Nom wypróbuję, dzięki za kod :)
@edit
Wkleiłem kod do eventa "press "Space"", zmieniłem nazwy obiektów i sprite'ów;
nazwa sprita do Pimu zwróconego w prawo: spr_PimuP (gdzie P oznacza Prawo a L-Lewo)
w lewo: spr_PimuL
stoi: spr_Pimu stoi
pięść: spr_piesc
Objekty:
Pimu - obj_Pimu
Pięść - obj_piesc .
Więc, czy mógłbyś poprawić kod? Bo jak go wkleiłem i zedytowałem i nacisnąłem Spację to automatycznie wywaliło mi grę :/
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
I kilka (może noobowskich) pytań:
1. Ustawiłem że jak Pimu (collision ze Spikeman'em) skoczy na Spikeman'a (robot który ma wszędzie ma kolce) to:
- Odegra 2 dźwięki - OK
- Podskoczy nieco do góry - OK
-Odejmie 20 HP - OK
Ustawiłem w obj_Pimu w evencie "Create" że pokaże pasek HP wynoszący 10 (W grze wynosi 110, GM inaczej to oblicza) i jeśli HP będzie równe 0 to skoczy na pozycję startową
ale odejmuje cały czas HP aż do wartości ujemnych i nic się nie dzieje :/
Daję (ponownie :/) otwarty plik .gm6 do zobaczenia moich wypocin
https://gmclan.org/up1799_4_PIMU.html
2. Potwory strzelające - ale to już gdzieś było, jak ktoś chce może mi powiedzieć jak takie cuś zrobić do platformówki :P
3. Jak zrobić by po zebraniu Powerup'a zwiększyła się szybkość na 20 sek. i żeby ten Powerup zniknął?
4. Jakieś rady, ulepszenia - piszcie proszę!
Ale najbardziej trapi mnie system tych łapek Pimu (do bicia i łapania)
W ogóle proszę żebyście powiedzieli jak zrobić dobrego platformera!
Wszystkich ludzi dobrej woli :D proszę o pomoc!
To moja pierwsza gra, newbie jestem
A tak w ogóle dzięki wszystkim którzy mi pomogli :)