
34 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
-
Wygrane w rankingu
2
Ostatnia wygrana pk100 w dniu 27 Lutego
Użytkownicy przyznają pk100 punkty reputacji!
O pk100
- Urodziny 17.12.1978
O mnie
-
Skąd
Szczecin
-
Płeć
Mężczyzna
- Adres www
Osiągnięcia pk100
Chicken (1/13)
5
Reputacja
-
Fajne, przypominają mi się stare dobre czasy, amigowe moduły i strzelanki kosmiczne w stylu Galaga
-
pk100 zareagował(a) na odpowiedź w temacie: Zakładam muzyczny kanał na YT - Yazgot
-
Uzjel zareagował(a) na odpowiedź w temacie: Przegląd mojej twórczości w GM
-
pk100 zmienił(a) swoje zdjęcie profilowe
-
Przeglądając materiały jakie stworzyłem na potrzeby przygodówki sci-fi pomyślałem, że zrobię mały eksperyment. Mam zrobione ok. 20 lokacji statku transportowego, na kilku z tych lokacji składałem demo Theta Caedis. Spróbowałem "uruchomić" maszynownię statku i zrobiłem takie małe demo pokazujące działającą centralę maszynowni i pracujący rdzeń reaktora napędu wraz z efektami dźwiękowymi:
-
Jakby "Shift" trafił jako kolejna opcja do menu Obrazy tam gdzie już są "Odbicie lustrzane" i "Przerzuć" razem z możliwością wyboru "wszystkie ramki/wybrane ramki" oraz okienkiem wyboru przesunięcia w px w pionie/poziomie to byłoby super. Tam też powinna trafić opcja rotacji o dowolny kąt i właściwie temat narzędzi z Transform byłby kompletny.
-
pk100 zareagował(a) na odpowiedź w temacie: Nad czym aktualnie pracujesz?
-
To dobra wiadomość. Opcje jakie były w Transform: Shift, Mirror/Flip, Rotate, Scale, Skew, Resize Canvas, Stretch, Trim.
-
pk100 zareagował(a) na odpowiedź w temacie: Nad czym aktualnie pracujesz?
-
Dzięki, u mnie klimat retro to norma, mam już swoje lata, w takich też klimatach lubię tworzyć. Chętnie bym ruszył jakiś tego typu projekt od zera ale nie sam - jak znajdzie się ktoś chętny kto też lubi retro i da radę poskładać taką grę oraz wyeksportować ją na różne platformy to możemy podziałać, zamiast walczyć ze wszystkim zajmę się oprawą graficzno-dźwiękową, w takim układzie jakieś grywalne demo jest do zrobienia w kilka miesięcy a nie kilka lat
-
pk100 zareagował(a) na odpowiedź w temacie: Przegląd mojej twórczości w GM
-
Powinni przywrócić moim zdaniem wszystkie opcje które były w 1.4 w menu Sprite Editor: Transform, Images i Animation. Genialne narzędzia, taki Shift którego można używać globalnie na całej animacji albo tylko w wybranych klatkach tak jak zresztą pozostałych funkcji czy nieodzowny Set Alpha from file, doskonałe narzędzie do wycinania sprajtów z renderów 3d przy pomocy masek.
-
pk100 zareagował(a) na odpowiedź w temacie: Nad czym aktualnie pracujesz?
-
gnysek zareagował(a) na odpowiedź w temacie: Przegląd mojej twórczości w GM
-
Wrzucam w pakiecie przegląd mojej twórczości w GM. Było tych projekcików trochę i czasu sporo już minęło od pierwszej gry stworzonej w GM8. Tytuł: Astro-Gather: Planetary Rings Gatunek: kosmiczna strzelanka 2D Opis: opis gry pod filmem, to pierwsza zrobiona przeze mnie gra, jeszcze w GM8 Programowanie: Przemysław Kępa, GM8 Fabuła: Przemysław Kępa, Jakub Dziembaj Grafika: Przemysław Kępa, Jakub Dziembaj Muzyka i dźwięki: Przemysław Kępa Film: https://www.youtube.com/watch?v=YRnyVypnmx4 ---------- Tytuł: Astro-Gather: Moon 2560 Gatunek: kosmiczna strzelanka 2D Opis: opis gry pod filmem, demo kolejnej części Astro-Gather Programowanie: Przemysław Kępa, GMS1.4 Fabuła: Przemysław Kępa, Jakub Dziembaj Grafika: Przemysław Kępa Muzyka i dźwięki: Przemysław Kępa Film: https://www.youtube.com/watch?v=XwIGu_tXdjs ---------- Tytuł: Na Mokradłach – Demo Gatunek: Demo animacji wody i zmian pór dnia z efektami dźwiękowymi przyrody Opis: opis dema pod filmem Programowanie: Przemysław Kępa, GMS1.4 Fabuła: Przemysław Kępa Grafika: Przemysław Kępa Efekty dźwiękowe: Przemysław Kępa Film: https://www.youtube.com/watch?v=JsPXZaJD-Oc --------- Tytuł: Dark Swamps Demo 1 i 2 Gatunek: dark rpg, oldschool 2D Opis: opis gry pod filmem Programowanie: Przemysław Kępa, GMS1.4 Fabuła: Przemysław Kępa Grafika: Przemysław Kępa Muzyka i dźwięki: Przemysław Kępa Filmy: https://www.youtube.com/watch?v=p0HRGiPnEJw https://www.youtube.com/watch?v=M3sqMgAXCjA ---------- Tytuł: Przygodówka 2D Demo Gatunek: action-adventure 2D Opis: opis gry pod filmem Programowanie: Przemysław Kępa, GMS1.4 Fabuła: Przemysław Kępa Grafika: Przemysław Kępa Muzyka i dźwięki: Przemysław Kępa Filmy: https://www.youtube.com/watch?v=EYn8VZETXbE ---------- Tytuł: Theta Caedis, Demo Gatunek: Przygodówka Sci-fi, oldchool 2D Opis: opis gry pod filmem Programowanie: Przemysław Kępa, GMS1.4 Aktor: Jakub Dziembaj Fabuła: Paweł Królak Grafika: Przemysław Kępa, Ariel Owczarek Muzyka i dźwięki: Przemysław Kępa Filmy: https://www.youtube.com/watch?v=MtxcU2qYk7s
-
Uzjel zareagował(a) na odpowiedź w temacie: Nad czym aktualnie pracujesz?
-
Przyzwyczajenie od lat i wygoda pracy, siadam do 1.4 i tworzę, siadam do 2.x i odechciewa mi się. Rozumiem, że do nowego wyglądu programu można się w końcu przyzwyczaić ale jak nie ma w nim rzeczy które robiły robotę w 1.4 czyli wszystkich funkcji edytora graficznego to kto robił dużo animacji postaci i pojazdów oraz wycinał maską wie o czym mowa. Na razie na moje potrzeby 1.4 mi wystarcza i nie zniechęca do tworzenia. Może kiedyś podejdę na nowo do 2.x
-
Uzjel zareagował(a) na odpowiedź w temacie: Nad czym aktualnie pracujesz?
-
Witajcie po dłuższej przerwie! Przez kilka lat bawiłem się w wolnym czasie w tworzenie efektów dźwiękowych i sprzedawanie ich na AudioJungle, czas jednak leci, markety takie jak AJ się skończyły i można było zająć się innymi projektami. Próba powrotu do GMa, wciąż na 1.4 - taki projekcik chodził mi po głowie, roboczy tytuł Orbital Patrol, opis pod filmem: Przy okazji na playliście są inne moje projekty z dawniejszych czasów. Mam jeszcze pytanie do osób co są na bieżąco w temacie: co się stało z polskim amatorskim game-devem? Wszystkie fora jakie pamiętam pozdychały, ogłaszało się tam sporo osób szukających współpracy itp. Gdzie teraz takich ludzi szukać gdybym chciał stworzyć jakiś konkretny projekt?
-
Uzjel zareagował(a) na odpowiedź w temacie: THETA CAEDIS
-
Animacje: im więcej klatek się wytnie tym płynniejszy ruch choć oczywiście wymaga to dużo roboty no i odbija się na wadze każdej sekwencji. Przy ograniczonych możliwościach przerobowych trzeba szukać kompromisu. Klawesyn: mały warsztat w garażu, trochę wiedzy i zdjęć z internetu, potem kilka lat dłubania i modelarskiej roboty. A przed tym wszystkim zakup drewna, im dłużej poleży tym lepiej :) Ale bez małej stolarni to szaleństwo podejmować się czegoś takiego, da się ale kosztem naprawdę mozolnej pracy, szczególnie przy klawiaturze.
-
Co nas skłoniło do starych klimatów? Pewnie sentyment do tamtych czasów a to z racji naszego wieku, tylko grafik który nam pomagał trochę przy projekcie jest poniżej 30 roku życia ;) Obraz na filmach jest zdegradowany, zgrywany był w avi, potem zgrany na mp4, potem wrzucony na YT. Czysty zrzut z dema wygląda tak: https://www.dropbox.com/s/xy7ofbpb1ugngoe/T...kran_5.jpg?dl=0 Pierwotnie planowaliśmy dużą pikselizację ale za bardzo uciekały detale na klatkach postaci. No jakbym miał pełną wersję Frapsa to zapewne bym go użył ;) Muzykę robię od dawna, licząc czasy Amigi i pierwsze kawałki z ProTrackera to ponad 20 lat. Później doszły też dźwięki, tworzenie efektów. Grafikę robię od kilku lat, na potrzeby swoich projektów. Co do projektu: czysta pasja, robienie dla przyjemności, z ciekawości, realizacji pewnych pomysłów. Tego typu projekt jest bardzo czasochłonny, myślę, że jakbym podjął współpracę z programistą to takie demo ( 10 do 12 lokacji ) można ukończyć w sensownym czasie, inaczej jak człowiek sam większość robi począwszy od wycinania klatek przez tworzenie lokacji, muzyki i dźwięków po składanie tego i programowanie w GMS to idzie to w lata. Sumując wykonaną robotę tego co widać to jakieś 8 miesięcy tworzenia "po godzinach", na całe demo trzeba by ze 3 lata samemu poświęcić przy ogromnym samozaparciu. Na ten moment co mogłem to zrealizowałem, czas pokaże co będzie dalej. Ale przyjemność i doświadczenie - bezcenne ;)
-
Tytuł: THETA CAEDIS Gatunek: Przygodowa point&click Opis: TC to oldskulowa gra przygodowa w klimatach S-F z żywym aktorem nagrywanym na greenboxie. Projekt aktualnie jest na pauzie ponieważ reszta ekipy przepadła w odmętach życia ( praca, rodzina, brak czasu ) ale z materiałów jakie powstały udało mi się poskładać takie małe demo z działającą pierwszą lokacją. Pozwoliło to na sprawdzenie pewnych założeń jak i zmierzenie się z samym procesem tworzenia takiej gry w GMS. To całkowicie pasjonacki projekt tworzony "po godzinach". W pierwotnych założeniach gra miała rozpocząć się na statku kosmicznym w momencie awaryjnego wybudzenia z hibernacji, przedstawiają to ujęcia w drugiej części pierwszego filmu na których widać zamarznięte ambulatorium z komorami hibernacyjnymi. Ostatnie ujęcie pokazuje tą samą lokację po rozmrożeniu. Druga koncepcja w której sprawdziliśmy "w praniu" wycięte animacje i ruchy postaci przedstawia start gry w momencie gdy bohater budzi się w kokpicie po awaryjnym lądowaniu w lesie i musi znaleźć sposób na wydostanie się ze statku. Akcję w kokpicie pokazuje drugi film. Film nagrywałem darmowym HyperCam2 a ten dobrze nagrywa przy 10kl/s więc płynność animacji sporo odstaje od tej rzeczywistej. Autorzy: Programowanie: Przemysław Kępa Fabuła: Paweł Królak, Przemysław Kępa Grafika: Przemysław Kępa, Ariel Owczarek, Jakub Dziembaj ( aktor ) Muzyka: Przemysław Kępa Screeny: film z dema:
-
Dzięki, z muzyką mam kontakt od podstawówki, w wolnym czasie realizuję swoje pasje. Po harfach miał być klawikord ale ten przerodził się w mały klawesyn ;) Mocno czasochłonne zajęcie, co do czelesty to dużo trudniejszy do wykonania instrument. Wracając do tematu: dorzucam jeszcze demko z pierwszej przechadzki po lokacji testowej którą jest mała wyspa z ruinami starej wieży.
-
Cześć, Robię pierwsze przymiarki do nowego projektu, małej gry przygodowej z widokiem FPP w starym stylu ( skokowe poruszanie się po lokacjach jak w Myst ). Demko pokazuje zmieniające się pory dnia ( w przyspieszeniu ) z różnym nasileniem zamglenia.
-
To tak jak by pytać czy można wygrać w lotto. Można, tylko tyle osób gra a wygrywają nieliczni. Każdy z Was ma rację, trzeba mieć dobry pomysł i dużo szczęścia a przede wszystkim jak najwięcej doświadczenia. Jak pojawia się ktoś kto chwycił temat i nie ma o tworzeniu pojęcia to myśli, że to takie super musi być, robić gierki i mieć z tego kasę i to tyle, że nie trzeba już nigdzie pracować. Sam dobrze napisałeś, że tworząc grę z czegoś trzeba żyć. Nawet mając doświadczenie i założenia na mały projekt uważam, że trzeba przynajmniej rok by go ukończyć i zrobić to na przyzwoitym poziomie, poświęcając mu kilka godzin dziennie. Tylko teraz pytanie czy mały projekt ma szansę przebić się i trafić do sprzedaży? Tą branżę toczy to samo co inne - totalny przesyt wszystkiego. To tak jak z założeniem działalności, praktycznie w każdym temacie jest silna konkurencja i utrzymanie się na rynku jest bardzo trudne. Na podstawie moich doświadczeń z tworzeniem uważam, że lepiej się nie nastawiać w ten sposób. Jak ktoś ma pasję to niech tworzy i pokazuje to światu. Może na którymś projekcie coś dorobi, może w końcu odniesie większy sukces, tego nie da się przewidzieć. Po sukcesie może też przyjść pasmo porażek, i co wtedy? Albo uda się raz i koniec? Na pewno nie można tu mówić o jakiejkolwiek stabilności, młodzi ludzie o tym nie myślą ale jak już trzeba zarobić na opłaty i życie to inaczej się na to patrzy. Moim zdaniem lepiej nie rezygnować z wykształcenia, z pracy jeśli się ma, tylko walczyć o swoje, tworzyć w wolnym czasie, małymi krokami zdobywać doświadczenie i dążyć do celu. W projektach przy których pracowałem przewinęło się sporo osób, z tego co mi wiadomo ktoś tam zrezygnował kompletnie z tworzenia, kilka osób dostało pracę w branży jako graficy czy programiści, jedna jako projektant i to właśnie dzięki temu, że pokazali swoje prace i zdobyte doświadczenie przy jednym z tych tematów. Natomiast nie znam nikogo kto by żył tylko z samodzielnego tworzenia gier.