Tu chyba nie chodzi o partykle. ja efekt krążenia zrobiłbym tak:
GML
//create
dir = random(360)
len = 50
//step
dir +=5
x = hero.x + cos(degtorad(dir))*len
y = hero.y + sin(degtorad(dir))*len
w obiekcie który ma krążyć i gra
@edit ajj za późno
Anty - słuszna słuszność. Platek - myślałeś kiedyś o przerysowywaniu z siatką? Niektórzy uważają że to chodzenie na skróty aczkolwiek IMO pozwala to wierniej oddać proporcje ze zdjęcia. Przykładowo gdybym robił to bez siatki wyszedłby zapewne jakiś bohomaz. Chociaż i tak wyszedł.
Owszem, wiem uznany został za planetoidę. Ja jednak wciąż nie uznaję tego wykluczenia. Dla mnie pluton był, jest i będzie moją ulubioną planetą.
btw. Pluton ma nawet swój księżyc-charona. Nieźle jak na planetoidę co?
Parabole tańczą, tańczą tańczą tańczą... Do rzeczy.
Mamy tu do czynienia z równaniem kwadratowym z dodatnim współczynnikiem a oraz deltą. Jeżeli przyjmiemy jako x1 pozycję gracza w chwili wystrzału(współrzędna x) a jako x2 współrzędną x wroga w tym samym momencie otrzymujemy proste równanie:
y = a*(x-x1)*(x-x2).
poeksperymentuj z ustawianiem a, gdyż od niego zależy jak stromo strzała będzie lecieć.
@edit: do strzały samonaprowadzającej ustawiasz jej w create któregoś z wrogów jako cel i jego x sprawdzasz co stepa.
Końcówki ostrza nie ma przypadkiem krzywo względem początku? Widać tam coś w rodzaju zagięcia.Mógłby mieć więcej ozdób, ale to taka moja wolna wariacja.
.png zawsze można pociąć i skleić w gimpie jako .gif
@edit Nie trzeba nawet gimpa, starczy sam edytor spritów z szóstki, robisz create from strip, ustawiasz szeokość, wysokość, odstępy etc., zapętlasz w gifacie i done.